Estetiniai poreikiai ir ugdymas menu


Pedagogikos skaidrės. Socialinio ugdymo technlogijos. estetiniai poreikiai. ir ugdymas menu. Doc. dr. Vilmantė Aleksienė. Ar menas gyvybiškai svarbus žmogaus egzistencijai? Ar žmogus būtų tapęs „Homo sapiens“ nebūdamas „Homo aestheticus“. Estetinė (meninė) veikla yra kažko nekasdieniško, specialaus ypatingo (extraordinary) kūrimas. Žmogui menas svarbus visais egzistenciniais aspektais – fiziniu, psichiniu bei socialiniu. Menas /estetinė meninė raiška – tai galimybė. Valdyti vidinę būseną - atpalaiduoti susikaupusią pernelyg didelę emocinę įtampą. Valdyti aplinką, suteikiant jai estetinę formą. Nukreipti žmogų į pasąmonės lygmenį. Suvokti bei įprasminti reikšmingus žmogaus ir žmonijos įvykius. Menas, įkūnydamas estetinius žmogaus poreikius. „Ugdymas menu – geriausias būdas asmenybei atsiskleisti“ (A. Maslow). Literatūra Aleksienė V. (2009). Estetiniai poreikiai, estetinė raiška ir menas.


Ar žmogus būtų tapęs „homo sapiens“ nebūdamas „homo aestheticus“? (E.Dissanayake, 1999).

Valdyti aplinką, suteikiant jai estetinę formą, ir tokiu būdu jaustis autentiškiau, saugiau, ramiau, sveikiau; kontroliuoti gyvulišką instinktą gyvybiškai kritinėse situacijose pozityviai pakeičianti gyvūnams būdingas reakcijas : „bėk”, „pulk“ arba „sustink”, „apsimesk“;.

Nukreipti žmogų į pasąmonės lygmenį, į ribinę būseną tarp realybės ir fantazijos, tarp „buvo ir bus”; naudoti meninę kalbą kaip alternatyvią kalbą, universalią komunikaciją, kuri yra „tiltas“ į sociumą, suteikiantis unikalią galimybę išsiskirti - būti inividualiu („kitokiu“), ir susilieti su grupe - jaustis „tokiu kaip kiti“;.

  • Pedagogika Skaidrės
  • 2015 m.
  • 12 puslapių (298 žodžiai)
  • Pedagogikos skaidrės
  • MS PowerPoint 46 KB
  • Estetiniai poreikiai ir ugdymas menu
    10 - 8 balsai (-ų)
Estetiniai poreikiai ir ugdymas menu. (2015 m. Balandžio 17 d.). http://www.mokslobaze.lt/estetiniai-poreikiai-ir-ugdymas-menu.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 19:52