Geležinkelio eismo sauga Namų darbai, 18 variantas


Transporto namų darbas.

Traukinių telefonogramų žurnalo pildymo tvarka. Kai eismas tvarkomas telefonu, visos traukinių telefonogramos kiekvienoje stotyje įrašomos į Traukinių telefonogramų registracijos žurnalą. Dvikelius tarpstočius ribojančiose stotyse pildomi du Traukinių telefonogramų registracijos žurnalai - kiekvieno tarpstočio atskirai kairiuosiuose žurnalo puslapiuose įrašomos nelyginių traukinių telefonogramos, dešiniuosiuose - lyginių. Kai traukiniai išleidžiami dvikelio tarpstočio netaisyklinguoju keliu, nelyginių traukinių telefonogramos rašomos žurnalo dešiniuosiuose puslapiuose, o lyginių traukinių - kairiuosiuose puslapiuose. Visas traukinių telefonogramas rašo pats stoties budėtojas arba operatorius būtinai tušinuku arba parkeriu (rašalu). Siunčiamosios traukinių telefonogramos pradedamos numeruoti kiekvieną parą nuo 0 h 0 min, atskirai kiekvienam tarpstočiui. Literatūros sąrašas.


Tai nemanevringa transporto rūšis, nes bet koks eismo trikdis sulaiko transporto priemones.

Geležinkeliai pradėjo tapti rimtais konkurentais įprastiems vežėjams, kurie įvairiais būdais stengėsi pradžioje kovoti prieš šį naują išradimą.

2. Klausimas. Įvardyti iešmų tipus. Nubraižyti paprastą nesisteminį iešmą, įvardinti pagrindines iešmo dalis ir apibūdinti jų paskirtį ir įrengimą.

Rėminiai bėgiai. Tai iešmo prijungimo vietoje išsiskiriančio kelio bėgio dalis, prie kurios prisiglaudžia smailė. Rėminiai bėgiai yra standartinio 25m ilgio. Rėminiai bėgiai skiriasi nuo paprastų kelio bėgių tokiomis ypatybėmis:

Bėgio kaklelyje, be įprastų skylių, yra papildomų, per kurias tvirtinami riebokšliai ir ribojamosios tvarslės, rėminis bėgis prie iešmo padėklo ir perjungimo mechanizmai;

Plane vienas iš rėminių bėgių yra tiesus, o kitas, prie kurio prisijungia smailė, išlenktas;

Rėminio bėgio galvutė smailės prijungimo vietoje yra plonesnė (nudrožta).

Smailė. Kreipiamoji iešmo detalė, skirta traukinių važiavimo krypčiai keisti. Jos vienas kraštas yra nupjautas (nudrožtas) įstrižai, kad glaudžiai pritaptų prie rėminio bėgio. Smailės nupjaunamos ne tik įstrižai, bet ir vertikaliai. Bėgiai, iš kurių gaminamos smailės, gali būti standartinio skersinio profilio arba specialaus profilio.

Smailės bukagalys. Jis tvirtina smailės priekinę dalį ir užtikrina jos poslinkį horizontalioje plokštumoje.

Kryžmė. Tai iešmo dalis, skirta riedmenims saugiai pervažiuoti bėgių susikirtimo vietas. Jos skirstomos į standžiąsias be judamojo elemento ir į paslankiąsias su judamuoju elementu. Pagrindinis kryžmės elementas yra šerdis ir dvi atlankos. Šerdies pločio ir ilgio projekcijų santykis rašomas trupmena 1/N ir yra vadinamas kryžmėženkliu.

Pagal geometrinę formą plane kryžmės skirstomos į tiesiąsias ir kreivąsias. Tiesiųjų darbinės briaunos yra tiesios iš abiejų pusių. Jas galima naudoti ir kairiniams, ir dešininiams iešmams.

Pagal konstrukciją skirstomos į surenkamas iš bėgių, su lietine šerdimi ir į lietinės konstrukcijos kryžmes.

Paslankios kryžmės su judamuoju elementu (šerdimi) yra dviejų tipų:

Su judamąja šerdimi iš specialaus profilio bėgių;

Su slankiąja šerdimi iš specialaus profilio bėgių.

