Finansu teisė ir finansiniai santykiai


Finansu teises konspektas. Finansu teise ir finansiniai santykiai referatas. Finansu teises konspektai. Finansu teise ir finansinai santykiai.

Teisės konspektas. Finansų teisė kaip savarankiška teisės šaka. Finansų teisės normos ir finansų teisės sistema. Finansiniai teisiniai santykiai ir finansų teisės subjektai. Lietuvos biudžetinė sandara ir valstybinė biudžeto sistema. Biudžetinio proceso teisinis reguliavimas. Valstybės skolinimosi teisinis reguliavimas. Bankininkystės santykių teisinis reguliavimas. Valstybės išlaidos ir finansavimas. Mokesčių teisė.


Piniginių išteklių kaupimo metodai - tai tie įstatymais nustatyti būdai, per kuriuos piniginiai ištekliai yra sukaupiami piniginiuose fonduose.

Jo ypatumas tas, kad visi subjektai, kuriems yra nustatytos privalomos įmokos, privalo besąlygiškai juos vykdyti. Asmenims, kurie nemoka privalomų įmokų, yra taikomos poveikio priemonės, kurių pagrindas ekonominės sankcijos. Prie įmokų priklauso mokesčiai, rinkliavos, baudos, turto konfiskavimas ir pan.

Piniginių išteklių paskirstymo ir panaudojimo metodai – tai būdai, per kuriuos valstybė paskirsto išteklius tarp subjektų, kurie įgyvendina valstybės funkcijas. Yra trys pagrindiniai metodai:

Jo esmę sudaro negrąžintinas ir neatlygintinas piniginių išteklių teikimas subjektams, kurie įgyvendina valstybės funkcijas. Metodo ypatumas yra tas, kad jis taikomas tik valstybinių subjektų atžvilgiu. Privačios struktūros neturi teisių valstybinio finansavimo atžvilgiu.

Jo esmę sudaro paskolų teikimas juridiniams asmenims terminuotumo, grąžintinumo ir atlygintinumo pagrindais. Kreditavimui naudojamos Lietuvos Banko lėšos ir valstybės garantijų teikimas paskolom. Gali būti taikomas visiems subjektams.

Jo esmę sudaro pilnas atitinkamų subjektų išlaidų padengimas iš gaunamų pajamų. Sutinkamas valstybės ir savivaldybės įmonių veikloje, biudžetinėse įstaigose, kuomet jos įgyvendina specialias programas.

Finansų kontrolės metodai – tai visi tie būdai, kuriais yra tikrinama Valstybės piniginių išteklių panaudojimas. Finansų kontrolės metodai: patikrinimas, revizija, ataskaitų išklausymas, inventorizacija, auditas ir pan.

Valstybės finansinė veikla reiškia valstybės ir savivaldybės institucijų veiksmus surenkant ir naudojant valstybės finansinius išteklius. Pagal pobūdį yra skiriamos:

Teisinių finansų veiklos formų esmę sudaro kompetetingų institucijų veiksmai sukuriant ir taikant finansų teisės normas. Pagrindinis rezultatas yra finansinis teisinis aktas: kompetentingos institucijos sprendimas, kuris sukelia atitinkamas finansines teisines pasekmes. Pagal teisines savybes skiriami norminiai ir individualūs finansiniai teisiniai aktai. Norminiai finansiniai teisiniai aktai yra bendro pobūdžio ir daugkartinio naudojimo. Individualūs finansiniai teisiniai aktai priimami kiekvienu konkrečiu atveju ir yra taikomi konkrečiam subjektui. Tai mokesčių inspekcijos sprendimai skirti baudas ir kt.

Neteisiniai finansinės veiklos metodai išskiria tokius kompetetingų institucijų veiksmus, kurie nesukelia teisinių pasekmių. Jų pagrindinė paskirtis yra ta, kad jos turi sudaryti prielaidas tinkamam teisinių formų realizavimai (kasos operacijos, įstatymų aiškinimas, darbuotojų apmokymas ir pan.)

Tai reiškia, kad pagrindinis finansų teisės objektas yra pinigai ir piniginės prievolės.

Visi finansiniai santykiai kurie sudaro finansų teises dalyką pagal galiojimo sritį skirstomi į 5 grupes:

Finansų teisė – visuma teisės normų, kurios reguliuoja valstybės piniginių fondų sudarymą ir naudojimą bei finansinių paslaugų teikimo pagrindų nustatymą.

2) Finansų teisės normas priima, keičia ir naikina tik kompetetingos valstybės ir savivaldybių institucijos;

3) Finansų teisės normos yra griežtai privalomos jų adresatams, išskyrus retas išimtis;

4) Finansų teisės normų tinkamas vykdymas yra užtikrinamas valstybės prievarta.

1) Finansų teisės normos turi ribotą taikymo sritį. Jos taikomos tik valstybės finansinės veiklos srtityje;

2) Finansų teisės normos turi specifinius tikslus, kurių pagrindinis yra sukaupti valstybei reikalingus piniginius išteklius;

3) Finansų teisės normos valdingus įgalinimus suteikia tik valstybei arba valstybę atstovaujančiai institucijai;

Pažeidus finansinės teisės normas yra taikomos pirmiausiai ekonominio pobūdžio sankcijos. Jų tikslas yra ne tiek nubausti pažeidėjus, kiek užtikrinti piniginių lėšų surinkimą.

1) Specializuotos. Pagrindinė paskirtis - įtvirtinti pagrindines finansų teisės apribojimas ir finansinių santykių reguliavimo principus (įstatymuose nustatytos sąvokos, pvz. biudžetas).

  • Teisė Konspektai
  • 2011 m.
  • 40 puslapių (17617 žodžių)
  • Teisės konspektai
  • Microsoft Word 77 KB
  • Finansu teisė ir finansiniai santykiai
    8 - 3 balsai (-ų)
Finansu teisė ir finansiniai santykiai. (2011 m. Rugpjūčio 05 d.). http://www.mokslobaze.lt/finansu-teise-ir-finansiniai-santykiai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 19:28