Grafinių priemonių, darbo būdų galimybės ugdant vaikų smulkiąją motoriką ir sensomotoriką


Dailės savarankiškas darbas.

Įvadas. Dailės poveikis vaiko raidai. Smulkioji motorika. Smulkiosios motorikos lavinimas skirtingais amžiaus tarpsniais. Sensomotorika. Grafinės priemonės ir jų technika. Išvados. Literatūros sąrašas.


Grafinių priemonių grupę sudaro: pieštukas, spalvoti pieštukai, flomasteriai, aliejinės kreidelės (mokyklinė kreida) bei tušas.

Pieštukas: vaikui geriausias tribriaunis pieštukas. Gali būti kietas ir minkštas, vaikams labiausiai tinka storesni ir bukesni.

Spalvoti pieštukai: Tai nesunkiai įvaldoma technika. Tačiau pieštukais sunku padengti didesnes plokštumas, gauti intensyvesnes spalvas, sodrius tonus. Vaikams labiausiai tinka vidutinio kietumo 6 –18 pieštukų komplektai. Piešimui geriausiai tinka baltas (kai kuriais atvejais ir tonuotas švelnių atspalvių ), tvirtesnis popierius.

Siekiant išgauti intensyvią spalvą, nereikėtų pieštuko labai spausti ar drėkinti, o tiesiog štrichuoti tą pačią vietą įvairiomis kryptimis. Įvairesnius atspalvius išgauname tą pačią vietą štrichuodami kelių spalvų sluoksniais – maišydami pieštukų spalvas . Taip padengta plokštuma tampa turtinga atspalviais – prasišviesdami štrichai sudaro įdomų spalvų žaismą . Piešiant iš natūros, naudinga atkreipti dėmesį ne tik į daiktų , bet ir į fono spalvas .

Kita nemažiau smagi ir naudinga technika yra spalvinant anspaudą. Reikėtų išsikirpti kažkokį trafaretą, ant jo viršaus uždėti baltą popieriaus lapą ir viena ar daugiau spalvų braukyti spalvotais pieštukais bet kokia kryptimi. Vėliau ištraukus trafaretą matomas gautas rezultatas viršutiniame lape.

Flomasteriai: Jie užpildyti greitai džiūstančiais dažais, kurie sunkiasi per filcą. Jų nailono, vinilo arba gumos mišinio šerdelės prisodrintos vandenyje tirpaus arba netirpaus tušo. Flomasteriais labai patogu daryti eskizus kelionėje , puikiai tinka kontrastingiems piešiniams. Piešiant flomasteriais, svarbu pasirinkti gerą popierių , nes ne visų rūšių popierius tinka šiai technika. Flomasterio spalvos neatsparios šviesai. Tačiau patys paveikslai dėl šviežių ir dažnai švytinčių spalvų yra labai patrauklūs. Šią techniką mėgsta vaikai .

Vaikų mėgstama ir dažnai naudojama priemonė – flomasteriai. Atliekant darbelį popieriaus lape reikėtų apsibraižyti įvairius turimus skirtingų dydžių bei formų daiktus. Vėliau juos išmarginti pasirinktomis spalvomis ar raštais.

Aliejinės kreidelės: Aliejinės kreidelės nėra tokios jautrios kaip pastelinės, ne taip greitai lūžta ir ne taip greitai tepasi. Jos sudarytos iš spalvos pigmentų, sumaišytų su vašku. Jomis nupieštą piešinį fiksuoti nebūtina. Aliejinės kreidelės ryškesnės ir jomis naudotis yra patogiau nei pastele. Šiuo metu jau yra ir vandeny tirpių kreidelių: nupiešus motyvą, galima suvilgyti popierių ir tapyti. Aliejines kreideles lengva nešiotis su savimi, jomis galima daryti greitus netikėtus spalvinius eskizus. Piešiant aliejinėmis kreidelėmis, galima kai kurias vietas patrinti pirštu – taip išskleisti vieną spalvą arba trinant sumaišyti kelias. Sudrėkintos terpentinu , kreidelės ištirpsta ir jomis galima tapyti . Piešdami spalvotais ar grafitiniais pieštukais paviršiuje nuspalvintame aliejinėmis kreidelėmis , šiek tiek tą paviršių įbrėžiame – tose vietose atsiranda naujų atspalvių linijų . Aliejinėmis kreidelėmis, kaip ir pastele, galima piešti spalvotame popieriuje. Norint storai kloti spalvą, reikėtų pasirinkti storesnį popierių.

  • Dailė Savarankiški darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 16 puslapių (2770 žodžių)
  • Kolegija
  • Dailės savarankiški darbai
  • Microsoft Word 772 KB
  • Grafinių priemonių, darbo būdų galimybės ugdant vaikų smulkiąją motoriką ir sensomotoriką
    10 - 7 balsai (-ų)
Grafinių priemonių, darbo būdų galimybės ugdant vaikų smulkiąją motoriką ir sensomotoriką. (2016 m. Birželio 14 d.). http://www.mokslobaze.lt/grafiniu-priemoniu-darbo-budu-galimybes-ugdant-vaiku-smulkiaja-motorika-ir-sensomotorika.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 02:23