Gėrio ir blogio kova

Visas naujas 2016 m. kalbėjimo potemes rasi čia - kalbėjimo potemės

Sampo ivaizdis kalevaloje. Kalevala kas yra sampas. Kaip apie gėrio ir blogio kovą kalbama šiuolaikinėje kultūroje. Blogio ir gerio dvikova. Kas yra sampas. Sampas kalevala. Blogio ir gerio dvikova tesiasi. Gerio ir blogio dvikova. Sampas kalevaloje. Maluno sampas.

Lietuvių kalbėjimo potemės 2017. Kaip apie gėrio ir blogio kovą kalbama šiuolaikinėje kultūroje.


Yra išleista daug literatūrinių kūrinių, kaip pavyzdžiui Paulo Coelho knyga „Demonas ir panelė Prym“ ar iš Švedijos kilusio režisieriaus Mikael Håfström filmas „Blogis“, kuriame pasakajoma apie išbandymus mokykloje ir jaunuolio pasirinkimą tarp „gėrio ir blogio“ . Mūsų gyvenime vis svarbesnį vaidmenį užima masinės komunikacijos formos-žiniasklaida, reklama. Tai – populiariausios kultūros sudėtinės dalys. Jose yra apstu „Gėrio ir blogo dvikovos“.

Pirmiausia gėrio ir blogio priešprieša buvo aktuali visais laikas. Nuo Senovės iki šiuolaikinės kultūros kūrinių,gėris kovojo su blogiu. Tik, manau, jog šiuolaikiniuose kūriniuose gėris ir blogis nėra taip aiškiai apibrėžiamas, kaip anksčiau. Pavyzdžiui, ypač aiški riba tarp gėrio ir blogio atskleidžiama suomių epe „Kalevala“. Čia pasakojama apie du pasaulius, dvi šalis ir jų kovą dėl įvairias gėrybes teikiančio malūno- Sampo. Vienas pasaulis yra gėrio, tai šviesos, šilumos ir džiaugsmo šalis – Kalevala, o kitas yra blogio, tai tamsos, šalčio ir niūrumo šalis – Pohjola. Šiuolaikiniuose tekstuose nėra taip tiksliai atskirtas gėris nuo blogio. Skaitydami galime patys laisvai analizuoti, kas yra blogai ir kas yra gerai.

Gėrio ir blogio kova. (2012 m. Gegužės 14 d.). http://www.mokslobaze.lt/gerio-ir-blogio-kova.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 10:02