IKEA Invades America


Ekonomikos kursinis darbas. Rinkos išorės veiksnių analizė. Rinkos analizė. Rinkos apibūdinimas. Rinkos dydis ir augimo tempai. Kaštų struktūra ir pasiskirstymo sistema rinkoje. Rinkos vystymasis ir tendencijos. Esminiai sėkmės veiksniai. Rinkos struktūrinis pelningumas. Vartotojų analizė. Makroaplinkos analizė. Strateginiai neapibrėžtumai. Įmonės vidaus veiksnių analizė. Ištekliai ir sugebėjimai. Veiklos analizė. Vykdytos veiklos apibendrinimas ir strateginės problemos. Swot analizė. Sprendimų alternatyvų generavimas. Pridėtinės vertės kūrimas per papildomas paslaugas. Baldų dizaino pakeitimas ir naujo prekės brendo sukūrimas. Likti ten kur esam, tačiau stiprinti požiūrį į baldus per reklamą. Veiksmų planas siūlomai alternatyvai įgivendinti. Išvados. Literatūra.


IKEA – tai privati multinacionalinė kompanija. Šia kompanija įsteigė 1943 m. Švedų verslininkas Ingvaras Kampradas (Ingvar Kamprad)

Taigi, šiame darbe analizuosiu IKEA situaciją 2002 metais. Pirmame skyriuje identifikuosiu IKEA rinką, nustatysiu rinkos pelningumą, bei rinkos sėkmės veiksnius. Taip pat identifikuosiu konkurentus, bei atliksiu jų analizę. O išanalizavęs makroaplinką bus išsiaiškintos rinkos tendencijos.

Toliau bus atlikta IKEA vidinė analizė, išskirsiu sėkmės faktorius bei identifikuosiu esamą problemą. Toliau pateiksiu visus įmanomus būdus problemai išspręsti. Darbo pabaigoje buspateiktos darbo išvados.

Darbe yra 5 paveikslai ir 14 lentelių.

Darbo tikslas Atlikti IKEA rinkos analizę, identifikuoti problemą ir pateikti geriausią sprendimą problemai išspręsti.

Darbo uždaviniai:

Atlikti įmonės IKEA išorės rinkos analizę;

Atlikti įmonės vidinę analizę;

Identifikuoti įmonės problemą;

Sugeneruoti sprendimų alternatyvas;

Parinkti tinkamą alternatyvą;

Jungtinių Amerikos valstijų baldų rinkos pardavimai 2002 metais siekė 67 bilijonus JAV dolerių. Pagrinde rinka sudarė dviejų tipų, tai yra kieti (spintos, komodos, stalai ir kita) ir minkšti (sofos, kedės, lovos ir kita). Šie du tipai pasidalino po maždaug 45% rinkos, kitos kategorijos pasidalino likusius 10%. Pati baldų rinka Amerikoje buvo labai suskaidyta. Dešimt stambiausių mažmeninės prekybos tinklų 2002 metais valdė tik 14,2% rinkos.

IKEA norėdama sumažinti savo kaštus pasirinko unikalią plokščio pakavimo sistema savo produkcijai kuri padėjo sumažinti transportavimo išlaidas, bei kompanija teigia, kad jie nenori mokėti už transportavimą oru, todėl renkasi alternatyvų ir pigesni transportavimo būdą. Šito pasekmėje IKEA klientai gali mėgautis mažomis produkcijos kainomis. Kompanijos verslo idėja yra pagrysta partnerystę su tiekėjais. Rinkdamiesi žaliavas iš pigesnių tautų kurios turi patikimus paskirstymo kanalus. Žaliavas kompanija perka dideliais kiekiais užsitikrindama sau gera kainą.

Jungtinėse Amerikos valstijose pirkėjai nėra linkę dažnai keisti savo baldus. Pavyzdžiui vidutinis amerikietis dažniau keičia savo automobilį nei sofa, o valgomojo stalą keičia taip pat dažnai kaip ir sutuoktini, tai yra 1,5 karto per gyvenimą. Kovoti su šiuo nustatymų IKEA ėmęsi reklaminės kompanijos kuri šaipėsi iš amerikiečių kurie nenorėjo skirtis su savo senais baldais.

IKEA esminiai sėkmės veiksniai yra kainos ir prisitaikymas prie vietinių gyventojų (pagal rasė, pajamų kategorija, ir taip toliau) visa tai prisideda prie kompanijos pasisekimo. IKEA kiekvieną parduotuvę pritaiko gyventojams, supantiems ją. Tai neabejotinai traukia žmones nesvarbu kokiam ekonominiam sluoksniui jie priklauso, tačiau jų pagrindiniai klientai yra žemesniosios vidurinės klasės atstovai.

Pagrindiniai IKEA konkurentai yra Wal-Mart, Office Depot ir Costco. Visi jie pagrinde konkuruoja per kainą, todėl juos priskiriame kaip pagrindinius konkurentus. Tačiau, ne vienas iš jų negali pasiūlyti tokios pakavimo sistemos kaip IKEA, bei skandinaviškam stiliui.

Norint patekti ir konkuruoti baldų rinkoje yra reikalingas labai geras planas ir įėjimas į rinka reikalaus daug kaštų, kadangi viena nedidelė parduotuvę nesugebės pakonkuruoti šiame rinkos segmente kuriam atstovauja IKEA. Nors ir produkto diferenciacija nėra didelė, bet šį konkurencinė jėga yra stipri.

Baldų rinka yra perpildyta įvairiais dizainais ir stiliais. IKEA baldai yra skandinaviško stiliaus, tačiau tai yra ne svarbiausias kriterijus dėl ko klientai renkasi IKEA baldus. Pirkėjai renkasi IKEA, dėl to, kad ji gali pasiūlyti labai puikų apsipirkinėjimo būdą ir žemas kainas. Šis veiksnys yra vienas iš svarbiausių rinkos pelningumo modelyje, kadangi pakilus kainai daugelis pirkėjų rinksis kita baldų gamintoją.

Kadangi IKEA turi savo parduotuvių tinklą pirkėjai šiai įmonei nėra konkurencinė jėga, jeigu IKEA tiektų baldus kitiems mažmenininkams tada ši konkurencinė jėga turėtu įtakos pelningumui.

IKEA turi daugiau nei vieną tiekėją savo žaliavoms ir perka jas dideliais kiekiais, todėl tiekėjas neturi dideles konkurencinės galios, nes jeigu jo pasiūlymas neatitiks IKEA reikalavimų įmonė tiesiog pasirinks kitą tiekėją.

Vartotojų elgsenos tyrimas remiasi atskirų individų elgsenos tyrimu, o vėliau tyrimo rezultatai apibendrinami. Norint sužinoti kokia prekę vartotojas renkasi ir perka, būtina ištirti vartotojo elgseną rinkoje. Tiksliau tai būtų vartotojų poreikių išsiaiškinimas – tai, ką vartotojas vertina, kas jam svarbu, į ką atkreipiamas dėmesys perkant prekę, kokia mūsų siūlomos prekės kaina yra priimtina vartotojui, ko jis tikisi iš prekės. Žinoma labai svarbu įvertinti ir ekonominės padėties šalyje būklę, tai yra vartotojų pajamas. Konkrečiau, išsiaiškinti, kokias pajamas gauna vartotojai.

IKEA Invades America. (2015 m. Lapkričio 29 d.). http://www.mokslobaze.lt/ikea-invades-america.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 23:17