Ikimokyklinė praktika


Pedagogikos praktikos ataskaita. Priešmokyklinė praktika. Prma savaitė priedas nr. Fizinė ir edukacinė grupės aplinka Fizinė grupės aplinka Klausimo analizė. Bendras grupės vaizdas. Vaikų veiklos pėdsakai aplinkoje. Priedas nr. Emocinė aplinka grupėje Klausimai Tai įrodanti situacija. Tinkama Tai įrodanti situacija. Netinkama Tai įrodanti situacija. Dienotvarkė I – oje dienos pusėje Laikas Vaikų gyvenimo epizodai Auklėtojos veikla Vaikų veikla. Dienotvarkė II – oje dienos pusėje Laikas Vaikų gyvenimo epizodai Auklėtojos veikla Vaikų veikla. Įvairių kompetencijų siejimas žaidimais Kompetencijos Auklėtojos inspiruoti žaidimai Vaikų savarankiški žaidimai. Sveikatos saugojimo. Antra savaitė priedas nr. Socialinės kompetencijos ugdymas Klausimai Klausimo analizė arba tai įrodanti situacija. Komunikavimo kompetencijos ugdymas. Idėjos pristatymas. Aplinkos paruošimas. Auklėtojos veikla , kalbos ugdymo apibūdinimas Vaikų veikla , vaikų kalbos apibūdinimas. Meninės kompetencijos ugdymas. Pažinimo kompetencijos ugdymas. Sveikatos saugojimo kompetencija. Trečia savaitė priedas nr. Planas savaitei data. Savaitės tema. Veikla visai vaikų grupei Pirmadienis Rytas Idėja. Antradienis Popietė Idėja. Trečiadienis Rytas Idėja. Ketvirtadienis Rytas Idėja. Penktadienis Popietė Idėja. Veikla vaikų grupelėmis ir individuali veikla , skirta kompetencijų ugdymui si Ugdytinos kompetencijos Ugdymo si turinio sritys. Vaikų veikla lauke gamtos stebėjimai , judrieji žaidimai ir kt. Kita veikla įvairūs žaidimai ir kt. Kiekvienos dienos apmąstymai , refleksija , ugdymo individualizavimas bei pokyčių aplinkoje numatymas. Priešmokyklinės grupės veiklos dokumentavimas. Aiškinasi , kaip vaikai yra stebimi ir kaip fiksuojami stebėjimo rezultatai.


Ar yra ramybės kampelis; kilimas ar kilimėliai, pagalvėlės, teikiantys jaukumo, namų aplinkos įspūdį, komfortą žaidžiant, veikiant? Ar yra vieta ramiems žaidimams nemiegantiems vaikams?

Ar pakanka žaislų, priemonių, kurias vaikas gali imti, žaisti, veikti ugdydamasis?

Ar aplinkoje yra priemonių rengimuisi skaityti, rašyti, skaičiuoti?

Ar yra savaitės veiklai kampeliuose ar kitose erdvėse specialiai paruoštų priemonių vaikų veiklai?

Grupės erdvėje įrengtos vietos žaidimams yra erdvios ir tinkamos, kampeliai išdėstyti gerai, vaikai gali laisvai veikti.

Ramybės kampelis yra, jį sudaro: kilimas, pagalvėlės, dvi pintinės, vienoje žaislai, kitoje knygelės. Ramiems žaidimams yra net kelios vietos.

Žaislų ir įvairių priemonių tikrai pakanka ir jos yra geros bei labai tinkamos priešmokyklinio amžiaus vaikams.

Aplinkoje yra daug priemonių rengimuisi skaityti, rašyti bei skaičiuoti.

Savaitės tema atsispindi grupės kampeliuose bei visoje erdvėje.

