Garsų įtvirtinimas


Pedagogikos savarankiškas darbas. Įvadas. Taisyklinga garsų s, z, c, dz artikuliacija. Garso s įtvirtinimas. Garso z įtvirtinimas. Greitakalbė. Murkiuko siurprizai. Žaidimai. Eilėraštukai. Garso c ir dz įtvirtinimas. Literatūra.


Ikimokyklinio amžiaus vaikai dažnai netaisyklingai taria kietuosius ir minkštuosius s, z, c, dz garsus, juos praleidžia, painioja. Net kai kurie suaugusieji netiksliai taria ne tik šiuos, bet ir kitus garsus (š, ž, r, l) garsus. Garsas s – pagrindinis aptariamoje grupėje. Kiekvienas vaikas jį pradeda tarti skirtingu laiku, tai priklauso nuo bendrosios kalbos raidos. Kartais vaikas net pirmuosiuose žodžiuose ištaria garsą s taisyklingai (sese, si si), bet neretai garso tarimas pereina kelis etapus (iškištas liežuvis ar s artimas t‘, kai sesė skamba panašiai kaip tėtė, ir kt.). Kurį laiką garso praleidimas, iškraipymas laikomas fiziologiniu reiškiniu. Daugiausia dėmesio skiriama toms kalboms sritims, kurios ypač naudingos darželinukų mąstymo ugdymui. Dažniausiai jos jungiamos (integruojamos) su kitais dalykais: fiziniu lavinimu, dramos elementais, literatūra, tautosaka, piešimu, matematika, muzika, ir kt., nes tai suteikia įdomumo ir naudinga vaikų visapusiškam lavėjimui.

TAISYKLINGA GARSŲ s, z, c, dz ARTIKULIACIJA

Salė, sako, samana, sąlyga, saga, sakai, sakalai, salota, sanatorija, sava, savaitė, savijauta.Sodai, sodininkai, solo, sopa, sotina, soda, sodina, Solveiga, Sonata, saulė, sula, supa, sumanė, suvalgė, suklydo, skara, spurga, skauda, sportas, spalis, startas, sraigė, sofa, snaigė, suolas, svogūnas, stalas, snapas, svaigina, sausainiai, saldainiai.

Garsų įtvirtinimas. (2015 m. Balandžio 27 d.). http://www.mokslobaze.lt/garsu-itvirtinimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 02:39