Es transporto politikos saugaus eismo ir aplinkosaugos klausimas


Politologijos referatas.

Įvadas. Darbo tikslas. Uždaviniai. Saugus eismas. Oro transportas. Vandens transportas. Kelių transportas. Išsamiai apie 2011–2020 m. kelių eismo saugos programą. Geležinkelių transportas. Aplinkosauga. Išvados. Literatūros sąrašas.


Europos geležinkeliai – vieni saugiausių pasaulyje. ES politika siekiama išlaikyti aukštus geležinkelių saugos standartus ir suvienodinti reikalavimus visoje Europoje.

Darbo tikslas

Išnagrinėti Europos sąjungos transporto politikos saugaus eismo ir aplinkosaugos klausimą.

Išsiaiškinti kokį pavojų kelia transportas ir kaip Europos sąjunga bando ši poveikį sumažinti bei sukurti saugią kelių eismo erdvę;

Nustatyti neigiamą transporto poveikį aplinkai ir šio poveikio mažinimo būdus.

Šiandienos teroristai civilinę aviaciją tebelaiko vienu iš pagrindinių savo taikinių, o vykdant išpuolius drąsos ir vaizduotės jiems netrūksta. Todėl ES saugumo politika turi būti nuolat pritaikoma atsižvelgiant į naujas grėsmes ir technologijas. ES sparčiai reagavo į kiekvieną naują grėsmę. Nustatyti skysčių, aerozolių ir gelių vežimosi apribojimai keleiviams, įsigaliojo naujos kūno skenerių ES oro uostuose naudojimo taisyklės, o visai neseniai – ir taisyklės oro transporto bendrovėms, vežančioms krovinius ir paštą į ES iš ES nepriklausančių valstybių. Dėl aviacijos saugos srityje nustatytų veiksmingų standartų Europos Sąjungos saugos rodikliai yra vieni geriausių pasaulyje. Siekdama toliau didinti saugą Europoje, Komisija, pasikonsultavusi su valstybių narių aviacijos saugos institucijomis, draudžia nesaugioms oro transporto bendrovėms vykdyti veiklą Europos oro erdvėje. Vadinamajame ES skrydžių saugos sąraše nurodomos visos oro transporto bendrovės, kurioms draudžiama vykdyti veiklą Europoje.

užtikrinti nuolatinį keleiviams apsaugoti skirtų galiojančių teisės aktų tobulinimą, ypatingą dėmesį skiriant pasaulinių standartų nustatymui Tarptautinėje jūrų organizacijoje (TJO);

užtikrinti saugos taisyklių laikymąsi, kad būtų tinkamai taikomos ES ir TJO teisinės priemonės;

skatinti savanoriškus sektoriaus veiksmus, kad veikla būtų nuolat gerinama.

Tuo pat metu ES politika siekiama pasirūpinti, kad būtų kuo geriau naudojamasi kokybiškomis naujovėmis, kad jos laivynas neatsiliktų nuo pasaulinės laivų konstrukcijos, technologijų ir veiklos procedūrų raidos. Didžiausią grėsmę tarptautinės laivybos saugumui kelia piratavimas. Piratų išpuoliai prieš laivus – rimtas pavojus įgulos ir keleivių gyvybei bei laivybos saugai bei saugumui. Jie kelia didelį nerimą dar ir dėl to, kad jūrų transportas labai svarbus pasauliniams ES prekybos ryšiams. ES užtikrina laivų ir uostų saugumą reglamentuojančių taisyklių laikymąsi, kad daugybė į Europos vandenis atplaukiančių ar per juos tranzitu plaukiančių laivų būtų saugūs. Uostai yra labai svarbūs jūrų ir kitiems sektoriams. Jų augimo ateityje potencialas didelis. Kaip vartai į visos ES transporto tinklą, jie yra ekonominės plėtros varomoji jėga ir šalių, miestų bei regionų gerovės šaltiniai.

Sauga – neatsiejama ES kelių eismo politikos dalis. Bėgant metams ji labai pagerėjo. Pastarąjį dešimtmetį žūčių keliuose sumažėjo 43 %, o 2012 m. buvo išskirtiniai metai – jais užregistruotas mažiausias žuvusiųjų keliuose skaičius. Tačiau eismo įvykių skaičius valstybėse narėse tebėra labai nevienodas ir apskritai Europos keliai dar toli gražu nėra saugūs. Nors ES valstybės narės padarė akivaizdžią pažangą mažindamos žūčių keliuose skaičių, sužalojimų tebėra nepriimtinai daug ir beveik nemažėja. Iš duomenų matyti, kad 2010 m. buvo sužeista beveik 1,5 mln. žmonių, iš kurių apie ketvirtis milijono buvo sužaloti sunkiai. Šiuos duomenis galima palyginti su 2012 m. duomenimis, kai ES keliuose užregistruota 28 000 žūčių. Apskaičiuota, kad vienam avarijoje žuvusiam asmeniui tenka 4 visam gyvenimui neįgaliais likę žmonės, 10 sunkių sužalojimų ir 40 nesunkių sužeidimų. Visuomenei tai atsieina apytikriai 130 mlrd. EUR per metus. Komisijos kelių eismo saugos veiksmų programa siekiama iki 2020 m. žūčių ES keliuose skaičių sumažinti perpus. Be kita ko, jos strateginiai tikslai yra nustatyti geresnes saugos priemones sunkvežimiams ir automobiliams, užtikrinti geresnį kelių eismo taisyklių laikymąsi, daugiau dėmesio skirti motociklininkams, skatinti diegti šiuolaikines technologijas, kad pagerėtų kelių eismo sauga, ir gerinti skubios medicinos pagalbos paslaugas bei sužeistųjų gydymą.

  • Politologija Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 16 puslapių (3669 žodžiai)
  • Politologijos referatai
  • Microsoft Word 122 KB
  • Es transporto politikos saugaus eismo ir aplinkosaugos klausimas
    10 - 9 balsai (-ų)
Es transporto politikos saugaus eismo ir aplinkosaugos klausimas. (2016 m. Kovo 07 d.). http://www.mokslobaze.lt/es-transporto-politikos-saugaus-eismo-ir-aplinkosaugos-klausimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 12:56