Grigiškės strateginė analizė


Verslo kursinis darbas.

Įvadas. AB „Grigeo Grigiškės“. Išorinė aplinkos analizė. Pest analizė. Šakos konkurencingumo analizė. Išorinių veiksnių įvertinimo analizė. Pagrindiniai konkurentai. Vidinių veiksnių analizė. AB „Grigeo Grigiškės“. Bendrovės misija, vizija, tikslai, strategija. Santykinė analizė. Vidinių veiksnių įvertinimo matrica. Ssgg analizė. Išvados. Literatūra.


Darbo tikslas – Atlikti AB „Grigeo Grigiškės“ tualetinio popieriaus gamintojo išorinių ir vidinių veiksnių analizę.

Darbo uždaviniai:

Atlikti išorinės aplinkos analizę

PEST analizė

Šakos konkurencingumo analizė

Išorinių veiksnių įvertinimo analizė

Nustatyti pagrindinius konkurentus

Atlikti strateginių grupių matrica

Atlikti vidinės aplinkos analizę

Įmonės misijos, vizijos ir tikslų apibudinimas

AB „Grigeo Grigiškės“ grupė veikia keturiose rinkose: higieninio popieriaus gaminių rinkoje, gofruoto kartono pakuotės gaminių rinkoje, žaliavinio kartono popieriaus rinkoje ir medienos gaminių rinkoje. Šiame darbe atliksime AB „Grigeo Grigiškės“ higieninio popieriaus gaminių rinkos strateginę analizę.

Atliekant strateginę analizę, išanalizuosime įmonės išorinę ir vidinę aplinkas, kad įvertinti įmonės veiklą, aptikti išorinės aplinkos veiksnius darančius įtaką bendrovės veiklai ir duoti pasiūlymus, kaip AB „Grigeo Grigiškės“ turėtu plėsti higieninio popieriaus gamybą.

Mes išskyrėme tokius politinius/teisinius veiksnius, kurie galėtu turėti įtakos mūsų nagrinėjamos įmonės tolimesnei veiklai/plėtrai:

Nemažai produkcijos AB „Grigeo Grigiškės“ eksportuodavo į Ukrainos rinką, bet 2013 m. Ukrainos vyriausybė priėmė sprendimą nepasirašyti Asociacijos sutarties ir Išsamaus ir visapusiško laisvosios prekybos susitarimo su ES, šalies politinę ir ekonominė padėtis smarkiai pablogėjo. Tai yra gresmė AB „Grigeo Grigiškės“ įmonei ir priverčia ieškoti naujų rinkų (šaltinis : AB „Grigeo Grigiškės“ metinė finansinė ataskaita 2014 m.“).

Apibendrinant tarptautinę situacija, galima daryti prielaidą, kad AB „Grigeo Grigiškės“ turi galimybę ieškoti naujų rinkų ir plėsti senas ES šalyse. Tai pat, turėtu būti įvertinta sunki padėtis su Rytų valstybėmis.

Apibendrinant ekonominę aplinką, galima išskirti daugiau galimybių negu grėsmių. Lietuvos ekonomika auga, didėja vartojimas, didėja galimybė investuoti į savo versla. Bet reikia atsižvelgti į tai, kad didėja žaliavų kainos ir minimalus darbo užmokestis, tai gali žymiai padidinti įmonės sanaudas.

3 Socialinės aplinkos galimybės ir grėsmės.

Apibendrinant galima pasakyti, kad Lietuvoje gyventojų skaičius ištisai mažėja, todėl įmonės norinčios plėsti savo veikla turi ieškoti rinkų ir kitose šalyse.

Bet padidėjes vartojimas, gali reikšti kad gamintojai gali parduoti geresnės klasės prekės ir tai padidinti savo pajamas.

Taip pat, reikia atsižvelgti į makulatūros pasiūlos sumažėjimą, įmonės turi ieškoti pakaitalų, nes padidėjusi žaliavos kaina gali priversti didinti higieninio popieriaus kainą.

Galima pasakyti, kad Lietuvoje yra skatinama technologijų plėtra. Kad daugiau įmonių investuotų į savo technologija yra taikoma mokeščių lengvata.

Tualetinio popieriaus tiekėjų Lietuvos rinkoje yra gan daug : Gruinė, Metsa – Tissue, SCA, Kimberly - Clark&Klucze. Šie tiekėjai gali pasiūlyti platų prekių asortimentą, todėl vartotojai turi didėli pasirinkimą. Pirkėjui nėra brangu pereiti prie kito prekinio ženklo, todėl pirkėjai laisvai keičia tualetinio popieriaus tiekėjus. Rinkos dalyviai turi stipriai pasistengti, kad vartotojas nupirktu būtent jų prekę.

AB „Grigeo Grigiškės“ turi daug tiekėjų ir jie yra iš skirtingų šalių, todėl jeigu kuris nors tiekėjas pradės tiekti nekokibiška produktą arba užkels per didelę kainą, įmonė gali ji bet kada pakeisti kitu tiekėju (šaltinis : AB „Grigeo Grigiškės“ metinė finansinė ataskaita 2014 m.“).

Apibendrinus, galima pasakyti kad tiekėju derybinė galia yra silpna.

XXI a. tualetinis popierius yra viena iš būtiniausiu prekių, nes žmonėms yra labai svarbu rūpintis savo higiena, o geresnio budo tai padaryti dar nesugalvota. Todėl šiuo metu tualetiniam popieriuj pakaitalų nėra, šio produkto pakeisti kiekvieno žmogaus gyvenime neįmanoma.

Pakaitalus turi popierinės šluostės, kurios yra skirtos valymui arba servetėlės, naudojamos, pavyzdžiui, kai užklypsta sloga. Juos gali pakeisti medžiaginės šluostės arba medžiaginės servetėlės, kuras galiam naudoti daug kartu, ne taip kaip popierines šluostes ar servetėles.

  • Verslas Kursiniai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 26 puslapiai (4252 žodžiai)
  • Universitetas
  • Verslo kursiniai darbai
  • Microsoft Word 949 KB
  • Grigiškės strateginė analizė
    10 - 8 balsai (-ų)
Grigiškės strateginė analizė. (2016 m. Vasario 27 d.). http://www.mokslobaze.lt/grigiskes-strategine-analize.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 03:11