Emocijų savireguliacijos būdai


Psichologijos referatas.

Įvadas. Emocijų būsenos. Emocijų savireguliacijos (valdymo) metodai. Autogeninės treniruotės. Neurolingvistinis programavimas. Transakcinė analizė. Išvados. Literatūros sąrašas.


Tam, kad būtų lengviau valdyti savo emocijas, turime į tai atkreipti dėmesį nuo pat ankstyvos vaikystės, padedant tėvų, gydytojų ar psichologų. Kad galėtumėme kontroliuoti savo emocijas pirmiausia būtina jas pažinti. Būtų prasmingą pasiaiškinti emocijų išraiškų pavyzdžius ir kartais savęs paklausti „ Ką aš jaučiu? Ko aš noriu? Ko man trūksta?“ Supratę savo poreikius, santykius, elgesį bei jų sukeliamas emocijas mes galėsime save stebėti, matyti kaip jos valdo mūsų kūną. Pavyzdžiui: pajutę raumenų tempimą, tikėtina, jog jūs dėl kažko nerimaujate ar kažko bijote. Tačiau priešingai – atsipalaidavę raumenys, rodo teigiamas emocijas, ramybę ar pasitenkinimą išorine aplinka. Nevienas gydytojas ir psichologas yra atradęs metodų, kuriais mes galime užsiimti savireguliacija, kitaip sakant išmokti valdyti savo emocijas. Emocijų reguliacijos būdai yra paremti: valinga reguliacija (pvz: prieš veidrodį), raumenų relaksacija, kvepavimo technika ir kognityvūs būdai (keičiant minčių turinį, vizualizacija ir kt.)

Autogeninės treniruotė metu atpalaiduojami raumenys, sukeliama ramybės būsena, atsikratoma nerimo ir įtampos, reguliuojamos įvairios organizmo funkcijos. Visa tai vyksta saviįtaigos metodu. Šis metodas taikomas ne tik grupėse, tačiau gali būti pritaikytas ir individualiai vienam asmeniui, vadovaujant psichologui ar gydytojui. Šio metodo galima išmokti per kelias savaites. Pratimu metu reikia patogiai atsisėsti ar atsigulti. Svarbu būti visiškai atpalaidavus raumenis. Būtina mintyse susikoncentruoti į sakomus žodžius ir stengtis kuo aiškiau visa tai įsivaizduoti. Autogeninės treniruotės sudarytos iš dviejų etapų. Pirmas etapas sudaro šeši sunkumo pratimai, kurie turi padėti atsipalaiduoti. Jais sukeliamas sunkumo pojūtis rankose ir kojose, taip pat nuraminama širdis, retinamas pulsas ir gilinamas kvėpavimas. Kaip pasiektas sunkumo pojūtis, galima pradėti antrą etapą, kurį sudaro šilumos pratimai. Antrojo etapo tikslas yra savęs pažinimas ir nuoseklaus įpročio, charakterio formavimo siekimas. Atlikus pratimus reikia pailsėti 1-2min. O po to reikia išeiti iš autogeninio nugrimzdimo būsenos. Tačiau galimas ir kitoks treniruotės užbaigimas, t.y. galite rąžytis, žiovauti, skaičiuoti nuo 1 iki 20, o ištarę 20 staigiai atsistoti.

  • Psichologija Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 8 puslapiai (1623 žodžiai)
  • Psichologijos referatai
  • Microsoft Word 33 KB
  • Emocijų savireguliacijos būdai
    10 - 5 balsai (-ų)
Emocijų savireguliacijos būdai. (2016 m. Vasario 05 d.). http://www.mokslobaze.lt/emociju-savireguliacijos-budai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 04:10