Estetika


Estetikos referatai. Estetika referatas. Estetikos skaidres. Renesanso estetika referatas. Meno estetika referatas. Estetika fotografijoje. Kuo skiriasi kasdienis patyrimas nuo estetinio patyrimo. Menas ir grožis estetikoje. Estetikos referatai nemokamai. Estetikos apibrėžimas. estetikos samprata.

Menų konspektas. Estetika. Estetinės minties apžvalga. Renesansas. Postmodernas. Teatras. Kinas. Videomenas. Menų apžvalga. Architektūra. C. Jenks – konstruktyvizmo kritikas. Fotografija. Tv serialas. Televizija. S. Ezenšteinas. Kita mokykla – egzistencializmas. K. G. Jungas.


Estetika – meno ir grožio teorija. Aisthesis – jutiminis suvokimas. Jei mes suvokiame, mes esame estetai. Pirmasis pavartojo terminą 1735 m. A. Baumgarten. Estetika – menas ir grožis. tipų suvokimas ir pažinimas: estetinis ir loginis. 1750 m. Bandė parašyti kūrinį estetika , bet nebaigė. I bandymas. Senovės graikai, kalbėdami apie meną vartojo technė terminą – tai menas ir amatas. Grožio koncepcijos ėjo atskirai nuo technė ir juo atskirai. Viduramžiais irgi nėra juos vienijančios disciplinos.

Naujieji laikai pasižymi estetizacija. Renesansas yra ehtinio meno laikai, o naujieji laikai įtvirtino estetiką. Naujieji laikai estetinį žodyną panaudoja žmonių pschinės būklės aprašymus. Xix a. Estetikos savoka tapo tokia plati, kad ją reikėjo atskirti nuo kitų. Bandyta atskirti estetinį patyrimą nuo kasdieninio ir mokslinio patyrimų. Langvai susitv. Su kasdieniniui – jis yra monotoniškas. Kiti – kuribiški. Domino, kuo estetika pat. Skiriasi nuo mokslinio. Yra schema, kurios autoriai-pozityvistai: 1) mokslinis patyrimas – vienaprasmis; estetinis – daugiaprasmis. Tai pozityvi savybė. 2) mokslinis - specializuotas, nukreiptas į vieną sritį. Estetinis globalus, kiekvienas menininkas turi specializuotas, bet čia turima omenyje suvokėjo pozicija – Net nepasiruošęs suvokėjas ką nors supras. 3) mokslinis – progresyvinis, jo žinios kaupiamos geometrine progresija. Estetinis – ritminis, sudėliotas į ritmines grupes, nebūtinai auga geometrine progresija. 4) mokslinis – sekvencinis, sudėliotas iš logiškai tarpusavyje susijusių žingsnių, griežtai reglamentuotų. Estetinis – dramatinis, turi T. Meno kompozicijų, turi daugybę įmanomų komponavimo formų. Lengvai susitvarkyta su atskyrimu.

Didaktinė istorija: mokslinis patyrimas – akumuliuojantis, o estetinis toks nėra. Xix a. Pabaigoje – xx a. Pradžioje santykis pasikeičia. Mažiau lygina estetinį su moksliniu, o labiau su kasdieniniu. Xix a. Antroje pusėje ypač literatūroje išauga dėmesys kasdieniniams objektams – panoraminė literatūra. Zda ir co pradėjo skirti dėmesį kasdieniame objekte į vieną planą. Iškilo kasdienis herojus. Jis tapo programiniu, išskirtiniu dalyku. Aprašinėja kaip valgo, vaikšto, įtraukia visą kasdienybę. Meno nedomina elitiniai reiškiniai, o masiniai. Nyksta riba tarp elitinio ir masinio meno. Galima išskirti kelis punktus, kas įvyksta, suartėja kasdienybės ir estetikos sferos.

1) xix a. Pab. – xx a. Pr. Kasdienybės objektai įtraukiami į muziejų sferas. Daugybė xx a. Krypčių naudoja šią strategiją.

  • Menai Konspektai
  • 2011 m.
  • 7 puslapiai (6590 žodžių)
  • Menų konspektai
  • Microsoft Word 31 KB
  • Estetika
    10 - 2 balsai (-ų)
Estetika. (2011 m. Rugpjūčio 05 d.). http://www.mokslobaze.lt/estetika.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 05:15