Emocinių kreipinių naudojimas reklamose ir jų poveikis vartotojui


Marketingo kursinis darbas. Įvadas. Emociniai kreipiniai ir jų naudojimas reklamuose. Emociniai kreipiniai sukeliantys emocijas. Humoro kreipinių naudojimas reklamose. Humoro kreipinių naudojimas Vokietijoje. Humoro kreipinių naudojimas Didžiojoje Britanijoje. Humoro kreipinių naudojimas Jungtinėse Amerikos Valstijose. Reklamos naudojimas skirtingose šalyse. Diskusinė – tiriamoji dalis. Tyrimo metodika. Tyrimo rezultatai. Išvados. Literatūros sąrašas. Priedai. A priedas.


Didėjanti konkurencija ir žmonių nuolatinis tobulėjimas bei vis didesnis išrankumas skatina už reklamą atsakingus asmenis skirti didesnį dėmesį kiekvienai detalei ir elementui. Reklama šiais laikais daro didžiulę įtaka žmonėms: supažindina su preke ir jos teikiama nauda, formuoja arba keičia visuomenės nuomonę, įtakoja vartotojų elgesį, kas padeda didinti prekės pardavimus. Todėl būtina suprasti, kaip teisingai ir tiksliai panaudoti elementus reklamoje. Kaip vieną svarbiausių reklamos elementų būtų galima išskirti emocinius kreipinius, kurie padeda vartotojus įtraukti į reklamą, sutelkti dėmesį bei paveikti vartotojų emocijas.

Darbo tikslas – išsiaiškinti emocinių kreipinių naudojimo reklamose poveikį.

Darbo uždaviniai:

Identifikuoti emocinius kreipinius ir jų sukeliamas emocijas.

Išanalizuoti Vokietijoje, Didžiojoje Britanijoje ir Jungtinėse Amerikos Valstijose rodomas humoristines reklamas.

Palyginti prekės ženklo „Subway“ humoristines reklamas pateikiamas Vokietijos, D. Britanijos ir JAV vartotojams.

Atlikus metodinį tyrimą, atskleisti Lietuvos studentų požiūrį į prekės ženklo „Subway“ humoristines reklamas pateikiamas Vokietijos, D. Britanijos ir JAV vartotojams.

Darbo metodai. Analizė buvo atlikta remiantis moksline literatūra, pateikta statistika bei kokybinio tyrimo (fokus grupės) gautais rezultatais.

EMOCINIAI KREIPINIAI IR JŲ NAUDOJIMAS REKLAMUOSE

Emociniai kreipiniai sukeliantys emocijas

Emociniais kreipiniais bandoma patenkinti vartotojų psichologinius, socialinius arba simbolinius reikalavimus, iš kurių kyla pirkimo motyvai. Be to emociniai kreipiniai suprantami kaip vartotojų stimuliacija įsigyti prekę ar paslaugą sužadinant teigiamas arba neigiamas emocijas. Tai apima neigiamas emocijas (baimę, kaltę ir gėdą), kuriomis siekiama paveikti žmones, kad jie darytų tai, ką jie turėtų arba nustotų daryti dalykus, kurių jie neturėtų daryti. Komunikuojant, taip pat naudojami teigiami emociniai kreipiniai, tokie kaip meilė, humoras, pasididžiavimas, seksualumas ir džiaugsmas (Barnabas E. Nwankwo, James U. Aboh, Tobias C. Obi, Solomon A Agu, Ngozi Sydney-Agbor, 2013).

Teigiamoms emocijoms (meilei, humorui, pasididžiavimui, seksualumui ir džiaugsmui) sukelti reklamose naudojami tokie kreipiniai, kurie leidžia suvokti, kad naudodamas prekę ar paslaugą, žmogus galės jaustis ne tik puikiai pats, bet ir patrauks kitų dėmesį. Išskiriami pagrindiniai kreipiniai sukeliantys teigiamas emocijas:

Humoro kreipiniai, kurie yra naudojami net 30 procentų visų reklamų. Humoro kreipiniai gali būti puiki priemonė pasiekti žiūrovo dėmesį ir pritraukti pirkėją akimirksniu. Humoro kreipiniai reklamoje gali ir padidinti, ir sumažinti žinutės priimtinumą, nes humoras yra labai subjektyvus ir jo suvokimas susijęs su individo kultūra. Toks humoras kaip satyra, ironija, sarkazmas, gali būti neteisingai suprastas dėl jų sudėtingumo ir gali sukelti neigiamas žinutės gavėjo emocijas. Tačiau veiksmingas humoro kreipinio naudojimas reklamoje gali pagerinti reklamuojamo produkto įvaizdį arba bent jau sušvelninti vartotojo skeptišką požiūrį į jį. Gana nemažai autorių, tyrusių humoro naudojimą reklamoje įrodė, jog humoristinės reklamos gauna geresnius įvertinimus prekės pasirinkimo ir palankaus požiūrio į ją srityse, negu reklamos, kuriose humoras nėra naudojamas (Brown M., 2013). Humoro kreipiniai reklamuose yra labiau priimtinas jauniems žmonėms, todėl juos ypač tikslinga naudoti produktų, kurie tiesiogiai taikomi jaunajai rinkai, reklamose.

Šių tipo kreipiniai gali būti labai svarbūs virusinei reklamai, nes atlikti tyrimai parodė, kad humoras sukelia stiprius emocinius jausmus, kurie veda į reklamos dalijimąsi su kitais. Reklamos, kuriose naudojami humoristiniai kreipiniai geriausia pasiteisina su tokiomis prekėmis kaip mobilieji telefonai, greitas maistas ir alkoholiniai gėrimai (Šimkienė Ž., 2014).

Į romantiką orientuoti kreipiniai parodo galimus traukos pokyčius tarp lyčių naudojant prekę. Šiais kreipiniais siekiama parodyti, kad turint šią prekę daromas teigiamas poveikis priešingos lyties atstovams, kas padeda sukurti romantiškesnius ir stipresnius santykius. Dažniausiai romantiniai kreipiniai naudojami reklamuojant kvepalus, dantų pastas, automobilius, skutimosi priemones ir pan.

Į nuotykius orientuoti kreipiniai padeda sudaryti įspūdį, kad perkant prekę ar paslaugą radikaliai pakeičiamas individo gyvenimas ir užpildomas naujais įdomiais nuotykiais bei jausmais (Barnabas E. Nwankwo, 2013).

Muzika gali būti naudojama kaip emocinis kreipinys, nes ji turi tam tikrą vidinę vertę ir gali padėti padidinti skelbimo įtikinamumą. Ji taip pat gali padėti užfiksuoti dėmesį ir padidinti klientų teigiamą reakciją į reklamą (Ambekar A., 2009).

Neigiamas emocijas (baimę, kaltę, gėdą) sukelia tokie kreipiniai, kurie leidžia suprasti, kad asmuo elgiasi blogai ar nesielgia taip, kad jam būtų geriau. Reklamose labiausiai paplitę šie neigiamas emocijas sukeliantys kreipiniai:

  • Marketingas Kursiniai darbai
  • 2015 m.
  • 25 puslapiai (5654 žodžiai)
  • Universitetas
  • Marketingo kursiniai darbai
  • Microsoft Word 5057 KB
  • Emocinių kreipinių naudojimas reklamose ir jų poveikis vartotojui
    10 - 6 balsai (-ų)
Emocinių kreipinių naudojimas reklamose ir jų poveikis vartotojui. (2015 m. Balandžio 19 d.). http://www.mokslobaze.lt/emociniu-kreipiniu-naudojimas-reklamose-ir-ju-poveikis-vartotojui.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 18:45