Fizinio aktyvumo reikšmė žmogaus atramos ir judėjimo sistemai


Biologijos konspektas.

Fizinio aktyvumo reikšmė žmogaus atramos ir judėjimo sistemai. Griaučiai ir raumenys. Kraujo ląstelių gamyba. Nepaslankios jungtys . Pusiau paslankios jungtys . Paslankios jungtys – sąnariai. Pačių skaidulų nepadaugėja. Taisyklingos laikysenos ir aktyvaus gyvenimo būdo reikšmė žmogaus sveikatai. Stuburo iškrypimai . Plaučių tūris. Dujų apykaita plaučiuose ir audiniuose. Kvėpuojamuoju tūriu . Didžiausias įkvėpimo tūris . Liekamasis tūris. Arterinis kraujospūdis. Rūkymo keliami pavojai. Rūkymo sukeltos ligos. Tiriamasis darbas „ Pulso dažnio priklausomybės nuo fizinio krūvio tyrimas “. Priemonės ir medžiagos  . Darbo eiga. Rezultatai ir jų analizė. Sąvokos , formulės ir asmenybės Diastolinis kraujospūdis. Gyvybinė plaučių talpa. Lėtinis bronchitas. Plaučių vėžys. Sistolinis kraujospūdis. Širdies infarktas. Taisyklinga laikysena.


Nepaslankios jungtys (taip kaukolės dėžės kaulai sujungti tarpusavyje);

išorinė sandara – dėl statinių krūvių didėja jų apimtis, svoris ir prisitvirtinimo prie kaulo paviršius, trumpėja raumuo, o ilgėja sausgyslė; dėl dinaminių krūvių raumenų apimtis ir svoris didėja mažiau, raumeninė jų dalis ilgėja, o sausgyslė trumpėja;

funkcinės ypatybės – aktyvėja energinių junginių ir baltymų sintezė, didėja fermentų aktyvumas, daugėja mioglobino ir glikogeno.

Treniruojant raumenis jie stambėja, išveša. Raumenys stambėja ląstelėms didėjant, nes pačių skaidulų nepadaugėja. Nustojus juos lavinti, raumenys sunyksta tiesiog mažėjant ląstelėms.

Taisyklinga laikysena laikoma tokia žmogaus padėtis, kai jis neįtempdamas raumenų geba tiesiai laikyti liemenį ir galvą. Tais...

Taisyklinga laikysena laikoma tokia žmogaus padėtis, kai jis neįtempdamas raumenų geba tiesiai laikyti liemenį ir galvą. Taisyklingai turėtume ne tik stovėti ar sėdėti, bet ir judėti. Taisyklingos laikysenos žmogus stovi visai laisvai, neįsitempęs, galvą laiko tiesiai, jo pečiai, mentės, klubai būna vienoje vertikalioje plokštumoje. Sėdėdamas galvą ir liemenį laiko palenktą į priekį tiek, kad atstumas tarp akių ir stalo paviršiaus būtų 35–40 cm. Tarp liemens ir stalo krašto turi būti bent 3–4 cm tarpas. Jeigu liemuo remsis į stalą, bus nepatogu kvėpuoti. Pečiai turi būti vienodame lygyje, rankos sulenktos per alkūnės sąnarį maždaug stačiu kampu ir padėtos ant stalo, kojos sulenktos stačiu kampu ir visa pėda atremtos į grindis.

Taisyklingos laikysenos sutrikimai dažniausiai yra ne įgimti, o atsiradę vaikystėje ir jaunystėje. Juos taisyti reikėtų kuo anksčiau, kol kaulai ir raumenys dar vystosi. Netaisyklingos laikysenos požymiai:

Netaisyklinga laikysena kenkia vidaus organų veiklai ir ilgainiui gali sukelti daugybę negalavimų – sutrikdyti kraujotaką ar virškinimą, kvėpavimo judesius.

Stuburo iškrypimai išsivysto, jeigu kasdien didesnę dienos dalį sėdima prie stalo susikūprinus, tada tiesiamiesiems nugaros raumenims netenka priešintis sunkio jėgai ir įsitempti. Kūprinantis tie raumenys atsipalaiduoja, ilgainiui nusilpsta ir nepajėgia normaliai ištiesti stuburo. Stuburas gali iškrypti į šoną. Stuburo iškrypimų galima išvengti, todėl svarbu rūpintis savo laikysena: nesikūprinti, taisyklingai sėdėti, nešulį nešti ne vienoje rankoje, bet padalyti pusiau, kad vienodai svorio tektų abiem rankom, miegoti neįdubusioje lovoje.

  • Biologija Konspektai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 9 puslapiai (2045 žodžiai)
  • Universitetas
  • Biologijos konspektai
  • Microsoft Word 259 KB
  • Fizinio aktyvumo reikšmė žmogaus atramos ir judėjimo sistemai
    10 - 8 balsai (-ų)
Fizinio aktyvumo reikšmė žmogaus atramos ir judėjimo sistemai. (2016 m. Gegužės 17 d.). http://www.mokslobaze.lt/fizinio-aktyvumo-reiksme-zmogaus-atramos-ir-judejimo-sistemai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 19:56