Geležinkelio eismo sauga Egzamino konspektas


Transporto konspektas.

Studentų žinių tikrinimo klausimai Geležinkelio eismo sauga ‘.


Kelio evoliucija. (Pirmieji keliai buvo mediniai, vėžės plotis buvo apie 1,5m. Nuo arklio gabaritų)

Riedmenų evoliucija – Pirmieji lokomotyvai buvo garvežiai 1801-1803m. R.Trevitikas.

1803m. Trevitiko lokomotyvas buvo nesėkmingas pramonėje. Ratų prasisukimas ir didelis svoris, silpni bėgiai.

Buvo kuriami lokomotyvai su spec. Traukos sistema. (Trečias ratas su krumpliais, kuris turėjo atskirą krumpliuota juostą ir judėjo lengviau iki 1814m.)

1814. Buvo sukurtas normalus garvežys.

Iki 1960m. Masiškai buvo naudojami garvežiai geležinkeliuose.

Po 1960m. Pradedami naudoti šilumvežiai, elektrovežiai dėl to, kad garvežių naudingumo keof. Buvo labai mažas.

Elektrovežių naudojimas bus dar didesnis 2027m.

1825m. D.Britanijoje buvo sukurta pirmoji magistralė (Stoktono – Darkingtono apie ingtono apie 30km.)

1860m. St.Peterburgas – Varšuva.

Praeina du pragrindiniai koridoriai I ir IX.

2 kelių ruožų – 380km.

120 km elektrifikuotas ruožas (AC 25kV.)

Paaiškinti kokie pagrindiniai dokumentai reglamentuoja saugų geležinkelio darbą. Tiksliai aprašyti kiekvieno dokumento paskirtį ir būtinai trumpai aprašyti kiekvieno dokumento turinį.

skyriuje: bendrosios nuostatos, stabdžiai ir automatinės sankabos, aširačiai, techninė riedmenų priežiūra ir remontas.

skyriuje: traukinių eismo grafikas, stotys ir kelskyros, stoties techninės veiklos organizavimas, traukinių eismas.

Signalizacijos taisyklės. Reglamentuoja geležinkelio transporto signalizacijos sistemą. Signalizacijos taisyklių turinį sudaro šios potemės (viso 7):

4 - rankiniai ir garso signalai,

6 - traukinių, lokomotyvų ir kitų riedmenų sigraliniai ženklai,

Nubraižyti du brėžinius vaizduojančius: statinių artumo ir riedmenų arba statinių artumo ir pakrovos geležinkelio gabaritus. Detaliai apibūdinti kiekvieno gabarito svarba eismo saugumui, tipus. Paaiškinti gabaritų tikrinimo metodus.

Pakrovos gabaritas – kontūras, kuriame telpa į atviro tipo riedmenis pakrautas krovinys.

Paaiškinti geležinkelio linijų kategorijų sąvoką. Įvardinti ir apibūdinti kelio plano ir profilio pagrindinius parametrus. Kelio nuolydis 0,003 – paaiškinti, pateikti pavyzdį.

Geležinkelio linijų kategorijos sąvoka nusako – koks yra didžiausias leistinas greitis keleiviniams ir prekiniams traukiniams pagal mastą. (Viso 6 kategorijos)

Pvz. I kategorija – Greitis keleivinių – 140km/h, o Greitis prekinių < 90km/h.

VI kategorija – greitis keleivinių ir prekinių iki 25km/h.

Nubraižyti pusiau iškasos dvikelio ruožo sankasos ir pusiau pylimo vienkelio ruožo skerspjūvius. Brėžiniuose pateikti TNN reikalavimus apatinei kelio konstrukcijai.

1.Bėgiai (dvi lygiagrečios plieno sijos, ant kurių riedi traukinys); 2.Pabėgiai (elementas, dedamas skersai kelio bėgiams tvirtinti ir jų apkrovoms perduoti); 3.Sąvaržos (jungia bėgius su pabėgiais); 4.Balastas (; 5.Tarpinis sluoksnis; 6.Kiti elementai (iešmai, priešstumiai).

  • Transportas Konspektai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 14 puslapių (2396 žodžiai)
  • Transporto konspektai
  • Microsoft Word 4848 KB
  • Geležinkelio eismo sauga Egzamino konspektas
    10 - 7 balsai (-ų)
Geležinkelio eismo sauga Egzamino konspektas. (2016 m. Gegužės 08 d.). http://www.mokslobaze.lt/gelezinkelio-eismo-sauga-egzamino-konspektas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 22:07