Gyvensenos veiksniai Mityba


Medicinos skaidrės. Gyvensenos veiksniai Mityba. Sveikos mitybos principai. Nuosaikumas. Įvairumas. Balansuotumas. Sveikos mitybos taisyklės. Valgyti kiek galima įvairesnį maistą. Būtina išlaikyti normalų kūno svorį. KMI. Pasirinkti maistą, turintį mažai riebalų, ypač sočiųjų, ir cholesterolio. Valgyti kuo daugiau įvairių daržovių, vaisių, uogų ir grūdų produktų (bent 400 g per dieną). Vartoti kuo mažiau (kiek tik įmanoma) cukraus ir saldumynų. Vartoti kuo mažiau valgomosios druskos. Riboti alkoholio vartojimą. Mitybos piramidė. Duona, bulvės, makaronai. Daržovės. Vaisiai. Pienas, jogurtas, sūris. Mėsa, paukštiena, žuvis, kiaušiniai, riešutai. Riebalai, aliejai, saldumynai. Mitybos režimas. Energinės vertės dalį atskiriems valgymams. Maistinės medžiagos ir jų reikšmė. Baltymai. Riebalai. Angliavandeniai. Vitaminai ir mineralinės medžiagos. Vitaminas A (Retinolis). Vitaminas D (Ergokalciferolis). Vitaminas E (Tokoferolis). Vitaminas K (Filochinonas). Vitaminas C (Askorbo rūgštis). Vitaminas P (Rutinas). Vitaminas B1 (Tiaminas). Vitaminas B2 (Riboflavinas). Vitaminas B5 (Pantoteno rūgštis). Vitaminas B6 (Piridoxinas). Vitaminas B9 (Folio rūgštis). Vitaminas B12 (Cianokobalaminas). Vitaminas PP (Nikotino rūgštis ar Niacinas). Vitaminas H (Biotinas). Mineralai. Kalcis. Natris. Kalis. Magnis. Fosforas. Chloras. Siera. Geležis. Varis. Kobaltas. Cinkas. Manganas. Selenas. Chromas. Jodas. Fluoras. Imunostimuliatoriai. Suaugusiųjų energijos sueikvojimas. Suaugusių žmonių PEP. Paros energijos poreikis pagal fizinį aktyvumą. Apetito mechanizmas. Apetito fiziologija.

  • Medicina Skaidrės
  • 2014 m.
  • 63 puslapiai
  • Medicinos skaidrės
  • MS PowerPoint 4680 KB
  • Gyvensenos veiksniai Mityba
    10 - 3 balsai (-ų)
Gyvensenos veiksniai Mityba. (2014 m. Kovo 13 d.). http://www.mokslobaze.lt/gyvensenos-veiksniai-mityba.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 18:49