Kryžmėje su judamąja šerdimi iš specialaus profilio bėgių šerdies bėgiai pade pritvirtinami nejudamai, o kryžmėje su slankiąja šerdimi – šerdies bėgio pade sandūra tvirtinama tvarslėmis su įdėklais.

Gretbėgis. Tai bėgis, kurias nukreipia riedmenų ratus į atitinkamą kryžmės griovelį. Gretbėgiais gali būti standartiniai bėgiai arba specialaus profilio bėgiai. Gretbėgis savo vidurine dalimi turi apsaugoti ratų slinkimą atstumu tarp šerdies (skerspjūvis – 40mm) ir kryžmės lovio. Nuo vidurinės gretbėgio galies į abi puses daromos tiesios atlankos kampu, kuris yra artimas rato smūgio kampui į smailę. Gretbėgių galuose daromi 88-90mm grioveliai. Gretbėgiai jungiami su bėgių varžtais ir įdėklais.

Iešmo pabėgiai. Jų paskirtis – sujungti atskirus iešmo pervados elementus į bendrą vientisinę konstrukciją. Iešmo pabėgiai yra mediniai, metaliniai ir gelžbetoniniai. Mediniai iešmų pabėgiai gaminami iš lapuočių arba spygliuočių medžių. Metaliniai iešmų pabėgiai naudojami labai retai, nebent ten, kur netinka mediniai pabėgiai dėl klimato. Vis daugiau naudojami gelžbetoniniai iešmų pabėgiai, jie yra patvaresni, ilgaamžiškesni. Jie armuojami 5 mm skersmens 36 strypais. Jų ilgis yra 2,75 – 5,25 m. Gelžbetoninės plokštės naudojamos ypač svarbiose magistralėse, kur didelis traukinių važiavimo greitis ir eismo intensyvumas. Jų storis yra 160 – 180 mm.

Geležinkelį į tam tikras atkarpas – tarpstočius dalija skiriamieji punktai (kelskyros). Didelė skiriamųjų punktų dalis yra stotys, jose nutiestas papildomas bėgių tinklas, skirtas manevravimo, krovos ir riedmenų priežiūros darbams atlikti.

Stotys – tai skiriamieji punktai, turintys savo statinių, įrenginių, kelių tinklą, kur traukiniai atvyksta, išvyksta, prasilenkia vieni su kitais. Gerai įrengtu tinklu traukiniai gali manevruoti, todėl juos galima formuoti, išformuoti, apžiūrėti ir remontuoti. Pagal paskirtį stotys būna tarpinės, ruožo, skirstymo, keleivių, prekių arba bendrosios stotys. Tarpinės stotys skirtos traukiniams prasilenkti, aplenkti, išlipti ir įlipti keleiviams, bagažui krauti. Šiose stotyse vyksta ir nedidelis manevrinis darbas. Čia vagonai gali būti atkabinami ar prikabinami prie formuojamų traukinių. Ruožo stotyse vyksta panašūs darbai kaip ir tarpinėse stotyse. Be to, jose dar kartais keičiami lokomotyvai, pasikeičia lokomotyvų brigados, apžiūrimi riedmenys, jie parengiami ir remontuojami. Į šias stotis atvyksta, išvyksta ir yra formuojami tranzitiniai traukiniai, formuojami ruožo ir surenkamieji traukiniai, teikiamos paslaugos artimiausioms tarpinėms stotims. Skirstymo stotys įrengtos taip, kad jose be visų jau žinomų darbų galėtų būti atliekami dideli krovimo darbai. Jose yra daug manevrinių kelių, įrengti skirstymo kalneliai, kuriuose formuojami ir išformuojami prekiniai traukiniai. Didelėse stotyse yra parengti traukinių formavimo planai, pagal kuriuos traukiniai paruošiami tam tikroms kelionėms arba vežimams.

  • Transportas Namų darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 21 puslapis (4833 žodžiai)
  • Transporto namų darbai
  • Microsoft Word 263 KB
  • Geležinkelio eismo sauga Namų darbai, 18 variantas
    10 - 4 balsai (-ų)
Geležinkelio eismo sauga Namų darbai, 18 variantas. (2016 m. Gegužės 08 d.). http://www.mokslobaze.lt/gelezinkelio-eismo-sauga-namu-darbai-18-variantas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 14:35