Filosofinio mąstymo šaltiniai ištakos


Filosofijos konspektas. Filosofinio mąstymo šaltiniai ištakos. Neigimas Išankstinė nuostata. Ugdymo filosoijai. Ugdymo filosoijos paskirtis –. Ugdymo filosoija atlieka šias funkcijas Pedagogą praktiką. Ugdymo įstaigos vadovus. Skatina kūrybiškai mąstyti. Politikus ir strategus. Filosoijos ir ugdymo teorijos ryšys. Komenskį visur lydėdavo nuostata , kad žmogus yra vertybė žemėje. Filosofiniai ugdymo parametrai Žmogaus esmė. Gyvenimo esmė. Gyvenimo prasmės komponentai Profesinė veikla. Politinė veikla Šeimos gyvenimas. ,. , pasirenka savo noru. Vertybių sistemos Transendentinių vertybių sistema –. Vertybė laisvė Pareigos vertybė Atsakomybės vertybė. Klasikinės paradigmos. Ugdymo filosoinės koncepcijos. Pragmatizmu grindžiamas ugdymas Iškilimo veiksniai. Konceptualieji teiginiai. Konceptualieji neotomistų teiginiai. Egzistencialistinė filosoija dvelkia pesimizmu , bet kai šios filosoijos teiginiai pritaikomi ugdymui , to pesimizmo nelieka , nes ugdymo paskirtis yra. Pozityvusis egzistencealizmas. Materialistinė ugdymo koncepcija. Filosofinė materialistinė koncepcija. Markso pozicija. Materializmu grindžiamos pedagogikos teiginiai. Ugdymas reiškia ugdytinių gyvenimo ir veiklos organizavimą bei sudarymą tokios aplinkos , kurioje jie būdami aktyvūs perima žmonijos patirtį. Ugdymą apibūdina ugdytinių aktyvumas. Tikslas materialistinėje koncepcijoje suvokiamas kaip tobulos asmenybės vaizdinys. Esminiai ugdymo turinio komponentai.


Filosoinio mąstymo ištakas galima vadinti ugdymo realybę.Reakcijas galime vadinti ugdymo tikrovę.Filosofija ieško ne pačios tiesos, o jos radimo būdų, principų, t.y. bando ats. į ginčitinus kl. Konceptualiai – sistemingai, visybiškai, pilnutinai. Filosoija pati neats. į kl.,bet ji duos raktą, kad reikia ieškoti mąstyti, ats., pats žm. ras. Kaip suprantate filosoijos objektą, kokios filosoijos laikysies tokį ats., ir rasi.

Ugdymo filosoijai rūpi ugdymo tikslų ištakos ir raiška. Konkrečius ugdymo tiklus lemia daugelis veiksnių(visuomenės poreikiai, visuomenės narių susitarimas), bet tarp jų svarbiausia esanti visuomenėje vyraujanti žmogaus filosofinė samprata. Ugdymo filosoijos paskirtis – atskleisti kaip žm. idealas tampa ugdymo tikslu, kaip jis sąlygoja visuomenės narių ugdymą, jų saviraišką bei saviraidą.

J.A. Komenskis – filosofas savo darbuose rašo apie mokyklos sistemą. Vaikus reikia mokyti natūraliai, reikia vesti į gamtą, bet jei nėra tokios galimybės, knygas reikia leisti su paveiksliukais. Susidomėjo sensualizmu skleidžiamas tarsi filosoinė teorija. Sensualizmas kalbėjo, kad pasaulį reikia pažinti visybiškai. Knyga „Didžioji didaktika“. Žmogus gražiausias ir tobuliausias dievo kūrinys. Tealoginis supratimas žinoma jis buvo ir realistas. Kategoriškai pasisakė prieš fizines bausmes. Tik tada pritardavo fizinėms bausmėms, kada samoningai tyčia žmogus darydavo piktą.

  • Filosofija Konspektai
  • 2015 m.
  • 7 puslapiai (2844 žodžiai)
  • Filosofijos konspektai
  • Microsoft Word 40 KB
  • Filosofinio mąstymo šaltiniai ištakos
    10 - 7 balsai (-ų)
Filosofinio mąstymo šaltiniai ištakos. (2015 m. Vasario 11 d.). http://www.mokslobaze.lt/filosofinio-mastymo-saltiniai-istakos.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 08:02