Filosofijos egzamino atsakymai konspektas


Filosofijos konspektas. Apšvieta - apsišvietusio proto filosofija. Apšvietos požymiai. Apšvietos filosofija ugdyme Locke , Rousseau , Kantas. Romantizmo idėjos ugdyme. Romantizmo požiūris į mokslą. Asmenybės branda. Savarankiškas mąstymas. Žmogaus universalumas. Intelekto raiška. Žmogaus vertė. Gyvenimo filosofijos pesimizmas ir nihilizmas. Nihilizmo samprata , nuostatos , tikslas. Nyčė apie ugdymą , kultūrą , ugdomuosius , ugdytoją , ugdymo pradžią. Nihilistinė nuostata. Utilitarizmo problemos. Analitinė filosofija. Kasdienės kalbos filosofija. Loginis empirizmas. Ugdymo problemos. Svarbiausi reikalavimai ugdyme. Pagrindinės temos. Metodai ugdymo įstaigoje. Maceina apie ugdymą. . Maceinos ugdymo tikslas vystymosi sferos ugdymo samprata pedagoginė situacija. Ugdymo tikslas.


Empirizmas: žmogaus prigimtis, patirties ir proto funkcijos. Protą temdantys stabai. Empirizmas ugdyme. Empirizmas ir moralė.

Racionalizmas: patirtis ir protas. Žymiausi atstovai: F. Bacon (1561 – 1626), Th. Hobbes (1588 – 1679), J. Locke (1632 – 1704) ir D. Hume (1711 – 1776), sukūrę filosofijos tradiciją, kuri įvairiais variantais ugdymo filosofijoje gyvuoja bei yra svarbi ir dabar.

Patirtis - pažinimas, protas - jutiminės patirties apibendrinimas, organizacija.

Fr. Baconas ragino išvaduoti protą nuo stabų: Olos (dėl ribotumo), Teatro (dėl pasitikėjimo), Turgaus (dėl kalbos), Genties (dėl baimės)

Idėja - išorinio arba vidinio patyrimo išvada. Sudėtingos idėjos atsiranda sintezės pagrindu

J. A. Komenskis empyrizmą pritaikė pedagogikos reikmėms pagrįsdamas vaizdumo principą.

Pagrindinės empirizmo mintys: juslinis patyrimas - vienintelis pažinimo šaltinis; žmogaus dvasios tikrovė neegzistuoja; tik materija yra pažini ir tikra.

Žmogaus veikla - gamtos vyksmas. Gamtamoksliniai metodai padeda ištirti psichinius ir socialinius dalykus: žmogaus poelgį galima apskaičiuoti.

Pedagogikai pavojingas empirizmo suabsoliutinimas, nes žmogus yra ne dalis, o visuma, yra dvasingas, turi būti ugdomas pagal prigimtį.

Empiristinė pozicija prieštarauja moralei, nes: atmeta žmogaus savanoriškumą, prarandamas skirtumas tarp gėrio ir blogio, išnyksta atsakomybės prasmė. Gali reikštis kaip hedonizmas (gr. hedone - malonumas, džiaugsmas).

D. Hume sukūrė ne-egoistinę etikos teoriją: altruistinėms ir socialinėms nuostatoms pritariama, todėl jos teikia džiaugsmo.

Protas nepriklauso nuo jutimines patirties, yra tikrų žinių šaltinis. Tikros žinios: aiškios, ryškios, visuotinos, būtinos, apibrėžtos. Atskleidžia pasaulio tvarką, dalykų prigimtį.

Pojūčiai svarbūs gyvybinei žmogaus veiklai.

Įgimtos idėjos bei sugebėjimas tokias idėjas kurti.

B. Spinoza, G. Leibnizas, G. Hegelis teigė, kad pasaulio tvarka protinga ir būtina, protas privalo ją perprasti.

5 Apšvietos požymiai. Apšvietos filosofija ugdyme: Locke, Rousseau, Kantas Apšvieta: a) filosofinis, politinis, socialinis, edukacinis judėjimas, siekiantis žmogaus autonomijos ir dvasinės brandos; b) istorinis periodas, siejamas su XVIII.

  • Filosofija Konspektai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 4 puslapiai (1704 žodžiai)
  • Filosofijos konspektai
  • Microsoft Word 25 KB
  • Filosofijos egzamino atsakymai konspektas
    10 - 5 balsai (-ų)
Filosofijos egzamino atsakymai konspektas. (2015 m. Spalio 26 d.). http://www.mokslobaze.lt/filosofijos-egzamino-atsakymai-konspektas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 18:44