Gamybinė praktika geležinkeliai


Gelezinkelio operatoriaus darbas. Pakeitimai traukinio lape prikabinant vagoną arba vagonų grupės..

Inžinerijos praktikos ataskaita.

Įvadas. Geležinkelio stotis. Radviliškio geležinkelio stotis. Darbuotojų pareigos ir pareigybinės nuostatos. Techninės stoties veiklos organizavimas. Stoties schemos ir jų charakteristikos. Stoties operatyvinio planavimo vykdymas. Bendrosios nuostatos. Stoties paros operatyvinio darbo planavimas. Pamaininis operatyvinio darbo planavimas. Einamojo stoties operatyvinio darbo planavimas. Darbo veiklos analizė. Stoties tvarkdario darbas. Stoties budėtojo darbas. Kalnelio budėtojo darbas. Iešmų posto budėtojo darbas. Traukinių derintojo darbas. TDS operatoriaus darbas. Bilietų kasininko darbas. Prekių kasininko darbas. Geležinkelių stotis. Stoties keliai. Pralankos. Aplankos. Tarpinė stotis. Ruožo ir skirstymo stotis. Stoties darbo organizavimas. Atskirų stočių schemos. Stoties dokumentacija, stoties knyga, jos pildymas. Išvados. Literatūra.


Radviliškio vardas neatsiejamas nuo geležinkelio. Miestas yra vidurio Lietuvos šiaurinėje dalyje, išsidėstęs lygumoje prie labai svarbių geležinkelio linijų ir laikomas didžiausiu šalyje geležinkelių mazgu po Vilniaus.

Radviliškio geležinkelio stoties pagrindiniai darbai: keleivinių ir prekinių traukinių praleidimas, priėmimas ir išleidimas; prekinių traukinių sąstatų priežiūra; saugus sąstatų išformavimas ir formavimas, važtos ir kitų dokumentų tvarkymas ir kt.

Mano tikslas gamybinės praktikos metu įgyti reikalingų, praktinių žinių, kurias galėsiu palyginti su teorinėmis. Gamybinės praktikos metu išanalizuosiu geležinkelio stočių darbo specifiką, įrangą, traukinių ir vagonų techninės priežiūros ir komercinės apžiūros organizavimą ir kontrolę, traukinių eismo organizavimo principus stotyse, manevrinio darbo planavimą ir organizavimą , įvertinti geležinkelio stoties paros darbo veiklą.

Geležinkelio infrastruktūros dalis, kurią sudaro geležinkelio kelių, pastatų, statinių ir įrenginių kompleksas, išdėstytas tam tikrame žemės sklype ir skirtas traukiniams priimti, išleisti ir praleisti, skirstyti ir formuoti, taip pat bagažo ar krovinių siuntėjams (gavėjams) aptarnauti.

Radviliškio geležinkelio stotis yra aukščiausios klasės skirstymo ir vagonų perdavimo stotis Gretimi tarpstočiai ir pagrindinės signalizacijos ir ryšių priemonės, reguliuojančios traukinių eismą juose:

Stotis turi 3 automatines pervažas, Visi iešmai stotyje, išskyrus lokomotyvų ir vagonų depus, komercinį kelyną, Šiaulių infrastruktūros filialo techninės bazės ir privažiuojamųjų kelių iešmus yra centralizuoti. Manevriniam darbui stotyje įrengti du centralizacijos postai: centralizacijos postai Nr. 2 ir 9.

Stotyje yra atvykimo ir išvykimo, kaupiamieji kelynai, kuriuos sudaro tokie keliai:

Linkaičių kelynas; Pirmasis atvykimo ir išvykimo kelynas; Kaupiamasis kelyną; Antrasis atvykimo ir išvykimo kelynas; Trečiasis atvykimo ir išvykimo kelynas; Traukinių sąstatams išformuoti įrengtas skirstomasis kalnelis.

Prekinių traukinių sąstatų priežiūra, važtos ir kitų dokumentų tvarkymas: techninė vagonų priežiūra; vagonų bei krovinių komercinė apžiūra ir komercinių gedimų šalinimas; traukinio lapo, traukinio perdavimo žiniaraščio ir važtos dokumentų tikrinimas, įforminimas bei tvarkymas; informacijos į stoties kompiuterinę informacinę sistemą įvedimas, muitinės ir kitų tikrinimą atliekančių valstybės institucijų procedūrų vykdymas; krovinių deklaravimas ir supaprastintų muitinės procedūrų vykdymas; lokomotyvų nuvarymas į lokomotyvų depą ir atvarymas iš lokomotyvų depo prie traukinio sąstato; lokomotyvų brigadų pakeitimas ir kt.

prekinių traukinių sąstatų išformavimas; prekinių traukinių formavimas pagal traukinių formavimo planą; vagonų atkabinimas nuo tranzitinių prekinių traukinių ir prikabinimas prie šių ar kitų tranzitinių traukinių; vagonų nuvarymas į privažiuojamuosius ir krovimo kelius ir atvarymas iš jų atgal į stotį; vagonų nuvarymas į einamojo remonto ir komercinių gedimų šalinimo kelią, muitinės krovinių tikrinimo kelią ir kt. kelius; sąstatų ir vagonų grupių nuvarymas iš vieno kelyno į kitą, vieninių lokomotyvų važiavimas stoties ir lokomotyvų depo keliais; kiti manevriniai darbai.

vagonų pakrovimas; vagonų iškrovimas; krovinių peradresavimas.

Prekinių vagonų techninis ir komercinis tikrinimas tam skirtuose keliuose ir kelynuose:

zoterminių ir refrižeratorinių vagonų paranga ir priežiūra; vagonų su galvijais paranga ir priežiūra;

tuščių vagonų parinkimas pakrovai; komercinių gedimų šalinimas, vagonų svėrimas ir kt.

Stotyje yra lokomotyvų depas, kur atliekamas lokomotyvų aptarnavymas, tecninės priežiūros atlikimas, Lokomotyvų depo teritorijoje yra įrengta lokomotyvų plovykla.

Vagonu depas, kur atliekamas visų krovininių vagonų remontas, techninis aptarnavimas.

Stotyje ryšys palaikomas: ATS telefonais, traukinio radijo ryšiu (GSM-R Dicora), garsiniu stoties ryšiu, manevriniu radijo ryšiu (radijo stočių MOTOROLA) pagalba. Stotyje įrengtas pneumatinis paštas skirtas siųsti važtos dokumentus iš traukinių dokumentų skyriaus į trečiąjį kelyną ir atgal.

Stoties gamybinę veiklą, traukinių ir vagonų eismą organizuoja, pamainų uždavinių bei paros planų vykdymą kontroliuoja stoties viršininkas, vyr. inžinierius, viršininko pavaduotojas eismo ūkiui, viršininko pavaduotojas vagonų ūkiui.

Gamybinė praktika geležinkeliai. (2016 m. Sausio 26 d.). http://www.mokslobaze.lt/gamybine-praktika-gelezinkeliai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 06:15