Elektros pavarų kontrolinis darbas


Elektrotechnikos savarankiškas darbas. Nuolatinės srovės lygiagretaus žadinimo varikliui. Apskaičiuoti natūraliosios mechaninės charakteristikos parametrus ir parašyti šios charakteristikos tikrąją lygtį. Apskaičiuoti variklio greitį, apkrovus jį statiniu momentu Ms. Nubraižyti natūraliąją mechaninę charakteristiką. Parašyti dinaminio stabdymo režimo mechaninės charakteristikos tikrąją lygtį, kai inkaro grandinės varža yra Rd. S. Nubraižyti šią charakteristiką. Parodyti perėjimą iš variklinio režimo su apkrova Ms į dinaminio stabdymo režimą. Apskaičiuoti apytikrį stabdymo laiką, priimant, kad statinis apkrovos momentas Ms, inercijos momentas J ir vidutinis stabdymo momentas Mst. Vid. Yra pastovūs. Pagal duotą apkrovos diagramą apskaičiuoti ekvivalentinę elektros variklio galią. Parinkti asinchroninį variklį. Patikrinti variklį pagal perkraunamumą.


Nepriklausomas kintamasis šioje lygtyje yra sukimo momentas M, nuo kurio priklauso variklio sukimosi kampinis greitis (. Norint parašyti tikrąją, t.y. skaitmeninę, lygties išraišką, reikia surasti užduotyje tiesiogiai neduotus parametrus Ri ir kФ.

Variklio vidaus varža Ri yra inkaro ir papildomų polių apvijų varžų suma:

Variklio apvijos konstrukciją įvertinančio koeficiento k ir magnetinio srauto Ф sandauga skaičiuojama kaip vienas dydis:

Variklio nominalioji srovė In gali būti apskaičiuota žinant nominaliąją variklio galią Pn, naudingumo koeficientą (n ir įtampą Un:

Kampinis greitis (n ir sukimosi dažnis nn susieti tokia priklausomybe

Į dinaminio stabdymo režimą nuolatinės srovės variklis pervedamas atjungus inkaro grandinę nuo maitinimo įtampos, t.y. U=0, o žadinimo grandinė turi likti prijungta, t.y. magnetinis srautas išlieka nepakitęs. Inkaro grandinė sujungiama per išorinę varžą Re, kuri su inkaro varža Ra sudaro inkaro grandinės dinaminio stabdymo varžą Rds.

Braižoma dinaminio stabdymo charakteriska. Kadangi ši tiesė eina per koordinačių pradžią, tai pakanka apskaičiuoti dar vieno taško koordinates.

Pervedant pavarą iš variklinio režimo į dinaminio stabdymo režimą, pirmuoju laiko momentu sukimosi greitis (s nepasikeičia, bet darbo taškas peršoka į stabdymo charakteristiką. Variklis išvysto pradinį stabdymo momentą –Mst. Dėl to pavaros greitis mažėja iki 0, kartu iki 0 sumažėja ir stabdymo momentas.

Elektros pavarų kontrolinis darbas. (2015 m. Sausio 21 d.). http://www.mokslobaze.lt/elektros-pavaru-kontrolinis-darbas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 22:32