Etaplius.lt aktyvių vartotojų paieška


Marketingo tyrimas. Įvadas. Interneto žiniasklaidos išskirtinumas. Interaktyvumas. Interneto vartotojai Lietuvoje. Segmentavimas. Aktyvių internetinės žiniasklaidos vartotojų segmentavimas. Vartotojo elgsena. Tikslinė rinka. Pozicionavimas. Pozicionavimas pagal produktą. Rinkos tyrimas. Šiaulių regiono interneto portalo „Etaplius. lt“ skaitomumo bei poveikio bendruomenės aktyvumui kokybinis tyrimas. Rėmimas. Išvados. Rekomendacijos. Literatūra.


VšĮ „Šiauliai plius“ padaliniai: etaplius.lt, Splius, Šiauliai plius, Šiauliai plius platinimo tarnyba.

Tikslas: padidinti aktyvių vartotojų kiekį.

Užduotis: parengti aktyvių vartotojų įtraukimo planą.

Žiniasklaidos sektorius ypatingas tuo, kad įmonės veikia dvigubo produkto rinkoje (angl. dual product market). Žiniasklaidos įmonės kuria vieną produktą, tačiau dalyvauja dviejose skirtingose – prekės ir paslaugos– rinkose (Picard, 1989, 2002).

Interneto žiniasklaida- tai naujausia žiniasklaidos forma. Dalyje šalių, taip pat ir Lietuvoje, dar ne iki galo teisiškai reglamentuotas jos veikimas, net nepaisant to, kad Lietuva gali didžiuotis vienu didžiausių interneto skvarbos rodiklių Europoje. Interneto žiniasklaida jos vartotojui patraukli tuo, kad dėl itin didelės pasiūlos jis pats gali nuspręsti, ką ir kaip skaityti, žiūrėti, klausyti. Populiarėjantys asmeniniai tinklaraščiai (vadinamieji blogai), socialiniai tinklai ir kiti interneto portalai sudaro galimybes būti ne tik turinio vartotojais, bet ir jo kūrėjais. Tiesa, norėdamas atsirinkti turinį, vartotojas turi įdėti pastangų. Kaip ir televizijai, internetui anksčiau reikėjo tam tikrų resursų: elektros, interneto ryšio, kompiuterio. Tačiau naujosios technologijos (planšetiniai kompiuteriai, mobilieji telefonai ir pan.) išsprendė tai, ir vartotojas gali naudotis internetu, kur tik jis bebūtų. Interneto žiniasklaidos populiarumą kol kas riboja nevisiška interneto skvarba bei vyresnės visuomenės dalies naujovių baimė.

•psichografinis (vartotojai į grupes skirstomi pagal psichologinius požymius: nuostatas į tam tikras prekes, svarbiausius asmenybės bruožus, elgseną);

Šaltinis sudarytas remiantis: Mowen (1987), Berkowitz (1992), Clottey, Jakštys, Urbanskienė (2000), Kotler, Armstrong (2003), Gaižutis (2004), Kanuk, Schiffman (1997).

Atlikus rinkos segmentavimą, remiantis vartotojo elgsenos modeliu, nustatoma tikslinė naujienų portalo rinka.

Atlikus literatūros analizę išskiriami tiksliniai vartotojai: tinklažmogiai ir socialieji vartotojai (aktyvių internetinės žiniasklaidos vartotojų segmentavimas), Šiaulių regiono gyventojai, amžiaus grupės nuo 16 – 24 ir nuo 25-34 metų.

Pozicionavimas – įmonės pasiūlymo ir įvaizdžio kūrimo, kuriuo siekiama užimti išskirtinę padėtį tikslinio vartotojo sąmonėje (Kotler, Keller, 2007), strategija, padedanti būti pastebėtam informacija perkrautoje visuomenėje (Ries, Trout, 2005). Kompanija turi susikurti „poziciją“ potencialaus pirkėjo smegenyse – kurioje įvertintos ne tik kompanijos, bet ir konkurentų stipriosios ir silpnosios pusės.

Produkto pozicija – užimama vieta vartotojų sąmonėje, lyginant jį su konkurentų produktais. Rinkoje skiriamos trys galimos produkto pozicionavimo strategijos:

Šiuo atveju reiktų laikytis pirmos pozicionavimo strategijos: stiprinti dabartinę prekės ženklo poziciją vartotojų sąmonėje

Siekiant efektyvesnio pozicionavimo, rinkodaros specialistas A. Ivoškus (2012) pataria vengti šių pozicionavimo klaidų:

1. painaus pozicionavimo. Kompanija gali teikti daug pasiūlymų arba per dažnai keisti pozicionavimą;

2. abejotino pozicionavimo. Prekės ženklas apibūdinamas neaiškiai ar nelogiškai;

5. prekės ženklo žinomumo kūrimo, neapibrėžus produkto pozicionavimo. Reklama kuriama tik dėl reklamos, tačiau vartotojas neturi supratimo apie išskirtines prekės ženklo savybes, todėl jos veiksmingumas yra abejotinas;

6. nekryptingos komunikacijos. Blaškomasi keičiant auditorijas, išskirtines savybes ir kita.

•Pagal prekės savybę: etaplius save pristato kaip portalą, kuris yra didžiausia žiniasklaidos grupė Šiaurės Lietuvoje, jungianti beveik visas masines informavimo priemones.

Rinkos tyrimų paskirtis – padėti identifikuoti problemą ir padėti priimti geriausią problemos sprendimo būdą. Būtent problemų sprendimai kuria sėkmingo verslo galimybes.

2. rinkotyra yra svarbus instrumentas, žvalgant naujas galimybes konkrečiose rinkose.

• įsitikinimas, kad problemai spręsti reikalingus duomenis įmanoma gauti tik atlikus tyrimus;

• Antriniai duomenys – kitais tikslais anksčiau surinkti, užrašyti bei viena ar kita forma saugomi duomenys gali būti prieinami ir panaudojami sprendžiant rinkodaros problemą. Pasižymi tuo, kad juos gauti palyginti lengva ir pigu. Antriniai duomenys gali būti tiek vidiniai, gaunami iš įmonės vidaus šaltinių, tiek išoriniai, gaunami iš įvairių organizacijų, esančių už įmonės ribų. Pavyzdžiui, prie antrinių priskiriami Statistikos departamento, Vyriausybės skelbiami duomenys ir panašiai.

  • Marketingas Tyrimai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 16 puslapių (3776 žodžiai)
  • Universitetas
  • Marketingo tyrimai
  • Microsoft Word 151 KB
  • Etaplius.lt aktyvių vartotojų paieška
    10 - 3 balsai (-ų)
Etaplius.lt aktyvių vartotojų paieška. (2015 m. Lapkričio 09 d.). http://www.mokslobaze.lt/etapliuslt-aktyviu-vartotoju-paieska.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 22:23