Elektroninio verslo projektavimas


Vadybos bakalauro darbas. Įvadas. Teoriniai elektroninio verslo ir jo projektavimo aspektai. Elektroninio verslo samprata. Elektroninio verslo sandara. Elektroninio verslo modeliai. Elektroninė komercija. Elektroninės komercijos samprata. Elektroninės komercijos formos. Elektroninio verslo kliūtys. Elektroninio verslo privalumai ir trūkumai. Elektroninio verslo projektai. Elektroninio verslo situacijos Lietuvoje analizė. Naudojimosi internetu tendencijos. Naudojimosi elektronine prekyba tendencijos. Anketinės apklausos rezultatų analizė. Informacijos apie respondentus analizė. Anketinės apklausos rezultatų apie elektroninę prekybą analizė. Atsakymų apie sporto ir laisvalaikio prekes analizė. Sporto ir laisvalaikio prekių elektroninės parduotuvės verslo planas. Santrauka. Verslo aprašymas. Marketingo planas. Rinkos analizė. Marketingo rinkinys. Gamybos planas. Trumpas pardavimo proceso aprašymas. Vieta. Transportas. Atsargos. Teisinė aplinka. Organizacinis planas. Savininkai ir valdytojai. Organizacinė įmonės struktūra. Rizikos įvertinimas. Finansinis planas. Lėšų poreikis ir šaltiniai. Pardavimų prognozė. Prognozuojamo pelno (nuostolio) ataskaita. Prognozuojamas balansas. Prognozuojamų pinigų srautų ataskaita. Lūžio taško analizė. Prognozuojami ekonominiai rodikliai. Darbų grafikas. Išvados ir pasiūlymai. Literatūros šaltiniai. Priedai.


Atlikti anketinės apklausos rezultatų analizę, siekiant įvertinti sporto ir laisvalaikio prekių elektroninės parduotuvės veiklos perspektyvas;

Parengti elektroninės parduotuvės, vykdančios prekybą sporto ir laisvalaikio prekėmis, verslo planą.

Pastaruoju metu verslo pasaulyje vyksta daugiau nei prieš dešimtmetį prasidėjęs perversmas, kurio metu verslas intensyviai skverbiasi į virtualią interneto erdvę. Vis labiau vystantis informacinėms technologijoms, jos tampa patikimesnės, saugesnės ir labiau prieinamos vartotojams. Kaip rodo Lietuvos statistikos departamento duomenys, 2010 metais Lietuvoje internetu naudojosi daugiau nei pusė visų šalies namų ūkių. Kadangi šis rodiklis ir toliau nuolat auga, verslo organizavimas elektroninėje erdvėje tampa patrauklesnis ir atveria vis daugiau galimybių tiek verslininkams, tiek pirkėjams, kurie neišėję iš namų gali surasti ir nusipirkti norimą prekę ar paslaugą.

E. prekyba padeda įmonėms didinti pardavimų apimtis, mažinant parduodamų prekių kainą dėl sumažėjusių sąnaudų. Geresnes pardavimo sąlygas nulemia ir tai, jog sumažėja išlaidos reklamai, o informacija apie prekes gali efektyviau pasiekti tikslinę vartotojų grupę. Populiarėjantys socialiniai tinklai tampa patraukliu įrankiu šiems tikslams pasiekti.

Lietuvos statistikos departamento duomenimis, drabužiai, avalynė, sporto ir laisvalaikio prekės, 2010 metais buvo vienos perkamiausių prekių e. parduotuvėse. Tokiam sporto ir laisvalaikio prekių perkamumui įtakos galėjo turėti vis labiau populiarėjantis sveikos gyvensenos puoselėjimas.

Galima teigti, kad tiek gerai pasirinktas produktas, tiek būdas jį realizuoti yra labai svarbūs verslo elementai. Tačiau vien tik jų sėkmingai įmonės veiklai nepakanka, nes projektuojant naują e. verslą taip pat labai svarbu ištirti tikslinę rinką, teisingai įvertinti veiklai reikalingų investicijų dydį ir jų panaudojimo efektyvumą. Taigi, pagrindine šio darbo problema galima laikyti tai, jog steigiant naujas e. verslo įmones ne visuomet yra įvertinami visi svarbūs veiksniai, todėl įmonės susiduria su įvairiomis kliūtimis, kurios trukdo sėkmingai įsitvirtinti rinkoje.

Darbo objektas – naujos sporto ir laisvalaikio prekių e. parduotuvės projektavimas.

Darbo tikslas – išanalizavus teorinius ir praktinius e.verslo ir jo projektavimo aspektus, parengti naujai kuriamos e. verslo įmonės „Sportama“ verslo planą.

Teoriškai apibūdinti elektroninį verslą, jo sudedamąsias dalis, modelius, privalumus ir trūkumus, e. verslo projektus;

Siekiant išsiaiškinti bendrą elektroninio verslo situaciją Lietuvoje, atlikti statistinių duomenų analizę;

Darbo struktūra. Darbą sudaro trys pagrindinės dalys. Pirmoje darbo dalyje analizuojami teoriniai elektroninio verslo ir jo projektavimo aspektai: e. verslo samprata, modeliai, kliūtys, privalumai ir trūkumai, e. verslo projektai. Antroje dalyje pateikiama statistikos duomenų ir atliktos Trečioji dalis yra skirta naujai kuriamos e. verslo įmonės verslo planui, kurį sudaro tokios dalys kaip santrauka, verslo aprašymas, marketingo planas, gamybos planas, organizacinis planas, rizikos įvertinimas, finansinis planas ir darbų grafikas.

Literatūros apžvalga. Elektroninio verslo ir jo projektavimo teoriniai ir praktiniai aspektai analizuojami remiantis Lietuvos ir užsienio autorių, tokių kaip N. Paliulio, A. Pabedinskaitės, L. Šaulinsko, L. Sodžiūtės, A. Markevičienės, D. Phan, P. Cunningham, P. Ribbers, M. P. Papazoglou ir kitų, darbais.

Praktinė reikšmė. Baigiamajame bakalauro darbe nagrinėjama informacija gali būti naudinga visiems, kas planuoja įsteigti e. verslo įmonę, o darbo projektinėje dalyje parengtas naujos įmonės verslo planas, gali būti įgyvendintas realybėje.

Elektroninis verslas atsirado jau seniai – daugiau kaip prieš dvidešimt metų. Pirmiausia jis egzistavo elektroninio keitimosi duomenimis (EDI) pagalba, vėliau informacinių technologijų pokyčiai smarkiai išplėtė jo galimybes. Šiuo metu e. verslas yra prieinamas kiekvienam fiziniam ir juridiniam asmeniui (Melnikas, et al. 2008: 182). Dėl šios priežasties vis daugiau verslininkų, vadovų ir investuotojų skiria jam didesnį dėmesį (Phan 2003: 581).

  • Vadyba Bakalauro darbai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 86 puslapiai (17651 žodis)
  • Universitetas
  • Vadybos bakalauro darbai
  • Microsoft Word 1606 KB
  • Elektroninio verslo projektavimas
    10 - 8 balsai (-ų)
Elektroninio verslo projektavimas. (2015 m. Gruodžio 30 d.). http://www.mokslobaze.lt/elektroninio-verslo-projektavimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 04:33