Eurokos praktika


Vadybos praktikos ataskaita. Įvadas. Bendra įmonės charakteristika. Veiklos rūšys. Vizija, misija. Svarbiausi įvykiai. Darbuotojų skaičius. Socialinė atsakomybė. Verslo aplinkos analizė. Verslo vidinės aplinkos analizė. Tiekėjai. Konkurentai. Vartotojai. Pardavimo pagalbininkai. Verslo išorinės aplinkos analizė. Ekonominė aplinka. Tecnologinė aplinka. Teisinė – politinė. Socialinė – kultūrinė. Gamtinė. Raštvedybos organizavimas įmonėje. Informacinių tecnologijų panaudojimas įmonėje. Bendra technikos charakteristika ir naudojama įranga. Įmonės valdymas. Organizacinė valdymo struktūra. Padalinių funkcijos, tarpusavio ryšiai. Pardavimų veiklos organizavimo būdai. Pardavimų darbuotojų pareiginės instrukcijos. Marketingo komplekso vertinimas. Prekių asortimento gylis ir plotis. Kitimo tendencijos. Kainų politika. Paskirstymo kanalai. Rėmimo priemonės. Individuali profesinės praktikos I užduotis. Išvados. Literatūros šaltiniai. Priedai.


Darbo aktualumas: Profesinę praktiką nusprendžiau atlikti ,,Eurokos” parduotuvėje, kuri yra XXX mieste, NNNN gatveje. ,,Eurokos” parduotuvės priklauso įmonei UAB ,,Kosmelita”. Tai yra didžiausias kosmetikos tinklas Lietuvoje. Šią įmonę pasirinkau, nes domiuosi kosmetika, jos naujovėmis, be to, ateityje norėčiau dirbti šioje įmonėje.Taip pat pasirinkimą įtakojo ir mano gyvenamoji vieta.

Darbo tikslas: Susipažinti su įmonės veikla, ją apibūdinti remiantis patirtimi bei gauta informacija.

Darbo uždaviniai:

Gebėti apibūdinti prekybos įmonės veiklą;

Išsiaiškinti įmonės aplinkos charakteristiką;

Išnagrinėti įmonės marketingo veiklą;

Sužinoti kaip organizuojama raštvedyba;

Išanalizuoti įmonės sistemos valdymo funkcijas.

Darbo objektas: UAB ,,Kosmelita”.

Darbo metodas: Praktikavimasis, informacijos kaupimas, sisteminimas, analizavimas, pateikimas.

Darbo rezultatai: Susipažinta ir išanalizuota ,,Kosmelita” veikla.

Šiuo metu, pagal naujausius duomenis, 2015-08-24 dienos pradžioje dirbo 748 darbuotojai. Visi darbuotojai yra apdrausti. Didesnę dalį darbuotojų sudaro visų 110 ,,Eurokos“ parduotuvių personalas - pardavėjos ir vyr. pardavėjos. UAB ,,Kosmelita” įmonės direktorius yra Laimonas Raila, įmonėje dar dirba apie 15-20 vadybininkų Darbuotojų kaita yra minimali, kaip pvz.: vadovų darbo stažas įmonėje yra 10-15metų, vadybininkų, specialistų darbo stažo vidurkis yra penki metai. Pardavėjų kaita yra apie 20-30proc. per metus. Įmonė siekia užtikrinti tinkamas darbo sąlygas, gerą atmosferą kolektyve ir minimizuoti darbuotojų kaitą

UAB „Kosmelita“ turi savo logistikos padalinį, kuriame yra organizuojamas prekių priėmimas, prekių paruošimas pardavimui ir prekių tiekimas į parduotuves. ,,Eurokos“ parduotuvei prekės yra atvežamos 1 kartą per savaitę, trečiadienį iš centrinio sandėlio esančiame Kaune. Įmonė stengiasi ieškoti kuo įvairesnės produkcijos savo parduotuvėms. Todėl bendradarbiauja ne tik su Lietuvos, bet ir užsienio kosmetikos gamintojais. Tiekėjai yra Lietuvoje registruotos įmonės ir užsienio įmonės iš Vokietijos, Italijos, Rusijos, Ispanijos, Prancūzijos, Lenkijos. Lietuvos ir užsienio tiekėjai pavaizduoti lenetelėje. (žr. 2.1 lentelę) Tokių tiekėjų gausa rodo, jog UAB „Kosmelita“ rūpinasi savo klientais, ieškodama ir pateikdama platų asortimentą.

