Elgesio priklausomybė nuo vaidmens ir situacijos: korektiškas elgesys, orumas bei tolerancija


Komunikacijų referatas.

Įvadas. Dėstymas. Kas yra orumas? Kas yra moralės normos? Kas yra tolerancija? Korektiškas elgesys ir elgesio kultūra. Situacijos darbe ir jų sprendimo būdai. Darbuotojo elgesys su klientu. Darbuotojo elgesys su kolegomis. Darbuotojo elgesys su darbdaviu. Darbdavio elgesys su darbuotojais. Išvados. Literatūra ir kiti šaltiniai.


Šiuolaikiniame pasaulyje darosi vis labiau aktualu kalbėti apie tam tikras moralės ir etiketo normas, kurios visuose gyvenimo atvejuose padeda sukurti asmens įvaizdį. Šis įvaizdis lemia kasdienės mūsų komunikacijos kokybiškumą ir naudą. Besielgiant korektiškai,tam tikrose situacijose, patys to nepastebėdami užsitikriname pagarbą, kuri yra be galo svarbi, norint įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, pvz.: siekti karjeros.

Vis dažniau susiduriame su situacijomis,kuriose būtina antroje vietoje palikti asmenines ambicijas ir charakterio savybes,bei vadovautis moralės normomis ir etiketu (darbas,mokykla ir kitos panašios įstaigos).

Situacija: A.Antanaitis dirba parduotuvėje kasininku. Aptarnaujant J.Jonaitį kilo konfliktas,kurio metu Antanaitis buvo apšmeižtas be jokios konkrečios priežasties. Kaip korektiškai turi pasielgti parduotuvės darbuotojas, tam, kad užglaistytų konfliktą?

Sprendimas: Darbuotojas turėtų įvertinti pirkėjo būseną, nereiktų spręsti problemų, jei matome, jog pirkėjas agresyviai nusiteikęs. Jei pirkėjas yra iš tikrųjų neteisus, nereikia jam to įrodinėti, tiesiog mandagiai atsiprašykite už nemalonumus, o jei prireiks, pasiūlykite kreiptis į tam atsakingus darbuotojus.

Situacija : P. Petraitis padarė neatsakingą klaida, kuri pakenkė įmonei, kurioje jis dirba ir apkaltino savo kolegą J. Jonaitį. Kaip turėtų pasielgti J. Jonaitis šioje situacijoje?

Sprendimas : Šioje situacijoje, visų pirma, apkaltintas asmuo turėtų pabandyti išsiaiškinti su pačiu apkaltinusiuoju, o jei to neužtenka, reikia kreiptis į darbdavį ir bandyti išsiaiškinti kilusią situaciją. Gali atsitikti ir taip, kad darbdavys nepatikės nukentėjusiu ir visai nekaltas žmogus bus atleistas iš darbo ar net teisiškai nubaustas, taip būtų visiškai pažeistas nukentejusio orumas, pasitikėjimas savimi, o už neatsakingą klaidą atsakingas žmogus, nesilaikantis darbuotojo darbo kodekso, būtų išteisintas ir toliau keltų pavojų įmonei, kurioje jis dirba.

Situacija : Darbdavys A.Antanaitis atėjęs i cechą pamatė P.Petraitį sėdintį darbo metu, kai kiti jo kolegos uoliai dirbo, darbdavys nieko nesivaržydamas ir be jokios pagarbos aprėkė P.Petraitį ir pagrasino atleisti iš darbo, jei jis tuoj pat neis dirbti, kaip kiti jo kolegos. Ką turėtų daryti darbuotojas ,kad darbdavys neatleistų jo iš darbo ir suprastų tikrąją situacija?

  • Komunikacijos Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 11 puslapių (1765 žodžiai)
  • Kolegija
  • Komunikacijų referatai
  • Microsoft Word 28 KB
  • Elgesio priklausomybė nuo vaidmens ir situacijos: korektiškas elgesys, orumas bei tolerancija
    10 - 9 balsai (-ų)
Elgesio priklausomybė nuo vaidmens ir situacijos: korektiškas elgesys, orumas bei tolerancija. (2016 m. Kovo 31 d.). http://www.mokslobaze.lt/elgesio-priklausomybe-nuo-vaidmens-ir-situacijos-korektiskas-elgesys-orumas-bei-tolerancija.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 11:07