Geležinkelių transporto sistema


Logistikos referatas. Įvadas. Geležinkelių transporto sistemos apžvalga. Geležinkelių transporto sistemos ypatumai Lietuvoje. Geležinkelių transporto sistemos raida Lietuvoje. Geležinkelių transporto sistemos statistinė analizė. Geležinkelių transporto sistemos ateities planai Lietuvoje. Geležinkelių transporto sistemos ssgg analizė. Geležinkelių transporto sistemos sektorių palyginimas Lietuvoje ir prancūzijoje. Išvados. Literatūros ir informacijos šaltiniai.


Geležinkelių transporto sistemą sudaro: traukiniai, stotys, pagalbinė įranga bei geležinkelių bėgių tinklas. Geležinkelių transporto sistema skirta gabenti krovinius ir/ar keleivius pervežti. Šiuo metu bėgiai gaminami iš plieno, o anksčiau būdavo gaminami iš medienos ar ketaus. Taip yra užtikrinamas mažas pasipriešinimas ir galima gana patogiai pervežti didelių svorių krovinius, naudojant palyginant visai nedideles traukos jėgas.

• reikalingas stipresnis įpakavimas apsaugant nuo stiprių smūgių;

Esant 330 km atstumui geležinkelių transporto privalumai (didelis greitis ir mažos išlaidos) nugali visus trūkumus, susijusius su krovinių krovos operacijomis terminaluose. Kai šis nuotolis mažesnis nei 330 km nugalėti trūkumus galima tik itin efektyviai dirbant su terminalais ir iš anksto viską planuojant labai tiksliai. Geležinkelių transporto rūšis yra viena iš nemanevringiausių transporto rūšies, kadangi esant eismo trikdžiams ar kitoms iškilusioms problemoms traukinys, esantis mažo tankio transporto tinkle, dažniausiai negali pakeisti savo maršruto ir taip išvengti kliūties. Tačiau esantis traukinys didelio tankio transporto tinkle gali pakeisti savo maršrutą, dėl esančios kliūties, tačiau tokiu būdų gali vėluoti pristatant krovinį laiku ar keleivius į reikiamą vietą. Taip pat geležinkeliai neturi galimybės pristatyti krovinį prie pat užsakovų durų, nebent tai yra stambi įmonė, turinti savo privažiuojamuosius kelius. Tokiais atvejais, kai negali pristatyti krovinio prie pat užsakovo durų, geležinkelių transporto rūšis jungiasi su kitomis transporto rūšimis ir taip įgyvendina užsakovo pageidavimus. Kalbant apie keleivių pervežimo trūkumus, vienas iš didžiausių trūkumų - stočių skaičiaus mažėjimas. Lėtaeigiai traukiniai yra visiškai neekonomiški, todėl stengiamasi sumažinti jų maršrutus, taip padidinti eksploatacinio darbo ekonomiškumą bei likviduoti vietines stotis.

Geležinkelių transportas skirtas gabenti įvairius krovinius ir keleivius, tačiau kiek per metus tokių pervežimų įvyksta, kiek keleivių ir krovinių yra pervežama ne tik Lietuvoje, bet ir į kitas šalis?

2014 m. geležinkelių transportu vežta 4,6 mln. keleivių, iš jų 3,7 mln. – vietiniais traukiniais, 0,9 mln. – tarptautiniais traukiniais. Iš viso keleiviai buvo vežami 207 keleiviniais traukiniais: 183 vietinio susisiekimo ir 24 tarptautinio susisiekimo traukiniais. Keleivių vežimo rinkoje vietiniai vežimai sudarė 80,2 proc., tarptautiniai vežimai  – 19,8 procento. 2014 m. vietiniais traukiniais vežta 3,6 proc., o tarptautiniais traukiniais – 12,7 proc. keleivių mažiau, palyginti su 2013 metais. Prastesniems tarptautinio susisiekimo keleivių vežimo rodikliams įtakos turėjo tranzitiniais traukiniais per Lietuvos teritoriją važiavusių keleivių srauto mažėjimas. Kitų šalių formavimo traukiniais Lietuvos geležinkeliais važiavusių keleivių skaičius 2014 m., palyginti su 2013 m., sumažėjo 19,1 procento. [13, p 16]

  • Logistika Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 16 puslapių (2541 žodis)
  • Logistikos referatai
  • Microsoft Word 718 KB
  • Geležinkelių transporto sistema
    10 - 10 balsai (-ų)
Geležinkelių transporto sistema. (2015 m. Lapkričio 18 d.). http://www.mokslobaze.lt/gelezinkeliu-transporto-sistema.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 06:15