Humanistinio ugdymo principai


Psichologijos referatas. Humanistinio ugdymo principai. Pedagoginis humanizmas. Susiliejantis ugdymas – humanistinės psichologijos idėjų praktinis įgyvendinimas. Literatūra.


Carlas Rogersas teigė, kad asmenybės centras yra žmogaus aš. Kiekvienas žmogus, turi du aš; realusis aš apibūdina, koks žmogus „realiai“ yra ( pagal savo suvokimą), tuo tarpu idealusis aš apibūdina, kokiu žmogus norėtų būti. Per didelis nesuderinamumas tarp dviejų aš sukuria nepasitenkinimą ir psichinės harmonijos trūkumą, tačiau suderinus abudu aš, žmogus gali save realizuoti ir būti laimingas. Savirealizacija – šią sąvoką išplatino kitas humanistas – Abrahamas Maslow. Tačiau Rogersas apibūdino savirealizaciją kaip prigimtinę žmogaus tendenciją išvystyti visus savo gebėjimus ir potencialus, siekiant palaikyti ir gerinti žmogaus funkcionavimą. Žmones, išvysčiusius savo potencialą, Rogersas vadino visiškai funkcionuojančiais žmonėmis. (V. Legkauskas 2001).

SUSILIEJANTIS UGDYMAS – HUMANISTINĖS PSICHOLOGIJOS IDĖJŲ PRAKTINIS ĮGYVENDINIMAS

Geštalto terapijos pradžia siejama su Fredirico Perlso vardu. Žodis „gestalt“ kilęs iš vokiečių kalbos, jį sunku išversti ne tik į lietuvių, bet ir į kitas kalbas. Jis reiškia tam tikrą dalių sujungimą, organizavimą į visumą, konfigūraciją, visybišką vaizdą, pabrėžiant, kad atskirų dalių integracija – nėra tik paprasta jų visuma. F. Perlsas teigia: „ Mokymasis yra atradimas. Nėra jokių kitokių efektyvaus išmokimo priemonių“.

Kita psichosintezės sąvoka – valia – labai svarbi ugdant asmenybę.

  • Psichologija Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 8 puslapiai (1708 žodžiai)
  • Universitetas
  • Psichologijos referatai
  • Microsoft Word 89 KB
  • Humanistinio ugdymo principai
    10 - 10 balsai (-ų)
Humanistinio ugdymo principai. (2015 m. Gruodžio 14 d.). http://www.mokslobaze.lt/humanistinio-ugdymo-principai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 11:05