Figūrų plotų skaičiavimas ir jų lyginimas C++ kalba


Informatikos referatas. X1 nelygu x. X3 nelygu x. Y1 nelygu y. Y2 nelygu y. X2 lygu x. X4 lygu x. Y1 lygu x. Y3 lygu y.


Šiais laikais uždavinius su figūrų plotais galima rasti kone kiekviename matematikos vadovėlyje. Daugelis nesunkiai apskaičiuoja stačiųjų trikampių ar stačiakampių plotus žinodami vien tik kraštinių ilgius. Deja, uždaviniai, kai nežinomi figūrų kraštinių ilgiai, o pateikiamos tik viršūnių koordinatės, dažnai sukelia nemažų sunkumų. Ši programa išsprendžia susidariusią problemą, apskaičiuodama geometrinių figūrų (trikampių arba stačiakampių) plotus pagal viršūnių koordinates. Taip pat programa pateikia didžiausiąjį iš plotų.

Vartotojas turės galimybę pateikdamas tris arba keturias figūrų koordinates sužinoti trikampių arba stačiakampių plotus. Taip pat trikampiai bei stačiakampiai gali būti lyginami tarpusavyje, išvedant didžiausiąjį plotą

Tai pagrindinė funkcija, iš kurios kreipiamasi į paprogrames – kitas dvi funkcijas. Ši funkcija paleidžiama automatiškai.

Iš pradžių naudojant standartinį išvedimo srautą cout vartotojui siūloma pasirinkti, kokių figūrų (trikampių ar stačiakampių) plotai bus skaičiuojami.

Tuomet naudojant įvedimo srautą cin vartotojas įveda vienetą arba dvejetą.

Įvedus vienetą, vartotojas nukreipiamas į trikampio funkciją, tuo tarpu įvedus dvejetą – į stačiakampio funkciją.

Jei tarp įvestų skaičių nėra nei vieneto, nei dvejeto, išvedama, jog tai blogas pasirinkimas ir vartotojas nukreipiamas į pradžią. Nukreipimui naudojamas nukreipimo operatorius goto ir žymė pradžia.

Jei vartotojas pasirinko vienetą, skaičiuojami trikampių plotai. Funkcijoje trikampiofunkcija vartotojas pasirenka, kelių trikampių plotus lygins. Vartotojui įvedus figūrų skaičių, kreipiamasi į klasę trikampis. Metodas GetCount perduoda į main dalį trikampio, kurio ploto vartotojas ieškos, numerį. Tuomet funkcijoje plotas atliekami ploto skaičiavimo veiksmai.

Jei vartotojas įvedė netinkamas koordinates (pavyzdžiui, jei visos koordinatės vienoje tiesėje arba viename taške), trikampis gali nesusidaryti. Norėdami patikrinti, ar su įvestom koordinatėm susidaro trikampis, naudojamės trikampio nelygybės taisykle.[4]

Trikampio nelygybė teigia, kad bet kokio trikampio bet kurių dviejų kraštinių ilgių suma yra nemažesnė už trečios kraštinės ilgį. Taigi, programoje tikriname, ar bent viena kraštinė nėra didesnė už kitų dviejų kraštinių sumą. Jeigu vartotojo įvestos koordinatės nėra teisingos, vartotojui parodoma, jog koordinatės netinkamos. Tuomet vartotojas nukreipiamas į žyma ivesti_koordinates, naudojant goto nukreipimą.

Taip pat patikrinama, ar vartotojo įvestos koordinatės nesudaro tiesės. Jei visos įvestos x arba y koordinatės sutampa, vartotojui taip pat parodoma klaida ir vartotojas nukreipiamas į ivesti_koordinates žymą. Jei visos koordinatės suvestos teisingai, skaičiuojame trikampio plotą, naudodamiesi Herono formule.

  • Informatika Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 15 puslapių (2322 žodžiai)
  • Informatikos referatai
  • Microsoft Word 260 KB
  • Figūrų plotų skaičiavimas ir jų lyginimas C++ kalba
    10 - 3 balsai (-ų)
Figūrų plotų skaičiavimas ir jų lyginimas C++ kalba. (2015 m. Spalio 08 d.). http://www.mokslobaze.lt/figuru-plotu-skaiciavimas-ir-ju-lyginimas-c-kalba.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 12:17