Greičio reguliatorius, keičiantis variklio inkaro įtampą (kursinis projektavimas)


Elektrotechnikos kursinis darbas. Greičio reguliatorius, keičiantis variklio inkaro įtampą kursinis projektavimas.


Automatizuotų sistemų reikšmę apibūdina faktai, jog pramonės šalyse apie 70% elektros energijos elektromechaniniai keitikliai verčia į mechaninę energiją, o apie 40% visų elektros pavarų yra valdomos. Suvokiant automatinių elektros pavarų naudojimo mastus ir eksploatavimo įvairiapusiškumą, automatinių sistemų projektuotojui yra būtina suprasti teorinius šių įrenginių veikimo aspektus, stabilumo užtikrinimą, taip pat įmanomus sistemų koregavimo variantus bei pereinamųjų procesų kokybinius rodiklius.

Taigi, šiame kursiniame projekte apžvelgsime gana dažnai pramonės įrenginiuose sutinkamą valdomą elektros pavarą – nuolatinės srovės variklį su reguliatoriumi, kuris keičia variklio inkaro įtampą. Šią sistemą aprašysime diferencialinėmis ir operacinėmis lygtimis, išvesim atvirą ir uždarą perdavimo funkcijas. Turėdami minėtas išraiškas, apskaičiuosime reikalingus koeficientus ir tirsime sistemos stabilumą bei, reikalui esant, parinksime koregavimo grandį. Šį modelį sumodeliuosime programinio paketo matlab papildinyje Simulink ir pagal gautus grafinius duomenis įvertinsime kokybinius pereinamojo proceso rodiklius.

Variklio greičio reguliatoriaus, keičiančio variklio inkaro įtampą, esminė užduotis – išlaikyti pastovų variklio sukimosi greitį, esant skirtingoms variklio veleno apkrovoms.

Esant pastoviai apkrovai, variklis sukasi pastoviu iš anksto užduotu greičiu ir suka tachogeneratorių. Šioje sistemoje tachogeneratorius yra grįžtamojo ryšio elementas, matuojantis išėjimo dydžio vertę. Variklio sūkiai yra matuojami ne apsisukimais per tam tikrą laikotarpį, o tachogeneratoriaus išėjimo įtampa, kuri yra proporcinga apsukoms. Etaloninė įtampa Ue atitinka atitinka nuostatui lygų variklio sukimosi greitį išėjime. Taigi, esant pastoviai apkrovai, tachogeneratoriaus išėjimo įtampa yra lygi etaloninei, sumavimo mazge negaunamas įtampos pokytis, t.y. ΔU = 0, todėl neformuojamas joks valdymo signalas Uv.

  • Elektrotechnika Kursiniai darbai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 16 puslapių (1315 žodžių)
  • Universitetas
  • Elektrotechnikos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 225 KB
  • Greičio reguliatorius, keičiantis variklio inkaro įtampą (kursinis projektavimas)
    10 - 3 balsai (-ų)
Greičio reguliatorius, keičiantis variklio inkaro įtampą (kursinis projektavimas). (2015 m. Gruodžio 15 d.). http://www.mokslobaze.lt/greicio-reguliatorius-keiciantis-variklio-inkaro-itampa-kursinis-projektavimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 22:41