Gimnazistų poreikiai


Psichologijos referatas. Įvadas. Apie poreikių egzistavimą sprendžiama iš elgesio. Sąmoningai jaučiamas poreikis skatina veiklą ir norą pasiekti tikslą. Tikslas šiuo atveju - priemonė savo poreikių patenkinimui. Pasiekęs tikslą, žmogus savo poreikius arba patenkina, arba nepatenkina, arba patenkina iš dalies.


Apie poreikių egzistavimą sprendžiama iš elgesio. Visus poreikius galima suskirstyti į pirminius ir antrinius. Poreikiai akivaizdžiai byloja apie kūdikystėje ir vaikystėje formuojamų pagrindų svarbą augančio individo fizinės ir psichosocialinės sveikatos raidai ir sveikatos išteklių formavimui. Nepatenkinus žemesniųjų individo poreikių, negali būt težmogus yra poreikių derinys, kurį sukuria jo dvasinis pasaulis, jo dvasia. Dvasingumo sferai priskiriama poreikių grupė, kuri rodo troškimą pažinti bei atrasti nauja, tai yra siekti tiesos bei teisingumo. Dvasingumo sferai priklauso poreikiai, kurie dažnokai verčia žmogų veikti net kenkiant savo asmeniniams interesama. Tai altruizmas bei meilė artimui.

Dabar žmogaus poreikiai yra pritempiami prie naujų technologijų. Tam sukuriamos naujos galingos žmogaus įtikinėjimo industrijos. Visa kasdienė aplinka nejučiomis pripildoma įtikinėjimo, kad žmogui to gyvybiškai reikia. Ir tokia mąstysena per visus pojūčius įsliuogia į mūsų vidų ir ten įsitvirtina. Mes jau nebepastebime, kad nuo ryto iki giliausios nakties mus supa triukšmas, kad tik neišgirstume kiekvieno viduje nebyliai šaukiančio balso. Vienas motinystės meno kertinių bruožų – gebėjimas padėti savo vaikui išgirsti jo paties vidinį balsą, skambantį gerokai tyliau nei aplinkinis pasaulis. Padėti vaikui atskirti jo paties tikruosius, prigimtinius vidinius poreikius nuo žmonijos protų sukurto gigantiško darinio diktuojamų. Tačiau kaip tai padaryti? Kokiais žodžiais pasakyti, kad tiesa ne visada garsiau šaukiančiojo pusėje? Dažnai būna labai sunku sutikti su tuo, kad kiekvienas žmogus, taip pat ir savas vaikas, turi teisę rinktis. Kad ir ką jis pasirinktų, jo pasirinkimą privalu gerbti. Vieną ką mes galime, tai šį pasirinkimą padaryti visavertį, tai yra perduoti kiek galima daugiau savo patirties, kad vaikas turėtų iš ko rinktis. Pasirinkimas be tikrojo žinojimo yra labiau panašus į prievartą nei į savanorišką pasirinkimą.

Fiziologiniai poreikiai kaip tik ir yra žemiausias piramidės lygmuo, sudarantis jos pagrindą, o kol nepatenkinti žemesniojo lygmens poreikiai, aukštesnio lygmens poreikių patenkinimas nėra toks reikšmingas ir negali būti motyvas produktyvesniam darbui.

Gimnazistų poreikiai. (2011 m. Birželio 21 d.). http://www.mokslobaze.lt/gimnazistu-poreikiai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 20:23