Ikimokyklinio amžiaus vaikų meninės raiškos ugdymas draminėje veikloje


Vaidyba vaiku darzelyje. Meninės kompetencijos ugdymas. Vaidyba ikimokykliniame amziuje. Vaikų vaidyba. Aukletojos vaidmuo ikimokyklinuku meniniu gebejimu ugdyme. Teatras ikimokykliniame amžiuje. Dramine vaidyba. Meninis ugdymas ikimokykliniame amziuje. Priešmokyklinio amžiaus vaikų meninės kompetencijos ugdymas. Menine veikla ikimokykliniame amziuje.

Pedagogikos diplominis darbas. Įvadas. Ikimokyklinio amžiaus vaikų meninio ugdymo samprata. Dramos meno poveikis visuminiam vaiko ugdymui. Ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymo drama ypatumai, pedagoginės sąlygos. Vaikų vaidybos mokėjimų formavimo ypatumai ikimokykliniame amžiuje. Pagrindiniai dramos mokymo būdai ikimokykliniame amžiuje. Vaidybiniai žaidimai – vienas iš svarbiausių dramos mokymo būdų. Pagrindinių vaidybos elementų reikšmė formuojant ikimokyklinio amžiaus vaikų vaidybos gebėjimus. Vaikų vaidybos gebėjimų ugdymas su teatrinėmis lėlėmis. Teatro (dramos) meno reikšmė vaikų meninės raiškos ugdymui. Ikimokyklinio amžiaus vaikų vaidinimo kūrimo ypatumai. Tyrimo organizavimas, rezultatų analizė. Išvados. Literatūra. Santrauka.


Draminė raiška ikimokykliniame amžiuje puoselėja visuminę estetinę komunikaciją, skatina ne tik vaiko psichofizinę raišką, bet ir supančią daiktinę, erdvinę, garsinę aplinką suvokti kaip būdą ir įrankį, perteikti tam tikrus požiūrius, nuostatas.

2. Kad vaidybos gebėjimai atsiskleistų, vaiko kūnas ir dvasinis pasaulis turi būti laisvas. Tik tada, kai nevaržys baimė, nepasitikėjimas, kai jis jausis saugus, vaikas norės ir galės nusikelti į pasakos teksto siūlomas įsivaizduojamas veikėjo aplinkybes, jas suvokti, vertinti ir kurti veiksmus judesiais bei kalba. Tuomet veiksmai bus natūralūs, originalūs, vaiko vaidyba paremta empatiškumu.

3. Teatras (drama) lyginant su kitomis meno rūšimis, ypač stipriai veikia vaiką, vysto mąstymą, vaizduotę, fantaziją, atmintį, dėmesį, pastabumą, ugdo vaiko meninę raišką. Vaikų ugdymo drama galimybės dar nepakankamai pedagogų atskleistos.

4. Vaikų spektakliams (vaidinimams – žaidimams) parenkami vertingi, dorovinius ir estetinius jausmus žadinantys literatūriniai kūriniai, pasižymintys: paprastumu,

žaidybiniais elementais, veiksmingumu, ryškiu konfliktu, schematiškumu ir kryptingumu.

5. Sistemingai, kūrybingai ugdant vaikus draminėje veikloje ikimokykliniame amžiuje, suformuojami vaidybos mokėjimų pradmenys, kurių plėtojimas tęsiamas pradinėje mokykloje.

6. Priešmokyklinio amžiaus vaikams parengtuose meno pasiekimų standartuose vaidybos įgūdžių, mokėjimų ugdymui keliami sudėtingi reikalavimai rodo, kad šiandien vaikystės pedagogas turi gerai išmanyti teatro pedagogiką, žinoti ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymo drama metodiką.

7. Ikimokykliniame amžiuje populiarūs vaidybiniai žaidimai su lėlėmis. Juos dažniausiai pasitelkia auklėtojos, norėdamos greičiau suformuoti teisingus vaikų vaidybos mokėjimus ir įgūdžius. Lėlių teatras, dirbant su ikimokyklinio amžiaus vaikais, turėtų būti pagrindinė dažniausiai naudojama teatro meno rūšis.

8. Teatro (dramos) meno elementai naudojami įvairiuose vaikų darželio užsiėmimuose, ugdomojoje veikloje. Drama gali būti naudojama kaip mokymo būdas mokant vaikus įvairiausių dalykų: gimtosios kalbos, muzikos, dailės meno, pasaulio pažinimo ir kt.

Ikimokyklinio amžiaus vaikų meninės raiškos ugdymas draminėje veikloje. (2012 m. Liepos 14 d.). http://www.mokslobaze.lt/ikimokyklinio-amziaus-vaiku-menines-raiskos-ugdymas-dramineje-veikloje.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 17:39