Hidromechaninių pavarų tyrimas


Inžinerijos laboratorinis darbas. Hidraulinių mašinų ir pavarų laboratoriniai darbai. Hidromechaninių pavarų tyrimas. Darbo tikslas. - Susipažinti su hidromechaninės pavaros „LVIV – 3“ konstrukcija ir veikimo principu. - Susipažinti su specialaus hidromechaninių pavarų tyrimo stendo konstrukcija ir veikimu. Sustatyti hidromechaninės pavaros vidaus trinties nuosto¬lius. Nustatyti hidromechaninės pavaros išorinę (kanoninę) cha¬rakteristiką. Trumpos teorinės žinios. Pagrindinės pavaros charakteristikos. Darbo eiga. Bandymų rezultatai. Išvados taigi, atlikus bandymą susipažinau su hidromechaninės pavaros „LVIV-3“ konstrukcija ir veikimo principu, su specialaus hidromechaninių pavarų tyrimo stendo konstrukcija ir veikimu. Nustačiau hidromechaninės pavaros vidaus trinties nuostolius, bei išorinę pavaros charakteristika.


Automobilių ir traktorių eksploatavimo praktika rodo, kad racionaliausiai vidaus degimo variklio galingumas panaudojamas tada, kai greitis ir trauka reguliuojami nuolat ir automatiškai. Tai atlieka įjungtas į transmisiją vadinamasis hidrotransformatorius. Energijos srautas jame perduodamas dėl skysčio kinetinės energijos pokyčio.

Gaunama iš variklio veleno mechaninė energija paverčiama skysčio kinetine energija.

Vienas iš praktinių hidrotransformatoriaus taikymo pavyzdžių yra hidromechaninė pavara „LVIV-3", be minėto hidrotransformatoriaus turinti ir automatinę trijų laipsnių pavarų dėžę. Ši pavara įrengiama autobusuose „Ikarus" su dyzeliniais varikliais. Autobusų hidromechaninės pavaros paskirtis tokia:

Automatiškai keisti traukos jėgą ant varančiųjų automobilio ratų priklausomai nuo kelio sąlygų.

Hidromechaninės pavaros vidaus trinties nuostoliai vertinami i sukimo momentu, reikalingu jiems nugalėti. Šis sukimo momentas priklauso nuo sukimosi greičio ir matuojamas tuščioje eigoje:

čia P – svarstyklių parodymas N, L – svarstyklių petys (0,4m).

Pavaros hidrotransformatorių patogiausiai apibūdinti išorine jo charakteristika. Šiai charakteristikai sudaryti imami šie dydžiai:

čia n1 – pirminio veleno sūkiai, n2 – antrinio veleno sūkiai, M1 – elektros variklio sukimo momentas(randamas tuščioje eigoje), ( - tepalo tankis(0,866 g/cm3), D – aktyvusis hidrotransformatoriaus skersmuo(D=0,37m), M2 – siurblio sudaromas apkrovimo momentas. Prisiminsime, kad

čia q - siurblio darbinis tūris (q = 109,6*10'6m3); ηhm =0,83; p - slėgis Pa.

Hidromechaninių pavarų tyrimas. (2014 m. Lapkričio 06 d.). http://www.mokslobaze.lt/hidromechaniniu-pavaru-tyrimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 12:31