Geografinės nuorodos


Teisės rašinys. Geografinės nuorodos. Geografinė nuoroda. Geografinio ženklo. Geografinių nuorodų sąvokos. Geografinės nuorodos terminas apima ir simbolius. Tiesioginės ir netiesioginės geografinės nuorodos.


Šiandienoje neįmanoma įsivaizduoti parduotuvės lentynos, kurioje būtų sudėtos prekės su baltomis etiketėmis, ant kurių vienodu juodu šriftu užrašyta „Vynas“, „Sūris“, „Duona“, „Pienas“, „Dešra“ ir kt. Nežinant tikrosios prekių kilmės mums, vartotojams, būtų sudėtinga ar nelengva išsirinkti tinkamą prekę. Tarkim, norėtume draugui krištolo žinovui padovanoti Bohemijos krištolo taurę, arba vakarienei patiekti ypatingą jautienos kepsnį, prie kurio pagal kulinarijos taisykles geriausiai tiktų sausas raudonas Bordo vynuogių vynas. Taigi nuėję į vyno parduotuvę, ieškosime butelio, ant kurio užrašyta Bordeaux, stiklo gaminių parduotuvėje teirausimės Bohemia krištolo. Tačiau tokių pastangų gali nepakakti, kad pinigai nebūtų išleisti veltui, reikėtų dar įsitikinti, ar tikrai etiketėje nuoroda, kad vynas pagamintas būtent Prancūzijos Bordo regione, o ne Moldavijoje, taurės yra iš čekiško krištolo, o ne atvežtos iš Kinijos, yra iš tikro. Aišku, kad vartotojui labai svarbu žinoti tikrąją gaminio kilmę ir iš tam tikros vietovės kildinamos prekės reputaciją, todėl gamintojai ir siekia savo prekes pavadinti geografiniais pavadinimais ar jų deriniais. Be to, jiems labai svarbu apsiginti nuo nesąžiningų verslininkų, kurie, tarkim, ant garaže pagamintos degtinės klijuoja etiketes su kaktuso paveiksliukais ir tokią „tekilą“ pristato pardavimui parduotuvėn.

Vartotojams dažniausiai nėra tas pats, kokios kokybės yra jų pasirenkamos prekės. Maisto produktų kokybės savybes dažnai lemia gamybos tradicijos, vietovė, kurioje jie gaminami, ir kiti faktoriai. Dažnai tik tam tikroje teritorijoje pagamintas produktas dėl tos vietovės ypatybių įgyja išskirtinių savybių, kurios vartotojams yra ypač svarbios ir gali būti net pagrindiniu apsisprendimo rinktis tą prekę veiksniu. Tuo pačiu vartotojas tarsi gauna prekės gamintojo garantiją, kad tik tas gaminys atitiks tai prekei būdingas savybes. Kitoje vietovėje tokių savybių produktas negali įgyti, nes ten nėra šias savybes suformuojančių veiksnių ( dirvožemio, klimato, gamybos tradicijų ir kita), todėl toks gaminys netiks reiklesniam vartotojui bei turėtų būti pigesnis. Gamintojai, kurie gamina gaminius tam tikrose vietovėse pagal ilgametes gamybos tradicijas, sukuria visą prekės pateikimo vartotojui kultūrą (žino, kaip pagaminti išskirtines savybes turinti produktą, kokioje aplinkoje jis turi būti išaugintas, kokios sudėtinės dalys jį turi sudaryti, kaip turi būti supjaustytas ar išpilstytas prieš pateikiant vartotojui), kurios išlaikymas reikalauja daug fizinių, žmogiškųjų, finansinių, ekologinių sąnaudų, nes tokie gaminiai turi atitikti nustatytas specifikacijas ir pan. Tiesioginio intelektinio gamintojų indėlio čia gal ir negalima įžvelgti, tačiau niekas negalėtų paneigti, kad išskirtiniam produktui pagaminti reikalingos ypatingos žinios, pasirengimas ir produkto idėjos įgyvendinimas.

  • Teisė Rašiniai
  • 2015 m.
  • 7 puslapiai (2213 žodžių)
  • Teisės rašiniai
  • Microsoft Word 21 KB
  • Geografinės nuorodos
    10 - 8 balsai (-ų)
Geografinės nuorodos. (2015 m. Gegužės 04 d.). http://www.mokslobaze.lt/geografines-nuorodos.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 10:07