Geležinkelio infrastruktūra


Transporto skaidrės. Geležinkelio infrastruktūra. Viešosios geležinkelių infrastruktūros objektai. Geležinkelio kelias. Geležinkelio linijų skirstymas. Privažiuojamieji geležinkelio keliai. Pagrindiniai bėgių kelio elementai. Bėgiai. Pabėgiai. Mediniai pabėgiai. Gelžbetoniniai pabėgiai. Gelžbetoninio pabėgio išilginis profilis. Balastas. Balasto prizmė. Sąvaržos. Bėgio sąvaržos pavyzdžiai. Sandūros sąvaržos pavyzdžiai. Trasa ir trasavimas. Geležinkelio trasa ir trasavimo principai. Laisvas ir suvaržytas trasavimas. Laisvo trasavimo algoritmas. Pagrindiniai trasos rodikliai. Linijos plano elementai. Geležinkelio linijos plano elementai. Geležinkelio linijos plano fragmentas. Gulsčiosios kreivės elementai. Išilginis linijos profilis. Geležinkelio linijos išilginis profilis. Išilginio profilio charakteristikos. Plano ir išilginio profilio projektavimo principai. Infrastruktūros rodikliai taikytini pagrindinėm tarptautinėm linijom.


Trasavimas – tai geležinkelio trasos žymėjimas žemės paviršiuje. Trasa – tai erdvinė linija plane ir išilginiame profilyje. Trasavimas atliekamas vadovaujantis ekonominių ir techninių tyrinėjimų rezultatais: pirmiausia nustatoma trasos kryptis - pažymimi punktai, per kuriuos turės eiti projektuojamas geležinkelis, įvertinami gamtiniai veiksniai, topografiniai, geologiniai ir hidrologiniai vietovės rodikliai. kai parinkti variantai praktiškai yra lygiaverčiai, norint galutinai pasirinkti trasos kryptį, reikia vadovautis ir kitais rodikliais (ekonominiais/socialiniais).

Pagal lemiamojo nuolydžio reikšmių taikymą skiriamas laisvas ir suvaržytas trasavimas. Laisvu trasavimu vadinamas toks trasos parinkimo metodas, kai vietovės vidutinis natūralus nuolydis mažesnis už lemiamąjį nuolydį, o suvaržytu – kai vietovė turi didesnį nuolydį už lemiamąjį. Jei vietovės reljefas nevaržo ir trasą galima tiesti norima kryptimi, patariama laikytis laisvojo trasavimo algoritmo. Parenkant trasą sudėtingomis topografinėmis sąlygomis, taikomas suvaržyto trasavimo metodas.

Trasos ilgis L, km; jis turi būti artimas geodezinei linijai ir perkirsti visus krovinių susikaupimo punktus; trasos pailgėjimas ΔL, km  skirtumas tarp trasos ilgio ir geodezinės linijos; trasos išvystymo koeficientas λ  trasos ilgio ir geodezinės linijos ilgio santykis, rodantis reljefo sudėtingumą ir trasavimo kokybę; kenksmingų nuolydžių ilgis  visų atkarpų nuolydžių ilgių suma, kur bus stabdomas traukinys, km; posūkio kampų laipsnių suma, tenkanti vienam trasos kilometrui; statybinė trasos vertė (skaičiuojama remiantis trasos ilgiu), Lt; suminės išlaidos  pagrindinis trasos rodiklis, parodantis trasos kokybę, Lt;.

  • Transportas Skaidrės
  • 2015 m.
  • 33 puslapiai (1276 žodžiai)
  • Transporto skaidrės
  • MS PowerPoint 1058 KB
  • Geležinkelio infrastruktūra
    10 - 7 balsai (-ų)
Geležinkelio infrastruktūra. (2015 m. Vasario 11 d.). http://www.mokslobaze.lt/gelezinkelio-infrastruktura.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 19:35