Facebook įtaka paauglių komunikacijos procesui


Komunikacijų referatas. Įvadas. Komunikacijos aspektai teoriniame lygmenyje. Komunikacijos poreikiai ir svarba. Socialinio tinko „Facebook“ privalumai ir trūkumai. Socialinio tinklo „Facebook„ grėsmės. Pavojai ir priklausomybės socialiniame tinkle. Socialinio tinklo „Facebook“ įtakos paauglių komunikacijai tyrimo metodologija ir metodika. Tyrimo strategija. Respondentų atranka. Empirinio tyrimo duomenų analizė. Anketinės apklausos rezultatų analizė. Išvados. Priedai.


„Facebook“ – tai vienas iš labiausiai lyderiaujančių socialinių tinklų Lietuvoje bei daugybėje kitų pasaulio šalių. Pastaruoju metu, ,,Facebook‘‘ tinklalapis turi daugiau negu 1,2 milijono vartotojų, o tai yra maždaug visų pusę šalių gyventojų. Be to žmonių, kurie naudoja šį socialinį tinklą, skaičius nuolat auga. „Facebook“ tinklalapis jungia milijonus įvairaus tipo žmonių visam pasaulyje. Jame yra talpinama svarbiausia informacija ir apie šalyse vykstančius svarbiausius įvykius, ir apie renginius. Be to šis populiarusis socialinis tinklas tapo svarbiausia komunikavimo priemone. Naudodamiesi šiuo tinklalapiu sveikiname savo artimuosius net ypatingų švenčių proga, užmiršdami popierinius atvirukus ar realiai išsakytą pasveikinimą, žodį. Šiuo metu „Facebook“ tinklalapis turi didžiulę įtaką žmonių komunikacijos procese. Gyvą bendravimą vis dažniau pakeičia virtualus bendravimas. Todėl, natūraliai stiprėja ir vartotojų priklausomybė šiam tinklui, vis stipriau veikianti kasdieninį gyvenimą, darbą, laisvalaikį ir netgi mūsų sveikatą. Tiesa, meluosime sakydami, kad kiekvienas žmogus naršantis internete ar turintis socialinio tinklo anketą, yra ligonis. Priežastys kodėl jauni žmonės naudojasi socialiniais tinklais yra tai, jog jie lengvai prieinami, mažos išlaidos, vartotojas jaučiasi tarsi neribojamas. Deja, socialiniai tinklai gali būti ne tik naudingi, bet ir žalingi bendravimui. Reikia pažymėti, kad didesnę grėsmę įgyti priklausomybę nuo socialinių tinklų turi paaugliai, nes jie yra linkę skirti daug dėmesio komunikacinėms naujovėms, lengvai keičia tiesioginį bendravimą į virtualų.

Darbo problema: Kaip socialinis tinklalapis "Facebook" įtakoja paauglių komunikaciją?

Darbo objektas: Socialinio tinklo „Facebook“ įtaka paauglių bendravimui.

Darbo tikslas: Nustatyti socialinio tinklo "facebook" įtaka paauglių komunikacijai.

Darbo uždaviniai:

Apibūdinti socialinių tinklų įtaką komunikacijai, kaip socialinę problemą.

Aptarti statistinius bei analitinius socialinio tinklo vartojimo duomenis.

Išsiaiškinti kokią įtaką komunikacijos procesui daro ,,Facebook‘‘ vartojimas, grindžiant empirinio tyrimo analize.

Apibendrinti praktines bei teorines analizes išvadose.

Darbo tyrimo metodai: Literatūros šaltinių analizė, anketinė apklausa

Šiame skyriuje aptariamas komunikacijos suvokimas teoriniu požiūriu. Jis atskleidžiamas pateikiant komunikacijos poreikių ir svarbos aspektus bei sąvokas. Atskirai išskiriami socialinio tinklo „Facebook“ privalumai ir trūkumai bendravimo suvokimu, pažymint virtualaus bendravimo įtaką paaugliams. Literatūros pagrindu aptariami patys svarbiausi bendravimo būtinumo ir poreikių aspektai. Pastebima, kad šiuolaikinių paauglių mąstymas apie komunikavimo svarbą ir poreikius perkelti į virtualųjį pasaulį, todėl analizuojama bendravimo įtaka realiame gyvenime.

Komunikacijos sąvoka gali būti apibrėžiama labai įvairiai, paprastai komunikacija yra apibrėžiama kaip keitimasis informaciniais ženklais. Šiai informacijai perduoti naudojami įvairūs būdai: kalba, mimika, gestai. Kitaip tariant, tai bendravimas, kuris vyksta tarp dviejų ar grupės asmenų. Tai savotiškas mechanizmas, kurio dėka egzistuoja ir vystosi visuomenė. Žmonės bendrauja vieni su kitais, keičiasi informacija, žiniomis, nuomonėmis, tai stiprina ryšius tarpusavyje. Komunikacijos procesas labai reikalingas žmogui ir yra neatsiejama gyvenimo dalis. K. Miškinis (2003) teigia, kad be bendravimo neįmanoma žmonių gamybinė, kultūrinė bei visuomeninė veikla. Bendravimo procesas kiekvienam sukuria gyvenimo pilnatvę, suformuoja asmenybės bruožus – pažiūras, jausmus ir emocijas, charakterio savybes ir elgesio įpročius.

Poreikis bendrauti yra vienas iš svarbiausių žmonių bruožų. V Žemaitis (2004) teigia, kad bendraujant realizuojamos žmonių dorovinės orientacijos ir nuostatos, gėrio, žmoniškumo ir teisingumo lūkesčiai, tarpusavio pagalbos ir palaikymo, dvasinės pusiausvyros ir pasitikėjimo savimi bei kitais išgyvenimais. Bendraudami daugelis gali patenkinti svarbiausius savo poreikius. Keisdamiesi informacija, žmonės palengvina kasdienį gyvenimą ir pripildo gausybe naujų žinių. Kaupia didelę patirtį. Keliaujanti informacija iš lūpų į lūpas paprasta ir prieinama žmogui. Todėl tai viena iš priežasčių komunikuoti. Komunikuojant dalijamasi mintimis ir jausmais, gebama pažinti save ir kitus, formuojamas asmenybės charakteris. Poreikis bendrauti išsaugo ir palaiko gerus tarpusavio santykius.

  • Komunikacijos Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 26 puslapiai (4050 žodžių)
  • Kolegija
  • Komunikacijų referatai
  • Microsoft Word 799 KB
  • Facebook įtaka paauglių komunikacijos procesui
    10 - 10 balsai (-ų)
Facebook įtaka paauglių komunikacijos procesui. (2016 m. Sausio 17 d.). http://www.mokslobaze.lt/facebook-itaka-paaugliu-komunikacijos-procesui.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 10:18