Hidraulinio aukštikelčio projektavimas


Inžinerijos kursinis darbas.

Hidraulinio aukštikelčio projektavimas.


Konstrukciniai sprendimai ir uždaviniai turi didelę įtaką gamybos išlaidoms, kokybei ir trukmei. Konstruktoriaus pagrindinis uždavinys – parinkti tokius sprendimus, kad reikiamą gaminį būtų galima pagaminti kuo trumpesniu laiku ir mažesnėmis išlaidomis. Kuo paprastesnė gaminio konstrukcija, tuo jis ekonomiškesnis.

konsultacijos bei pokalbiai su automobilių remonto bei techninio eksploatavimo įmonių specialistais.

Sraigtinių aukštikelčių keliamoji galia yra nuo 3 iki 30 t, kėlimo aukštis nuo 130 iki 390 mm.

Krumpliastiebinių aukštikelčių keliamoji galia – nuo 3 iki 10 t, o letenos keliamoji galia atitinkamai perpus mažesnė. Kėlimo aukštis nuo 330 iki 450 mm, o letenos minimalus aukštis nuo 55 iki 120 mm.

Montuojant įrengimus, taip pat naudojami pleištiniai aukštikelčiai, kuriais įrengimai lengvai nustatomi horizontalioje padėtyje. Šių aukštikelčių kėlimo aukštis yra labai nedidelis.

Sunkūs kroviniai dažniausiai keliami hidrauliniais aukštikelčiais. Hidraulinių aukštikelčių keliamoji galia nuo 5 iki 200 t, kėlimo aukštis nuo 75 iki 155 mm.

Pramonė pastaruoju laiku gamina labai įvairių tipų ir konstrukcijos aukštikelčių, kuriuos paprasta įsigyti prekyboje. Štai keletas tokių aukštikelčių tipų:

Todėl labai svarbu nuspręsti, pirkti ar projektuoti reikiamą kėlimo įrangą. Tai daugiausia priklauso nuo įtaiso galutinės kainos ir galimybės jį geriausiai pritaikyti pagal esamas darbo sąlygas.

Kadangi mano rekonstruojamame diagnostikos bare dėl pastato specifikos nėra galimybės įrengti apžiūros duobės, o įmonėje esantis keltuvas įrengtas kitose patalpose, darant automobilio ABS, ETC, ESR sistemų diagnostiką yra reikalinga prasukinėti ratus. Todėl, kad nereiktų gaišti laiko pervarinėjant automobilį ant keltuvo, šiems darbams atlikti pakaks hidraulinio aukštikelčio. Dirbant su hidrauliniu aukštikelčiu krovinio pakėlimui sugaištama mažai laiko, lyginant su mechaniniais aukštikelčiais (sraigtiniais ir krumpliaratiniais).

Hidraulinis aukštikeltis, kuriame plunžerių ašys yra tarpusavyje statmenos, pasižymi nedideliu aukščiu, todėl yra skirtas krūviui pakelti tada, kai atstumas tarp krūvio ir grunto ar atraminės plokštumos yra nedidelis (iki 300 mm), o krūvio svoris pakankamai didelis, iki 10 tonų, ir panaudoti kitas mobilias kėlimo priemones negalima, nes per žemas atstumas tarp krūvio ir atraminės plokštumos. Be to išneštas į šoną plunžerio korpusas leidžia sukonstruoti kėlimo svirtį taip, kad jai darbo metu netrukdytų keliamas krūvis. Tokio tipo aukštikelčiai naudojami tada, kai reikia krūvį pakelti nedideliu aukščiu.

Siekdami sumažinti aukštikelčio pločio gabaritus jį darysime tokios konstrukcijos:

Hidraulinio skysčio rezervuaras išdėstytas aplink darbinį cilindrą.

Siekiant kompaktiškumo, mažesnių išlaidų medžiagoms, projektuojamo aukštikelčio hidraulinio skysčio rezervuaras galiu būti gaubiantis darbinį cilindrą. Tokio tipo rezervuaras yra ekonomiškas esant nedidelei kėlimo galiai. Tokią rezervuaro konstrukciją numatau projektuoti šiame kursiniame darbe, nes reikalinga aukštikelčio keliamoji galia tik 20 kN.

Pagal užduota kėlimo galią G ir darbo slėgį p jėgos cilindre bei atsargos koeficientą K, paskaičiuojame darbinio (keliančiojo) sūmoklio skersmenį D.

Patikriname svirties piršto poz. 12 stiprį. Pirštą veikia lenkimo momentas nuo plunžerio poz. 11 pasipriešinimo jėgos.

Hidraulinio aukštikelčio projektavimas. (2016 m. Gegužės 21 d.). http://www.mokslobaze.lt/hidraulinio-aukstikelcio-projektavimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 08:16