Elektroninio verslo rizikos valdymas


Marketingo referatas. Įvadas. Elektroninio verslo samprata ir esmė. Elektroninio verslo rizika. Elektroninio verslo rizikos valdymas. Išvados. Literatūra.


Šiandieniniame pasaulyje, žodis verslas, suprantamas kaip patogus, aprūpintas ir saugus gyvenimas. Tačiau taip mano tik tie, kurie niekada nėra susidūrę su nuosavu verslu. Verslininkai verslą apibūdintų kaip labai rizikingą veiklą, arba tau pasiseks įsitvirtinti rinkoje arba ne. Ir žinoma jie teisūs. Verslo aplinkoje yra daugybę įvairiausių rizikos veiksnių, kurie įtakoja verslo finansinę būklę. Norint apsisaugoti nuo įvairios rizikos, visų pirma, reikia išsiaiškinti kokia rizika gresia verslui, ir po to nuspręsti kaip tą riziką valdyti bei mažinti.

Darbo tikslas – išsiaiškinti verslo rizikos valdymo priemones.

Darbo uždaviniai:

Susipažinti su elektroninio verslo esme ir samprata.

Išsiaiškinti kokia rizika gresia elektroniniam verslui bei rizikos rūšis.

Nustatyti valdymo priemones ir valdymo ypatumus.

Darbo objektas – elektroninio verslo rizikos valdymas.

Darbo metodai : mokslinės literatūros analizė ir internetinių šaltinių analizė.

1.2.Elektroninio verslo modeliai. Verslo modeliai yra plačiausiai aptarinėjami. Verslo modelis – tai toks metodas, kurį bendrovė panaudoja, išlaiko, ir gauna pajamų. Norint įvertinti verslo įmonės komercinį potencialą bei atsakyti į šiuos klausimus :

Verslo modelius nustatyti galima dekonstruojant arba rekonstruojant vertės grandinę, tai yra nustatyti vertės grandinės elementus ir apibrėžti galimus informacinės integracijos variantus vertės grandinėje. Išskiriami trys svarbiausi žingsniai nustatant verslo modelį :

Vertės grandinės rekonstrukcija. (Markevičienė 2002, p.22)

Verslo modelio techninis įgyvendinimas ir aiški išraiška priklauso nuo tuo metu egzistuojančių technologijų. Technologijos lemia integracinę dimensiją, atskirų funkcijų realizavimą bei sąveikos formų palaikymą. Verslo modelio komercinis gyvybingumas yra skirtingo pobūdžio, jį nusako taikomas marketingo modelis. Yra dešimt pagrindinių elektroninio verslo modelių, kurie yra aptinkami internete :

E-parduotuvė ( nauda vartotojui – mažesnės kainos nei prekyboje, didesnis pasirinkimas, prekę patogiau išsirinkti, nupirkti ir gauti į namus).

E-pasažas ( tai grupė e-parduotuvių, kurias vienija tas pats firminis ženklas. Nauda vartotojui tikroji arba tikėtina, yra tai, kad kiekviena e-parduotuvė leidžia patogiai pasiekti kitas e-parduotuves, o visa sistema naudotis paprasta, nes e-pasaže įdiegta vieninga vartotojo sąsaja.)

3-osios šalies prekyvietė ( bendra rinkodaros veikla bei daugelio verslų trasakcijų palaikymas)

Virtualiosios bendruomenės (narystės bei reklamos mokesčiai yra svarbiausi virtualios bendruomenės pajamų šaltiniai).

Vertės grandinės paslaugų teikėjas (tam tikros vertės grandinės dalies palaikymas, pavyzdžiui, logistika, apmokėjimas).

Bendradarbiavimo platforma ( tai yra bendradarbiavimo internete dizainas).

Kiekvienas verslas, taip pat ir elektroninis verslas, mažiau ar daugiau susiduria su gresiančia rizika. Verslininkai eikvoja laiką ir pinigus organizuodami nuosavą verslą, tikėdamasi gauti naudos ir pelno. Tačiau kuriant verslą yra galimybė gauti tiek pelną, tiek prarasti pinigus.

2.1. Rizikos samprata. Šiandieniniame pasaulyje, visada ir visur, egzistuoja tam tikra galimybė ko nors netekti, ką nors prarasti. Todėl rizikos sąvoką daugelis autorių sieja su netektimi, patirtomis išlaidomis, nuostoliais bei nepasisekimu. Dažnai rizika apibūdinama kaip grėsmė, kuri gali neigiamai paveikti įmonės būklę bei tolimesnes jos galimybės siekiant numatytų tikslų. ( Mackevičius, 2007, p. 275)

2.2. Rizikos rūšių klasifikavimas. Tiek elektroniniame versle, tiek fiziniame versle galima atrasti daugybę rizikos rūšių. Nustatyti bendros rizikos rūšių klasifikacijos neįmanoma, kadangi kiekvienai skirtingai verslo rūšiai gresia taip pat skirtingos rizikos. Rizika visada siejama su neaiškumu ir nuostoliu. Neaiškumas suprantamas kaip problema, kuris gali įvykti arba ne. Jei problema įvyksta, t atsiranda neigiamos pasekmės ir nuostoliai. Analizuojant riziką būtina įvertinti neaiškumų lygį ir nuostolius, būtent todėl patartina rizikas klasifikuoti. Dažniausiai versle yra minimos dvi rizikos rūšys: verslo ir finansinė. Verslo rizika - įmonės nesugebėjimas uždirbamomis pajamomis padengti ūkinės gamybinės veiklos, o finansinė - nesugebėjimas padengti finansavimo išlaidų. (Mackevičius, 2007, p. 279)

Pasak R. Balsienės (2012), rizikos yra skirstomos į gamybinę, rinkos bei finansinę rizikas. Autorė, gamybinę riziką sieja su verslo įsipareigojimų, numatytų kontraktuose, nevykdymu. Rinkos riziką sieja su galimu rinkos procentinių atlygių svyravimu kaip nacionalinio piniginio vieneto taip ir užsienio valiutos. Finansinę riziką - su finansinių įsipareigojimų nevykdymu investuotojams, finansavusiems įmonės veiklą ar paskolinusiems. ( Balsienė, 2012).Egzistuoja dar vienas būdas kaip būtų galima skirstyti rizikas. Tai turbūt lengvesnis variantas, nes rizikas priskirti prie vienos ar kitos lengviau nei jau minėtoje klasifikacijoje. Taigi jos gali būti :

  • Marketingas Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 19 puslapių (4120 žodžių)
  • Universitetas
  • Marketingo referatai
  • Microsoft Word 57 KB
  • Elektroninio verslo rizikos valdymas
    10 - 3 balsai (-ų)
Elektroninio verslo rizikos valdymas. (2015 m. Lapkričio 30 d.). http://www.mokslobaze.lt/elektroninio-verslo-rizikos-valdymas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 22:26