Humanistines krypties asmenybes teorijos


Psichologijos referatas. Įvadas. Humanistinės asmenybės teorijos. Humanistinis ugdymas mokykloje. Humanistinių metodų tikslai. Išvados. Literatūros sąrašas.


Kitas JAV psichologas K. Rodžersas sukūrė humanistinę asmenybės teoriją ir psichoterapijos sistemą (nedirektyvioji psichoterapija). Pagrindiniu asmenybės veiklos ir brendimo šaltiniu jis laikė savirealizacijos poreikį. Jis teigė, kad savirealizacija glūdi pačioje žmogaus prigimtyje, ,,žmogui įgimta siekti, panaudoti savo sugebėjimus, praturtinti savo asmenybę, vystytis. Taip pat žmogui yra įgimtas gėrio ir blogio suvokimas, kuriuo jis vadovaujasi“ (Psichologija studentui, 2000, p. 170). Jo manymu, tėvų meilė vaikui be jokių išlygų, būtina harmoningam vystymuisi. Per dideli, nepagrįsti reikalavimai slopina vystymąsi, iškreipia žmogaus savęs suvokimą.

Humanistinio mokymo stilius mokyklose atsirado dar visai neseniai. ,,Pirmuoju šių laikų humanistinės krypties pedagogu turbūt laikytinas A. S. Neilas, įkūręs Anglijoje visiškai naujo tipo Samerhilo mokyklą (A. S. Neill, 1960)“ (N. L. Gage, D. C. Berliner, 1994, p. 384). Šioje mokykloje K. Rodžersas stengėsi įgyvendinti savo nedirektyviosios psichoterapijos principus. Tačiau psichologinį pagrindą davė A. Maslou motyvacijos koncepcija. Beveik visi humanistinės krypties praktikai ir teoretikai yra įsitikinę, kad vaikui yra būdinga įgimta išmintis ir realizmas.

Paskatintos humanistinių idėjų mokyklos diegė įvairias reformas. Britanijos pradinėse mokyklose buvo priimtos programos, kurių ,,bendras bruožas – individualizuotas požiūris į pradinį mokymą“ ( L. Gage, D. C. Berliner, 1994, p. 390). Tai atvirųjų klasių sistema. Ji rėmėsi savitu požiūriu į mokymasį, jo aplinką, mokinių veiklą, mokinio vertinimą, laiko panaudojimą ir mokytojo vaidmenį. Kitose mokyklose ,, imta taip akcentuoti vaikų jausmus, asmenybės ugdymą, kad pažintinis ugdymo aspektas atsidūrė antrajame plane, jam buvo skiriama per mažai dėmesio. Nuostata, kad svarbiausias mkyklos uždavinys – ugdyti vaiko jausmus, jo asmenybę, buvo tiek pat nevaisinga, kaip ir dalykinių žinių reikšmės pervertinimas. Mėginant sujungti humanistinės psichologijos nuostatas ir tradicinius mokyklos uždavinius, gimė susiliejančio ugdymo idėja“ (V. Lepeškienė, 1996, p. 17). Šios idėjos įgyvendintojas yra Georgas I. Brownas. ,,Taigi susiliejantis ugdymas – tai pedagoginis procesas, kai jausmų ir pažintinės sferos teka kartu, tarsi dvi vienos upės srovės, tai afektinės sferos (emocijų, noustatų, vertybių) integravimas su kognityvine sfera (intelektu)“ (V. Lepeškienė, 1996, p. 21).

  • Psichologija Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 10 puslapių (1693 žodžiai)
  • Psichologijos referatai
  • Microsoft Word 19 KB
  • Humanistines krypties asmenybes teorijos
    10 - 9 balsai (-ų)
Humanistines krypties asmenybes teorijos. (2015 m. Gruodžio 07 d.). http://www.mokslobaze.lt/humanistines-krypties-asmenybes-teorijos.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 01:53