Filosofijos ugdymo pagrindai


Pedagogikos skaidrės. Filosofiniai ugdymo pagrindai. Gyvenimas žmogui visada kelia klausimą – kam visa tai. Ugdymui, kaip žmogaus pilnutinio gyvenimo kūrybai jo paties galiomis. Kosmologijos ugdymo pagrindai. Kosmologija tiria vidinius ir galutinius pasaulio pagrindus. Iš filosofijos istorijos. Papildomi kosmologijos mokslai. Kosmogonija tyrinėdama. Kosmologinės ir kosmogoninės pažiūros. Ontologiniai ugdymo pagrindai. Platesnis, išsamesnis ugdymo tikrovės ir visos tikrovės – būties vaizdas atsiveria. Ontologija laikosi šiais terminais Būtis – visa tai. Ontologinių ugdymo pagrindų analizė atskleidžia galutines būties savybes. Ontologinė tikrovės analizė leidžia daryti kai kurias išvadas apie ugdymo turinį ir tikslus. Ontologinis ugdymo pagrindas – integrali (visybinė) asmenybės samprata. Informacija, kaip ontologinė ryšių priemonė. Etika ir ugdymas. Etika ( paprotys, dorovė ) – savarankiška filosofijos disciplina. Etika grindžiama tuo, kad žmogui lemta gyventi tarp žmonių. Ugdymo mokslas ir praktika turi remtis ugdytinio prigimties savybėmis. Ugdymas turi plėtoti įgimtą teisingumo jausmą. Estetika ir ugdymas. Estetika – savarankiška filosofijos disciplina. Ugdymas susijęs su grožio vertybėmis taip. Estetinių vertybių nagrinėjimas su mokiniais apima 1 grožio objektą. Taigi , kai ugdymo praktika grindžiama estetika.


Ugdymui, kaip žmogaus pilnutinio gyvenimo kūrybai jo paties galiomis, yra būtina remtis filosofija. Todėl čia gali padėti tokios filosofijos disciplinos kaip : Kosmologija Ontologija Epistemologija Gyvenimo filosofija Etika ir estetika.

Iš filosofijos istorijos žinome, kad nagrinėjant pasaulio savybių ir struktūros klausimą, sprendžiamos šios problemos : daiktų ir erdvės, judesio ir laiko, vystymosi. Pasaulio elementarią struktūrą sudaro daiktų visuma erdvėje. Daiktai yra materialūs. Todėl visa tai, ko esama pasaulyje, yra materija.

Papildomi kosmologijos mokslai – astronomijos kosmologija ir kosmogonija tiria visatos kilmę ir jos sistemų ir susidarymą.

Kosmogonija, tyrinėdama gyvybės kilmę, domisi ir žmogaus kilme. Yra žinamos dvi priešingos pažiūros- materialistinė ir teistinė. Materialistinė pažiūra teigia, kad žmogus išsivystęs iš gyvulių. Teizmas teigia, kad Dievas yra ne tik pasaulio, bet ir žmogaus, tūrinčio kūną ir sielą, kūrėjas, jo evoliucijos įkvėpėjas.

Kosmologinės ir kosmogoninės pažiūros, būdamos skirtingos, leidžia pedagogą laisvai apsispręsti, kurios jų gali būti atramos taškas sudarant ugdymo turinį, formuojant ugdytinių gyvenimo idealus ir tikslus.

Ontologinis ugdymo pagrindas – integrali (visybinė) asmenybės samprata, teigianti ugdymą kaip būties elementą, informacinių ryšių darinį, lemiantį kitimą, vystymąsi. Iš jo kyla ir praktinis ugdymo tikslas – padėti žmogui jo aktyviam santykaivimui su esamybe ir Dievu darnos su jais dvasia.

Informacija, kaip ontologinė ryšių priemonė, savo turiniu veikia visus esamybės objektus, garantuoja jų santykius ir bendravimą.

  • Pedagogika Skaidrės
  • 2014 m.
  • 26 puslapiai (773 žodžiai)
  • Pedagogikos skaidrės
  • MS PowerPoint 331 KB
  • Filosofijos ugdymo pagrindai
    10 - 4 balsai (-ų)
Filosofijos ugdymo pagrindai. (2014 m. Gruodžio 21 d.). http://www.mokslobaze.lt/filosofijos-ugdymo-pagrindai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 10:08