Filosofijos teksto analizė (2)


Filosofijos analizė. Filosofijos teksto analizė.


„Filosofuoti“ atrodo, kad sugebame kiekvienas. Nors gana dažnai, šis terminas yra tiesiog maišomas su kitais terminais – „galvoti, mąstyti“. Net terminų žodyne išskiriama šnekamosios kalbos žodžio filosofuoti reikšmė t.y. kalbėti abstrakčiomis temomis, samprotauti be reikalo. Tiesa, dabar netgi yra manoma, kad, norint filosofuoti, nereikia jokio mokslo. Visi puikiai supranta, kad norint atlikti matematikos užduotis – reikia mokėti teoriją, suprasti užduotą problemą. Norint išaiškinti gyvūnų mitybos ryšius, reikia išmanyti jų biologiją. O ko reikia, kad galėtum filosofuoti? Kiekvienas žmogus turi mąstyti pats. Jis negali remtis iki tol sukauptomis žiniomis, nes pagal apibrėžimą – filosofija yra universali, ji save apibrėžia ir įgyvendina. Tačiau ar iš tiesų kiekvienas žmogus gali taip atsiriboti nuo mus veikiančias aplinkos, kitų žmonių nuomonių?

Štai vaikai mąsto kitaip. Vien kalbant su jais supranti, kad jie nuoširdžiai bando suprasti, kas vyksta aplink. „O kodėl medis auga šakomis į viršų, o ne atvirkščiai?“ – tai klausimas, kurį kartą man uždavė mano 4 metų pusbrolis. Čia galime suprasti, kad vaikai turi tą genialumo pradą, kurį augdami mes kiekvienas prarandame. Mokykloje, universitete, bendraudami neoficialioje aplinkoje, žiūrėdami televizorių, naršydami internete ar skaitydami knygas, mes mokomės.

  • Filosofija Analizės
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 3 puslapiai (851 žodis)
  • Filosofijos analizės
  • Microsoft Word 15 KB
  • Filosofijos teksto analizė (2)
    10 - 2 balsai (-ų)
Filosofijos teksto analizė (2). (2015 m. Spalio 22 d.). http://www.mokslobaze.lt/filosofijos-teksto-analize-2.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 13:41