Geležinkelių iešmų šildymas


Transporto kursinis darbas. Iešmų ir jų elementų konstrukcijos bei tipai. Esamų iešmų eksploatacinių savybių bei jų tipų analizė. Smailių dalis. Jungiamųjų kelių dalis. Kryžmės bei gretbėgių dalis. AB „Lietuvos geležinkeliai” filialo „Vilniaus geležinkelių infrastruktūra” iešmų ir jų elementų techninės būklės įvertinimas. Darbo tikslai ir uždaviniai. Iešmų elementų ir riedmenų ratų sąveika. Sąstato riedėjimas per iešmo dalį. Sąstato riedėjimas per kryžmę. Trikdomieji faktoriai sąstatui riedant per smailės dalį į šalutinį kelią. Trikdomieji faktoriai sąstatui riedant per iešmo kreivę į šalutinį kelią. Iešmų ir jų elementų ilgaamžiškumo didinimo galimybės.


Pagal profilį smailės skirstomos į aukšto ir žemo profilio smailes. Aukšto profilio smailės yra tokio paties aukščio kaip ir rėminio bėgio profilis. Tačiau būtent dėl šios priežasties atsiranda sunkumų iešmo perjungimo schemoje, nes tokios smailės padas turi būti pakeliamas aukščiau rėminio bėgio pado arba rėminio bėgio padas turi būti nudrožtas. Dėl šių pagrindinių trūkumų tokio profilio smailės nebenaudojamos. Rusų, austrų ir daugumos kitų šalių gamybos smailės yra gaminamos iš specialaus nesimetrinio, žemesnio nei įprasti bėgiai profilio (pav. 2.2). Žemesnis profilis naudojamas tam, kad nereikėtų silpninti rėminio bėgio pado tose vietose, kur smailė prisiglaudžia prie jo. Tačiau tokių smailių tvirtinimas ties smailės šaknimi yra sudėtingesnis, kadangi šių smailių profilis yra žemas ir jų padas yra aukščiau negu rėminio bėgio padas. Siekiant supaprastinti žemo profilio smailės šaknies tvirtinimą, šios smailės galinė dalis išpresuojama iki normalaus bėgio aukščio profilio. Smailės, taip pat kaip ir rėminiai bėgiai, yra tiesiosios ( tiesiame kelyje ) ir kreivinės ( šoniniame kelyje ).

Geležinkelių iešmų šildymas. (2014 m. Balandžio 09 d.). http://www.mokslobaze.lt/gelezinkeliu-iesmu-sildymas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 04:05