Fizinių ir juridinių asmenų importuojamų prekių apmokestinimas PVM


Pvm statistika. Mokesciu lengvatos pvm referatas. Importo pvm lengvatos fiziniams asmenims. Juridinio ir fizinio asmnes skirtumai. Mokesciu lengvatos teisiskai. Pvm lengvatos e.buskeviciute. Suspenduotas muitas. Mokesciu tema yra aktuali. Importuojamų prekių ne iš eu apmokestinimas. Magistro darbas importo pvm muitine rasto darbas.

Ekonomikos diplominis darbas. Santrauka. Įvadas. Teorinė darbo dalis. Sąvokų interpretacijos, teisinė analizė. Fizinio ir juridinio asmens samprata. Pridėtinės vertės mokestis, raida ir svarba. Pvm tarifai bei lengvatos. Pvm mokėtojai. Importuojamų prekių apmokestinimas pvm. Importas, jo pvm ir apmokestinamoji vertė. Atvejai, kai importuojamos prekės neapmokestinimos importo pvm. Importo pvm deklaracija ir jos pildymo ypatumai. Metodologinė darbo dalis. Praktinė dalis. Importo pvm duomenų statistinė analizė. Išvados. Literatūra. Priedai. Priedas.


Šis darbas yra teorinio analitinio pobūdžio, kadangi jame nagrinėjama įvairi mokslinė literatūra, Lietuvos Respublikos ir Europos sąjungos teisės aktai, kiti reglamentai, statistiniai duomenys susiję su diskuotojama tema.

Tema: „Fizinių ir juridinių asmenų importuojamų prekių apmokestinimas PVM“ darosi vis aktualesnė, todėl jos supratimas yra labai svarbus. Pastaruoju metu vis dažniau tiek fiziniai, tiek ir juridiniai asmenys vykdo įvairių prekių importą, todėl labai svarbu jiems yra žinoti, kokie muitai ir mokesčiai taikomi, ar prekėms nustatytos tarifinės kvotos, ar gali būti taikomi lengvatiniai (preferenciniai) muitai, ar kartais nėra suspenduotas muitas, kokie taikomi draudimai ar apribojimai, kokių dokumentų (leidimų, licencijų ar pan.) galėtų reikėti ir Tačiau, be visų paminėtų sąvokų, fiziniams ir juridiniams asmenims taip pat būtina yra žinoti, kad importuojant prekes, reikia sumokėti ne tik muitą ar akcizą (jeigu jie nustatyti), bet ir pridėtinės vertės mokestį (toliau PVM), kuris Įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka apskaičiuotas arba turi būti apskaičiuotas už importuojamas prekes, dėl kurių pagal Lietuvos Respublikos muitinės kodeksą atsiranda importo skola muitinei.

Nagrinėjama tema yra aktuali, kadangi, PVM mokesčiai sudaro net apie 50 – 60 proc. visų valstybės mokestinių pajamų, o importo PVM dydis taip pat sudaro reikšmingą dalį valstybėje surenkamo PVM. Didžiausią muitinės administruojamų mokesčių įplaukų dalį 2011 m. sudarė PVM – 86 proc., muitai sudarė 10 proc., akcizai – 4 proc. muitinės įplaukų (2010 m. PVM – 84 proc., muitai – 11 proc. ir akcizai – 5 proc.). Europos Sąjungoje importo PVM yra suderinti visos ES mastu, siekiant netrukdyti laisvo prekių ir paslaugų, judėjimo tarp ES valstybių. Apie Lietuvoje taikomą importo PVM ir jo reglamentavimą pateikiama nedaug susistemintos informacijos. Atlikus literatūros analizę, galima teigti, kad Lietuvoje labai trūksta mokslinės literatūros nagrinėjančios šią sritį ir jos problematiką. Lietuvoje išsamiausiai mokesčius nagrinėjo E. Buškevičiūtė, R. Stačiokas, A. Marcijonas, tačiau konkrečiai apie importo PVM straipsnių ar mokslinės literatūros nėra. Ypatingai trūksta informacijos apie šio mokesčio skirtumus fiziniams ir juridiniams asmenims, nėra susistemintos ir aiškios importo PVM statistikos, dėl šios priežasties problematiška palyginti kelerių metų duomenis, daryti tam tikras išvadas.

Fizinių ir juridinių asmenų importuojamų prekių apmokestinimas PVM. (2012 m. Balandžio 04 d.). http://www.mokslobaze.lt/fiziniu-ir-juridiniu-asmenu-importuojamu-prekiu-apmokestinimas-pvm.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 16:53