Formulės 1 raida


Mechanikos referatas. Paveikslėlių sąrašas. Lentelių sąrašas. Įvadas. Analizė. Kas yra formulė. Pagrindinės taisyklės. Formulės 1 bolidas. Reikalavimai bolidui. Formulės 1 bolido pakaba. Iš ko pagaminti pakabos elementai? Koks pakabos veikimo laikas? Formulės 1 variklių evoliucija. Stabdžiai ir padangos. Saugumo sistemos. Tikslai. Saugumo sistemų šuolis. Saugos automobilis. Treniruotės ir kvalifikacinis važiavimas. Įdomesni faktai. Išvados. Literatūra.


Komandos gamina lenktyninius automobilius, naujas technologijas ir dėl didelės komandų konkurencijos Formulei-1 visada atsiranda originalūs techniniai sprendimai, kurie veda į pažangą, kaip lenktyninius automobilius, taip ir kelių automobilius.

Iš kiekvienos komandos, kiekviename "Grand Prix" turi būti du vairuotojai, taip pat automobiliai turi būti tos pačios (išskyrus numeriai) spalvos. Jei komanda neišeis į startą ar išeis tik vienas automobilis, komanda gali gauti baudą.

Grand Prix vyksta nuo penktadienio iki sekmadienio (išskyrus Monako Grand Prix , kur laisvi važiavimai vyksta ketvirtadieniais) ir susideda iš laisvu važiavimu treniruotės ir varžybų. Sezono susideda iš įvairių Grand Prix skaičių: nuo 7 1950 m. iki 20 2011 ir paprastai atliekamas nuo kovo iki lapkričio mėnesio.

Už pirmąsias 10 vietas vairuotojai ir komandos finiše gauna taškus pagal sistema 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1.Trys pirmi lenktynininkai atsistoja ant podiumo.

Taškai, kuriuos surinko lenktynininkai pridedami prie jų rezultatų, kovojant dėl pasaulio čempiono titulo, taip pat jų komandoms , kovojant dėl Konstruktorių puodo.

F–1 lenktynės tradiciškai vyksta sekmadieniais, bet darbai prasideda prieš kelias dienas, kai į trasą atvykusios komandos atlieka laisvuosius važiavimus (paprastai penktadienį, išskyrus Monaką, kur treniruotis pradedama ketvirtadienį). Šeštadienį vyksta kvalifikacinis važiavimas, kurio metu vairuotojai turi įveikti ratą per trumpiausią laiką, ir užverda pašėlusi kova. Kvalifikacinio važiavimo metu rezultatai nulemia dalyvių starto poziciją. Automobiliai išsirikiuoja eilėmis vienas greta kito prie starto linijos: pirmieji stoja greičiausi kvalifikacinio važiavimo vairuotojai. Kaip ir daugelis kitų „Formulės – 1“ dalykų, kvalifikacinio važiavimo taisyklės ilgainiui keitėsi. Pavyzdžiui, anksčiau galiojo 107 procentų taisyklė, pagal kurią kvalifikacinio važiavimo dalyviai, užtrukę trasoje ilgiau kaip 107 procentus pirmosios pozicijos laiko, buvo nekvalifikuojami. 2006 metais įdiegta nauja kvalifikavimo sistema. Po pirmosios 15 minučių kvalifikacinio važiavimo sesijos 6 lėčiausi automobiliai pasitraukia iš kvalifikacinio turo ir užima paskutines 6 vietas prie starto linijos. Po kitos 15 minučių kvalifikacinio važiavimo sesijos tas pat nutinka kitiems šešiems automobiliams, kuriems starto trasoje tenka 11-16 pozicijos. Dešimties finalinių automobilių kova vyksta apie 20 minučių finalinėje sesijoje, tačiau svarbi viena detalė – automobiliai, dalyvaujantys trečioje sesijoje, turi būti papildyti tokiu degalų kiekiu, kokį komanda numato lenktynėms. Po kvalifikacinio važiavimo patikrinamas degalų lygis. Sistema suteikia komandoms teisę pasirinkti įvairiausią strategiją. Pavyzdžiui, jei komanda išleis į kvalifikacinį važiavimą automobilį apytuščiu baku, t.y. greičiausią, ji turės daugiau galimybių startuoti iš geresnės pozicijos.

  • Mechanika Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 19 puslapių (2509 žodžiai)
  • Mechanikos referatai
  • Microsoft Word 957 KB
  • Formulės 1 raida
    10 - 4 balsai (-ų)
Formulės 1 raida. (2015 m. Gruodžio 01 d.). http://www.mokslobaze.lt/formules-1-raida.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 10:37