Finansų rinkų priežiūros ir reguliavimo samprata Europos Sąjungoje


Finansų kursinis darbas.

Finansų rinkos. Pagrindiniai ES finansų rinkų priežiūros tikslai yra. Europos finansų priežiūros institucijų sistema. Finansų rinkų priežiūros modeliai. Priežiūros kriterijai. Finansinių rinkų reguliavimas. Finansinių rinkų reguliavimo būtinumą lemia šios problemos. Finansų rinkų priežiūros taikymo būdai ir nauda Europos Sąjungos šalyse. Bankų sąjungos priežiūros sistema. Europos Sąjungos rinkų priežiūros sistema. Europos Sąjungos finansinio stabilumo institucinė struktūra. Krizių valdymas. Eurosistemos vaidmuo. Teisinis reguliavimas tam tikrose valstybėse. Vokietija. Didžioji Britanija. Jungtinės Amerikos Valstijos.


Pagrindiniai ES finansų rinkų priežiūros tikslai yra

Investuotojų apsauga. Tai reiškia sukurti tokias galimybes, kad turto savininkams ar valdytojams turimas lėšas būtų galima panaudoti kuo našiau;

Finansų rinkos sisteminės rizikos mažinimas. Tai yra, suteikti sąlygas, kad būtų panaikintos nereikalingos sandorio šalies rizikos.

Investuotojų švietimas. Kaip tinkama ir pelningai investuoti.

Europos bankininkystės institucija (EBI)- kai buvo įvykusi finansų krizė, buvo imtasi stabilizuoti bankininkystės sektorius, tam kad sustiprintų reguliavimo sistemą ir bankų priežiūra. Ypač tai buvo aktualu, tiems bankams, kurie veikia ne vienoje valstybėje.(Europos audito rūmai,2014)

Europos draudimo ir profesinių pensijų institucija (EIOPA)- jos tikslas yra padėti garantuoti trumpalaikį, vidutinės trukmės ir ilgalaikį finansų sistemos stabilumą, nuoseklumą ir veiksmingumą, ir taip apsaugoti su Sąjungos ekonomika, jos piliečiais ir įmonėmis susijusį viešąjį interesą. EIOPA priklauso Jungtiniam komitetui, kurio tikslas – stiprinti Europos priežiūros institucijų bendradarbiavimą.(EIOPA,2014)

Šalys dažnai neranda tinkamo finansų rinkų priežiūros modelio. Yra labai sunku išsirinkti tinkamą, tačiau daugumą valstybių jungia priežiūros institucijas į vieną finansų sektoriaus priežiūrą atliekančią instituciją. To svarbiausia priežastis yra ta, kad gali susidubliuoti kelių priežiūros institucijų funkcijos. Todėl yra siekiama jų išvengti ir sumažinti priežiūros kaštus. Tai yra gana prasminga, kai vyksta rinkų integracija, nes padeda užtikrinti geresnę ir efektyvesnę priežiūrą. Pagal tai, kokiu požiūriu remiantis atliekama finansų rinkos priežiūra, priežiūros modeliai yra tokie:

Institucinė priežiūra. Bankus, draudimo kompanijas, finansų tarpininkavimą ir savitarpio fondų veiklą prižiūri atliekant:

Tikslinė priežiūra. Pagrindiniais priežiūros tikslais, tai yra finansų rinkų stabilumas, skaidrumas ir investuotojų apsauga. Pagal šį modelį visos ir kiekviena finansų institucija bei rinkos pavaldžios daugiau nei vienai priežiūros institucijai, nepriklausomai nuo institucijų teisinio statuso, funkcijų ir veiklos pobūdžio. Taigi priežiūros institucijų funkcijos bei atsakomybė yra padalinta pagal priežiūros tikslus: viena institucija turi prižiūrėti visų finansų rinkų stabilumą ir institucijų mokumą, kita yra atsakinga už rinkų skaidrumą, taigi jos priežiūra nukreipta ginti vartotojų interesus, trečioji tarnyba privalo užtikrinti finansų institucijų ir visos finansų rinkos konkurencingumą. Šis modelis pasižymi atitinkamais taikymo ypatumais: tinkamas integruotose rinkose, kur gausus operatorių skaičius veikia gausybėje skirtingų sektorių, tačiau nė vienas iš jų nereikalauja didesnio masto priežiūros. Pagrindinis privalumas – vienoda skirtingų priežiūros subjektų, užsiimančių ta pačia veikla, priežiūra. Kita vertus, tai pakankamai brangus priežiūros modelis, be to, gali kilti problemų dėl kiekvieno subjekto atsakomybės kelioms priežiūros institucijoms arba priešingai – tam tikrais atvejais gali būti sunku nustatyti atsakomybės ribas.

Jei šalių finansų rinkų institucijas varžo didelės išlaidomis, jos turi būti pagrįstos. Būtinai reikia išvengti priežiūros institucijų funkcijų sutapimo.

Visoms finansų institucijoms turi būti suteikta lygiavertė priežiūra vienodoms sąlygomis, aplinkybėmis. Toks reikalavimas turi būti įvykdytas it nacionaliniu lygmeniu, ir tarp Europos Sąjungos valstybių, bei kiek yra galimybės, su kitomis rinkomis kurios nėra ES (Jungtinėmis Amerikos Valstijomis, Japonija, Šveicarija, Kinija irk t.). Turi būti sudarytos tinkamos konkuravimo sąlygos bei norima priežiūros procesą rengti taip, kad konkurencija būtų skatinama, o ne mažinama.

1.6.1 Finansinių rinkų reguliavimo būtinumą lemia šios problemos:

Finansų rinkų reguliavimo elementai yra finansų rinkų funkcionavimą reglamentuojantys teisės aktai ir finansų rinkų priežiūra. Šie finansų rinkų reguliavimo elementai sukuria specifinę rinkų aplinką ir riboja jų rinkų dalyvių laisvę.

  • Finansai Kursiniai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 12 puslapių (3319 žodžių)
  • Universitetas
  • Finansų kursiniai darbai
  • Microsoft Word 50 KB
  • Finansų rinkų priežiūros ir reguliavimo samprata Europos Sąjungoje
    10 - 6 balsai (-ų)
Finansų rinkų priežiūros ir reguliavimo samprata Europos Sąjungoje. (2016 m. Balandžio 30 d.). http://www.mokslobaze.lt/finansu-rinku-prieziuros-ir-reguliavimo-samprata-europos-sajungoje.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 14:34