Ikimokyklinio amžiaus vaikų socialinių įgūdžių ugdymas tyrimas


Pedagogikos tyrimas.

Įvadas. Socialinių įgūdžių samprata. Vaikų socialinių įgūdžių ugdymas ikimokyklinėje įstaigoje. Socialinių įgūdžių ugdymo tyrimas ikimokyklinėje įtaigoje. Išvados. Literatūros sąrašas. Priedai.


Socialiniai įgūdžiai yra neatsiejama mūsų gyvenimo dalis. Be socialinių įgūdžių šiuolaikiniame pasaulyje žmogui gyventi yra labai sudėtinga. Todėl, labai svarbu juos pradėti ugdyti dar pačioje vaikystėje. Nes nuo to ar pasiseks sėkmingai tai padaryti, prikloso vaiko tolimesnis gyvenimas. Labai svarbu yra suprasti, kas yra socialiniai įgūdžiai ir ką jie reiškia dabartiniame pasaulyje. Socialinius įgūdžius galima apibūdinti kaip : sugebėjimą savarankiškai gyventi, tai yra mokėti prisitaikyti prie kitų asmenų, mokėti su jais bendrauti ir bendradarbiauti; užmegzti ryšius; suvokti kas yra gerai, o kas blogai; išmokti spręsti problemas; rūpintis aplinka. Socialiniai įgūdžiai glaudžiai susiję žmogaus gebėjimu spręsti gyvenimiškas problemas, sėkmingai adaptuotis naujoje besikeičiančioje aplinkoje, pritapti prie jį supančios aplinkos.

Vaikai gimsta ir tampa jau nuo kūdikystės individualiom asmenybėm. Todėl tėvų ir pedagogų paskirtis yra sugebėti tinkamai ugdyti vaikų socialinius įgūdžius. Visi vaikai vaikystėje sugeba labai greitai susidraugauti su kitais. Užkalbina vienas kitą, žaidžia kartu vos susitikę pirmąjį kartą. Vaikas turi įgimtą pasitikėjimą savimi ir aplinkiniais, iniciatyvumą, kūrybingumą, nuoširdų norą pažinti ir prasmingai elgtis su pasauliu. Visa bėda, kad suaugusieji netinkamai ugdydami vaiką tuos bruožus užslopina. Todėl labai svarbu ne juos slopinti, o tinkamai ugdyti, kad vaikas sugebėtų tinkamai priimti sperndimus, suvokti savo elgesį, emocijas.

Tyrimo problema: ar pakankamai dėmesio įra skiriama vaikų socialinių įgūdžių ugdymui ikimokyklinėje įstaigoje.

Objektas . Vilniaus vaikų lopšelis/darželis ir jo auklėtojos

1.Remiantis literatūra išsiaiškinti kas yra socialiniai įgūdžiai ir kokią įtaką, vaiko gyvenime, daro socialinių įgūdžių ugdymas ikimokyklinėje istaigoje.

2. Vaikų lopšelio darželio auklėtojų pateikta informacija, išanalizuoti ar ikimokyklinio amžiaus vaikų auklėtojos suvokia kas yra socialinių įgūdžių ugdymas, ir išsiaiškinti kiek dėmesio skiriama jiems ugdyti.

Ikimokyklinio amžiaus vaikų socialiniai įgūdžiai apima ne tik vaiko mokymą bendrauti, bet ir ugdyti kaip mąstančią savimi pasitikinčią asmenybę. Gerus socialinius įgūdžius įgijęs vaikas yra pasitikintis savimi, draugiškas, moka bendrauti su bendraamžiais, moka išreikšti nusivylimą, pyktį ir džiaugsmą. Žino kaip elgtis tam tikroje situacijoje.

Pokyčių greitinimą – poky čių inicijavimą ir valdymą.

Ugdant asmenybę ,labai svarbu ugdyti tokias vertybines nuostatas kaip :

Vaikų darželis yra antroji pagal svarbą ugdymo institucija po šeimos, daranti įtaką vaiko raidai.. Atėjęs į darželį, vaikas supranta, kad atėjo į bendruomenė, kur negali viskas būti taip, kaip jis nori, todėl tenka išmokti prisitaikyti prie kitų, išmokti priimti nustatytas taisykles. Tačiau vaikams nepratusiems prie taisyklių, nepratusiems būti kažkokios didesnės bendruomenės dalimi iškyla nemažai sunkumų, tiek bendravimo, tiek emocinių . Todėl čia į pagalbą atkeliauja įvairios socialinės programos, kuriomis auklėtojos galėtų naudotis ugdydamos socialinius įgūdžius.

  • Pedagogika Tyrimai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 21 puslapis (2537 žodžiai)
  • Universitetas
  • Pedagogikos tyrimai
  • Microsoft Word 76 KB
  • Ikimokyklinio amžiaus vaikų socialinių įgūdžių ugdymas tyrimas
    10 - 9 balsai (-ų)
Ikimokyklinio amžiaus vaikų socialinių įgūdžių ugdymas tyrimas. (2016 m. Birželio 06 d.). http://www.mokslobaze.lt/ikimokyklinio-amziaus-vaiku-socialiniu-igudziu-ugdymas-tyrimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 05:16