H&M kompanijos įtaka Lietuvos prekių rinkai


Ekonomikos analizė. M kompanijos įtaka Lietuvos prekių rinkai. „ Hennes & Mauritz “.


Kas yra rinka? Rinka, tai visuma santykių tarp realių ir potencialių pirkėjų ir pardavėjų, laisvai, be išorinės prievartos, perkančių prekes bei paslaugas. Pagrindiniai rinkos dalyviai yra vartotojai (pirkėjai) ir gamintojai (pardavėjai). Rinka pagal savo charakteristikas yra skirstomas į tam tikras rūšis, iš kurių Lietuvoje, drabužių sektoriuje, vyraujanti yra tobuloji konkurencija. Šiam rinkos tipui būdina: daug pirkėjų ir pardavėjų, lengvai pasiekiama informacija apie rinkoje vykstančius procesus, vienoda, tuos pačius žmogaus poreikius tenkinanti, prekė, bei panaši prekių kaina. Taip pat lengva į tokią rinką ateiti naujoms įmonėms, todėl vyrauja didelė konkurencija.

Šiame darbe nagrinėjame problema būtent yra susijusi su naujos kompanijos atėjimu į Lietuvos prekių rinką. Šiuo atveju tai yra svarbu ne tik Lietuvoje jau gerai įsitvirtinusioms kompanijoms, bet ir vartotojams. Kodėl? Nes ši kompanija yra pasaulinio mąsto drabužiu bei namų apyvokos prekių kompanija „Hennes & Mauritz“. Ji yra užkariavusi labai didelę pasaulio rinkos dalį, o jos prekinis ženklas ,,H&M’’ jau iš seniau yra puikiai žinomas Lietuvos vartotojams. Savo garsaus vardo dėka šiam prekiniui ženklui yra nesunku išsikovoti norimą vartotojų rinkos dalį. Jau antrus metus gyvuojanti Lietuvoje, ši kompanija sugebėjo labai sparčiai išsiplėsti ir dabar aptarnauja klientus net keturiuose Lietuvos miestuose. Dėl tokios didelės sėkmės ši kompanija žada ir toliau sparčiai plėstis Lietuvos teritorijoje ir prisitraukti dar daugiau pirkėjų.

Dėl tokios svarbaus konkurento atėjimo į rinką tenka sunerimti Lietuvoje jau įsitvirtinusioms tiek iš užsienio atkeliavusiom, tiek lietuviškoms kompanijoms, bei jų prekiniams ženklams. ,,H&M” didžiausią grėsmę kelia ,,Aprangos“ tinklui, nes jie aptarnauja tokį patį rinkos segmentą. Prekė yra skirtos visai šeimai ir ypatingai jaunimui. Šis tinklas apima tokius prekinius ženklus kaip ,,Zara“, „Bershka“, „Pull & Bear“, „Stradivarius“ ir kitiems. Dižiausią įtaką šis ,,H&M” daro ,,Zara” prekiniui ženklui. Tokia konkurencija kyla dėl pakankamai nedidėlių ,,H&M” siūlomų prekių kainų. Lietuvos gyventojai yra tokia vartotojų grupė, kuri didelį dėmesį skiria kainoms, todėl šiai kompanijai yra nesunku prisitraukti didelę pirkėjų dalį. Taigi kyla klausimas, kaip ,,H&M’’ atėjimas į Lietuvą paveikė joje jau nusistovėjusią prekių rinką ir kokių to pasekmių galima laukti ateityje?

  • Ekonomika Analizės
  • 2015 m.
  • 14 puslapių (2656 žodžiai)
  • Universitetas
  • Ekonomikos analizės
  • Microsoft Word 1002 KB
  • H&M kompanijos įtaka Lietuvos prekių rinkai
    10 - 6 balsai (-ų)
H&M kompanijos įtaka Lietuvos prekių rinkai. (2015 m. Balandžio 02 d.). http://www.mokslobaze.lt/hm-kompanijos-itaka-lietuvos-prekiu-rinkai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 21:59