Tai vidutines ir žemesnes pajamas gaunantys žmonės. Didžiąją dalį vartotojų (apie 85%) sudaro moterys. Pagrindiniai klientai pagal amžiaus grupes nuo 12 iki 50m. Labai svarbu patenkinti kiekvienos moters poreikius, kad jos būtų sau gražios, patenkintos produkto poveikiu, kokybe ir taptų lojalios ,,Eurokos” pirkėjos. Dažniausiai klientai pavieniai namų ūkiai t.y kurie prekės perka asmeniniam naudojimui.

Kita vartotojų grupė yra vyrai (apie 10%), jų tiek mažai, nes trečdalis Lietuvos moterų vyrams perka kosmetiką, taip pat vyriškos kosmetikos pasirinkimas daug siauresnis. Tačiau, laikui bėgant asortimentas gali smarkiai išsiplėsti, taip pat ir padidėti vartotojų vyrų. Būdama specializuota kosmetikos parduotuvė yra siekiama sukurti tokią aplinką ir asortimentą, kuris leistų kiekvienam klientui patenkinti poreikį ir sužinoti kosmetikos rinkos naujoves, sužinoti daugiau informacijos apie produktų naudojimo būdus, jų savybes.

Apie 3% vartotojų užima vaikai, jiems yra atskiros lentynos su vaikiška parfumerija, dekoratyvine kosmetika, drėgnos servetėlės, šampūnai ir kt. Pačius mažiausius aprūpina tėveliai, seneliai, bet yra ir labai jaunų pirkėjų, kurie patys žino ką nori įsigyti parduotuvėje. Tai dažniausiai būna: plaukų segtukai, gumelės, vazelinai, kvepalai.

Pati mažiausia pirkėjų grupė, bet pati svarbiausia pardavėjom, vyr. pardavėjom yra slapti pirkėjai. Slapto pirkimo tyrimas – tai kokybinis tyrimo metodas, kai tyrėjai imituoja tikro paslaugos vartotojo elgesį, taip tirdami paslaugų teikimo, taip pat pirkimo ir pardavimo procesų stipriąsias ir silpnąsias puses.Slapto pirkimo tyrimas leidžia įvertinti darbuotojų turimus bendravimo su klientais ir prekių pardavimo įgūdžius, nustatyti personalo darbo trūkumus.Jų yra apie 2%. „Kosmelita“ labai atsakingai tikrina ir testuoja savo parduotuvių personalą, todėl samdomi slapti pirkėjai. Pardavėjos, arba kitaip konsultantės, turi dirbti pagal tam tikras taisykles, pasisveikinti, nusišypsoti, suteikti konsultaciją, pagalbą kiekvienam pirkėjui. Konsultuojant reikia laikytis klausimų eiliškumo, taisyklių, mandagumo etiketo. Konsultatntės nežino kada jos testuojamos ir slapti pirkėjai apie jas, jų darbą pateikia ataskaitą, yra įvertinamos 100 balų sistemoje.

Pardavimo pagalbininkai –  tai įmonės partneriai, padedantys užmegzti glaudžius ryšius tarp atskirų paskirstymo grandžių, taip pat teikiantys kitas prekių pardavimą skatinančias paslaugas. „Eurokos“ bendradarbiauja su atskirais prekybos centrais (pavyzdžiui, PC „Savas“, PC „Molas“, „Akropolis“ ir kt). Būtent šiuose prekybos centruose sėkmingai veikia „Eurokos“ parduotuvės. Šiemet labai glaudžiai bendradarbiauta su kosmetikos linija Maybelline. Eurokos jau daug metų prekiauja jų kosmetika ir įvairiausiuose miestuose priėmė Maybelline grožio turą, jo metu buvo reklamuojama kosmetika, dovanojamos dovanos ir „Eurokos“ pirkėjai galėjo gauti makiažo pamoką, patarimų, konsultacijų ir šaunų madingą makiažą.

Eurokos praktika. (2015 m. Spalio 26 d.). http://www.mokslobaze.lt/eurokos-praktika.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 12:39