Gamyba ir marketingas


Marketingas referatas. Gamybos marketingas.

Vadybos referatas. Gamyba. Žemė. Mažėjančio rezultatyvumo dėsnis. Darbas. Kapitalas. Marketingas. Rinka. Vertė. Kaina. Lengvatinių kainų formavimas. Reklama. Nė akimirkai nenutraukdama savo pastangų tenkinti mūsų poreikius, ūkinė visuomenė užsiima tuo, kad daro prieinamus ir perdirba į tinkamas vartoti formas gamtos išteklius. Apdirbama žemė, auginami gyvuliai, kasamos anglys, geležis paverčiama laivais ir mašinomis ir dar kuriama “tūkstantis ir vienas” daiktas, kad kiekvienas iš mūsų, kas gali užsimokėti, galėtų gauti reikiamų prekių ir paslaugų. Visa ši veikla, kurios tikslas yra patenkinti žmonių poreikius, sudaro gamybą, o jos rezultatas yra pasiūla, susidedanti iš: a)vartojimo reikmenų ir įvairių asmeninių paslaugų, kurios tiesiogiai patenkina poreikius, bei b)gamybos priemonių ir komercinių paslaugų, kurios netiesiogiai patenkina žmonių poreikius. Kadangi gamyba reikalinga tam, kad būtų tenkinami poreikiai, tai iš čia išeina, jog ji kuria naudingumą. Naudingumas - sugebėjimas ar savybė patenkinti poreikius. Žmogus negali sukurti medžiagos, bet jis gali keisti jos formą arba būseną suteikdamas jai didesnį naudingumą; arba jis gali ją perkelti iš vienos vietos į kitą, kur ji bus labiau naudinga; arba jis gali padaryti ją prieinamą tuo metu, kai ji labiausiai reikalinga. Žmonės, teikiantys paslaugas, kurios tiesiogiai arba netiesiogiai tenkina mūsų poreikius, yra ekonomine prasme tokie patys gamintojai kaip ir tie, kurie gamina materialines gėrybes. Paslaugos yra esminė šiuolaikinės ekonominės sistemos dalis; be jų ši sistema taip sėkmingai ir efektingai funkcionuoti negalėtų. Darbas - tai visos fizinės ir protinės pastangos, daromos dėl atlyginimo. Pastangos, kurias daro profesionalus futbolininkas, yra darbas, nes jis tai atlieka už atlyginimą. Tuo tarpu futbolininko mėgėjo pastangos, net jei jos būtų didesnės negu profesionalo triūsas, ekonomine prasme nėra darbas. Pastangos gali būti visiškai vienodai naudingos, bet triūsai ir patarnavimai, teikiami iš meilės ar dėl potraukio, nepakliūna į ekonomikos mokslo tyrimus. Ekonomistai domisi tik viena darbo rūšimi - darbu, kuris yra atlyginamas, ir to atlyginimo dydis gali būti išreikštas pinigais.


Nė akimirkai nenutraukdama savo pastangų tenkinti mūsų poreikius, ūkinė visuomenė užsiima tuo, kad daro prieinamus ir perdirba į tinkamas vartoti formas gamtos išteklius. Apdirbama žemė, auginami gyvuliai, kasamos anglys, geležis paverčiama laivais ir mašinomis ir dar kuriama tūkstantis ir vienas daiktas, kad kiekvienas iš mūsų, kas gali užsimokėti, galėtų gauti reikiamų prekių ir paslaugų.

Visa ši veikla, kurios tikslas yra patenkinti žmonių poreikius, sudaro gamybą, o jos rezultatas yra pasiūla, susidedanti iš: a)vartojimo reikmenų ir įvairių asmeninių paslaugų, kurios tiesiogiai patenkina poreikius, bei b)gamybos priemonių ir komercinių paslaugų, kurios netiesiogiai patenkina žmonių poreikius.

Kadangi gamyba reikalinga tam, kad būtų tenkinami poreikiai, tai iš čia išeina, jog ji kuria naudingumą.

žmonės, teikiantys paslaugas, kurios tiesiogiai arba netiesiogiai tenkina mūsų poreikius, yra ekonomine prasme tokie patys gamintojai kaip ir tie, kurie gamina materialines gėrybes.

Jei ištirsime visus veiksnius, įtraukiamus į bet kurio produkto gamybą, tai įsitikinsime, kad jie gali būti skirstomi į tris grupes, ekonomistų vadinamas gamybos veiksniais: žemę, darbą ir kapitalą. Nesudėtinga gamyba vyksta naudojant tik du iš trijų veiksnių - žemę ir darbą; esant sudėtingai gamybai naudojami visi trys veiksniai ir dar koordinuojantis veiksnys, kuris paleidžia veikti tuos tris veiksnius, kontroliuoja ir reguliuoja juos bei garantuoja jų efektyvų ir pelningą veikimą. Šis veiksnys yra verslumas, arba iniciatyva.

Ekonomistai naudoja sąvoką žemė nusakyti ne tik pačiai žemei, kaip vietai namui ar fabrikui pastatyti, bet apibūdinti viską kad yra gamtos duota, Visus gamtos išteklius - natūraliąsias dirvos savybes, mineralines iškasenas, augaliją, žuvis,gyvūniją, saulės šviesą, vėją, vandenis. Visa tai, kas reikalinga mūsų reikmėms patenkinti, galiausiai priklauso nuo gamtos, nors, kol mes pasinaudojame jos dosnumu, paprastai turime dar įvairiai jai pagelbėti.

Turtingas neliestas dirvožemis iš pradžių duoda gausų derlių dedant labai mažai pastangų. Jis gali būti įdirbamas santykinai mažomis darbo ir išlaidų sąnaudomis ir teiks daug maisto produktų. Tačiau gamtos dosnumas nėra beribis. Peržengus tam tikrą ribą, gamta tampa šykšti, išgauti tada jos turtus darosi vis sudėtingiau ir brangiau. Po kiek laiko nesunku pastebėti, kad tokios pačios darbo ir pinigų išlaidos duoda mažėjantį rezultatą. Nuolat kartojamas to paties žemės ploto tręšimas duoda mažėjantį rezultatą.

  • Vadyba Referatai
  • 2010 m.
  • 13 puslapių (4163 žodžiai)
  • Vadybos referatai
  • Microsoft Word 21 KB
  • Gamyba ir marketingas
    9 - 3 balsai (-ų)
Gamyba ir marketingas. (2010 m. Kovo 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/gamyba-ir-marketingas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 19:56