Geležinkeliu inžinerija špera


Gelezinkeliu inzinerija referatas. Gelezinkelis spera.

Statybos Špera. Išorinio bėgio pakyla. Besandūris bėgių kelias tiesiamas iš ilgabėgių. Besandūrio bėgių kelio skaičiavimas. Iešmų elementai. Rėminis bėgis. Smailė. Smailės bukagalys. Iešmų geometrija. Kryžmė. Šerdis. Gretbėgis. Iešmo pabėgiai. Vėžės plotis tiesėse ir kreivėse. Virsmo kreivės ir tarpukelės plotis.


2. Besandūris bėgių kelias tiesiamas iš ilgabėgių, kurių deformacijos dėl temperatūrinių pokyčių vyksta tik jų galuose. Jų ilgis siekia nuo 70 iki 100 metrų. Vidurinė ilgabėgio dalis nesideformuoja. Besandūris bėgių kelias reiškia daugybę ilgabėgių, neturinčių sandūrų. Praktiškai būtina įrengti sandūras ant tiltų, iešmuose ir automatinės blokuotės ruožų ribose. Paprastai naudojami nuo 250 iki 2,5 kilometro ilgio ilgabėgiai. Ilgabėgiai gali būti blokuotės ruožo ilgio, ribojamo iešmais. Mažiausias ilgabėgio ilgis yra 250 metrų, o ypatingais atvejais gali būti 150 metrų. Labiausiai paplitęs optimalaus ilgabėgio ilgis 800-950 metrų. Besandūrių bėgių keliams tiesti gali būti naudojami bėgiai, kurių masė yra ne mažesnė kaip 60 kg\m. Tai UIC60, R65, R75 tipo bėgiai. Ilgabėgių gamybos būdas ir klojimas- kontaktinis bėgių suvirinimas stacionariomis sąlygomis. Į bėgių klojimo vietas ilgabėgiai atvežami specialiai įrengtuose traukiniuose. Kai kuriais atvejais ilgabėgiai suvirinami klojimo vietose terminiu būdu. Tiesiant nesandūrinį bėgių kelią ilgabėgiai jungiami tarpusavyje išlyginamaisiais bėgiais. Dėl išlyginamųjų bėgių ilgabėgių galai deformuojasi nepažeisdami vientisos viršutinės bėgių kelio konstrukcijos. Besandūriam bėgių keliui tiesti gali būti naudojami visų rūšių pabėgiai kaip ir sandūriniam keliui. Pabėgių tipai parenkami atsižvelgiant į kelio eismo intensyvumą, judėjimo greitį, klimato sąlygas ir kt. Nesandūrinio bėgio sąvaržos turi užtikrinti viršutinės bėgių konstrukcijos patvarumą, neleisti ilgabėgiams slinktis dėl traukinių apkrovų ir temperatūrų poveikių. Besandūriam keliui naudojamas balastas iš kietųjų uolienų skaldos. Dažniausiai naudojamos 25-30 mm skaldos frakcijos. Balasto sluoksnio storis parenkamas atsižvelgiant į veikiančias apkrovas ir intensyvumą ir turi užtikrinti bėgių gardės pasipriešinimą riedmenų sukeliamoms horizontaliosioms ir vertikaliosioms apkrovoms.

5. Iešmų elementai Pagrindiniai iešmų lementai yra: rėminis bėgis, smailė, smailės bukagalys, kryžmė, gretbėgis. 5.1. Rėminis bėgis tai iešmo prijungimo vietoje išsiskiriančio kelio bėgio dalis, prie kurios prisiglaudžia smailė. Rėminiai bėgiai arba jų dalys yra standartinio ilgio. Rėminiai bėgiai skiriasi nuo paprastų kelio bėgių tokiomis ypatybėmis: 1) bėgio kaklelyje, be įprastų kiaurymių, yra papildomų, per kurias tvirtinami riebokšliai ir ribojamosios tvarslės, rėminis bėgis prie iešmo padėklo ir perjungimo mechanizmai; 2) plane vienas iš rėminių bėgių yra tiesus, o kitas, prie kurio prisijungia smailė, išlenktas; 3) rėminio bėgio galvutė smailės prisijungimo vietoje yra plonesnė. Atstumas nuo rėminių bėgių sandūros iki smailės smaigalio yra rėminio bėgio priekinė iškyša. Atstumas nuo rėminių bėgių sandūros iki smailės bukagalio yra rėminio bėgio galinė iškyša.

  • Statyba Šperos
  • 2013 m.
  • 2 puslapiai (2241 žodis)
  • Statybos šperos
  • Microsoft Word 18 KB
  • Geležinkeliu inžinerija špera
    9 - 3 balsai (-ų)
Geležinkeliu inžinerija špera. (2013 m. Kovo 19 d.). http://www.mokslobaze.lt/gelezinkeliu-inzinerija-spera.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 03:14