Grupė yra erdvi, gerai išplanuota. Žaidimams vietos yra užtektinai, vaikai gali žaisti nesusispaudę. Veiklos kampeliai parengti ir išdėstyti taip pat nepriekaištingai, vaikai gali laisvai veikti kolektyviai ir individualiai. Pagrindinis ramybės kampelis yra miegamojo patalpoje, ten vaikai gali pabūti atskirai nuo visos grupės vaikų, pažaisti, pavartyti knygeles arba tiesiog pabūti ramiai vienas, nieko netrukdomas. Ramiems žaidimams yra viena už stalo, kur vaikai gali spręsti pratybas, dėlioti dėliones, piešti ar kt. ir dar yra atokiau pastatyta vaikiška sofa po kuria patiestas kilimas, ten vaikai gali pabūti, žaisti atokiau nuo kitu grupės draugų. Žaislų ir priemonių grupėje tikrai nestinga, jos yra tikrai geros ir kokybiškos, atitinkančios priešmokyklinukų amžių ir reikalavimus ugdymo(si) srityje. Pratybų sąsiuvinių bei kitos mokomosios literatūros yra pakankamai, vaikai šioje grupėje labai noriai jas sprendžia. Savaitės tema atsispindi kampeliuose bei visoje ugdomoje erdvėje. Kampeliai visuomet atnaujinami ir paruošiami taip, kad atsispindėtų tos savaitės tema ir taip vaikai galėtų geriau įsisavinti žinias.

Darbelių gausybė, visuomet rengiamos parodėles persirengimo kambaryje, ten vaikų darbeliai neužsibūna, nes greitai pakeičia vis nauji. Taip tėvai mato savo vaikų darbus ir gali jais pasidžiaugti. Grupėje yra užrašų, stendų, plakatų kuriuose atsispindi savaitės tema, arba tos savaitės skaičiai ir raidės kurias mokinamės ir norime geriau įtvirtinti.

Grupėje nuotaikos yra teigiamos, vaikai visuomet žvalūs ir linksmi, aišku būna ir išimčių kaip ir kiekvienam žmogui. Sunkiau palaikyti teigiamas emocijas naujokui, bet auklėtojai pasistengus bei visiems grupės draugams ir naujokas pralinksmėja. Teigiamas emocijas teikia žaidimai, meninė, muzikinė veikla, spontaniškos auklėtojos idėjos. Naujoką Enį, sudomina individualia veikla jeigu berniukas atsisako veikti drauge su bendraamžiais. Su juo yra dirbama labiau individualiai. Vaikai nebijo auklėtojos su ja noriai šnekasi, leidžiasi į diskusijas. Nerimą bando nugalėti ir Enis, kuo toliau tuo labiau jam sekasi nerimą vyti šalin, jis šioje grupėje puikiai pritampa ir laikui bėgant manau visiškai pritaps. Auklėtoja skatina vaikų pasitikėjimą savimi kiekvieną dieną kaip ir minėjau diskutuodami, reikšdami savo emocijas, kalbėdamiesi apie savo nuotaikas ir įvykius. Taip pat yra rengiamos įvairios vaikų darbelių parodėlės, žaidimai ir žinoma pats geriausias vaikų savimi pasitikėjimą skatinantis dalykas yra „Zipio draugai“. Tinkamas elgesys skatinamas per tiesioginį kalbėjimąsi su vaikais apie blogus elgesius ir iškart sprendžiant iškilusią problemą. Skaitomos įvairios pamokančios pasakėlės, istorijos. Taip pat tinkamas elgesys skatinamas pasitelkiant į pagalbą „Zipio draugus“. Auklėtoja vaikų neverčia daryti to ko jie nenori. Aktyvumas skatinamas kiekvieną dieną, nes šiai auklėtojai netrūksta naujų minčių ir idėjų. Vaikai yra nuolat užimti įdomiomis veiklomis.

Ikimokyklinė praktika. (2016 m. Sausio 07 d.). http://www.mokslobaze.lt/ikimokykline-praktika.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 06:03