Helsinkio uostas


Laivybos referatas. Įvadas. Istorija. Uosto sąlygos. Uosto dalys. Uosto krova. Apibendrinimas. Šaltiniai.


Suomija – viena įdomiausių Baltijos regiono jūrinių valstybių. Nors Suomijos ir Botnijos įlankos pasižymi atšiauriu klimatu ir sudėtinga navigacija žiemos metu, Suomija sugebėjo sukurti labai tankų uostų tinklą, uostų gausa nenusileidžiantį žymiai piečiau esantiems Švedijos arba Vokietijos regionams. Suomija turi daug gerai įrengtų nedidelių arba vidutinio dydžio uostų, skirtingai nuo Vokietijos arba Lenkijos, kurios savo jūrines komunikacijas sukoncertavo tik keliuose milžiniškuose uostose. Apie 5 mln. gyventojų turinti Suomija jūra gabena dvigubai daugiau krovinių, nei 38 mln. gyventojų turinti Lenkija. Tikru uostų plėtros amžiumi galima laikyti XX a. antrąją pusę, kai iš mažų pajūrio gyvenviečių išsivystė pramoniniai miestai su puikiai įrengtais uostais. Tai puikiai parodo bendra XX a. antros pusės Suomijos uostų pervežto krovinių kiekio kaita:

Suomijos jūrų ūkis išsiskiria ne tik uostų gausa, bet ir ypač sudėtingomis navigacijos sąlygomis tiek vasarą tiek žiemą. Vasarą jas komplikuoja šcherinis kranto linijos pobūdis ir maži pakrantės gyliai, o žiemą – ledas. Šias problemas šalis išsprendė palyginus originaliai ir paprastai. Mažą uostų gylį nedidelės grimzlės laivų statyba, o ledo sąlygas padeda įveikti dvi priemonės: sukurtas ledlaužių laivynas ir laivų su tvirtesniais ( ledo klasės) korpusais naudojimas.

  • Laivyba Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 7 puslapiai (1109 žodžiai)
  • Mokykla
  • Laivybos referatai
  • Microsoft Word 41 KB
  • Helsinkio uostas
    10 - 10 balsai (-ų)
Helsinkio uostas. (2015 m. Spalio 20 d.). http://www.mokslobaze.lt/helsinkio-uostas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 20:28