Ilgalaikio materialiojo turto apskaita viešajame sektoriuje


Apskaitos magistro darbas. Įvadas. Ilgalaikio turto samprata, klasifikacija ir grupavimas. Ilgalaikio materialiojo turto samprata. Ilgalaikio materialiojo turto klasifikacija ir grupavimas. Ilgalaikio materialiojo turto apskaita viešajame sektoriuje. Ilgalaikio materialiojo turto įvertinimas ir įsigijimo apskaita. Ilgalaikio materialiojo turto nusidėvėjimo apskaita. Ilgalaikio materialiojo turto inventorizacija. Ilgalaikio materialiojo turto nurašymas. Ilgalaikio materialiojo turto remontas ir rekonstrukcija. Išvados ir siūlymai. Literatūros sąrašas. Summary. Priedai.


Temos aktualumas. Valstybės turtas, kaip viešoji gėrybė, yra esminė prielaida užtikrinti visuomenės gyvenimo kokybės gerinimą, ekonominės gerovės didinimą, socialinį saugumą, politinį stabilumą ir plėtros visose gyvenimo srityse darną. Valstybės turto sąvoka yra suvokiama kaip itin svarbi valstybės vykdomos ekonominės politikos prioritetas, užtikrinantis šalies ekonominį klestėjimą, demokratiją ir valstybės įsipareigojimą garantuoti valstybės piliečių gerovę.

Verslo subjektų veikimo pagrindą sudaro jų turimas bei valdomas turtas, kurį svarbu tinkamai bei teisingai apskaityti, o po to ir panaudoti ekonominei naudai gauti. Viešasis sektorius ypatingas tuo, jog jame veikiantys subjektai visuomenei teikia viešąsias gėrybes, dėl kurių nėra konkuruojama ir kurios turi būti prieinamos kiekvienam individui, taigi, jo veikimo pagrindinis tikslas nėra ekonominės naudos siekis, nepaisant to, šio sektoriaus turtas turi būti tinkamai ir teisingai apskaitytas. Viešojo sektoriaus subjektai valdo, naudoja bei disponuoja tokiu turtu, kuris būdingas ar išimtinai gali būti valdomas tik šių subjektų – kilnojamos ir nekilnojamos kultūros vertybes, valstybės vardas, įvairus infrastruktūros objektai, heraldikos objektai, teisė į oro erdvę, jos kontinentinį šelfą, dalis žemės gelmių išteklių ir kitas neįvertintas turtas. Taigi, viešasis sektorius privalo ieškoti galimybių kaip optimizuoti veiklą ir efektyviai panaudoti turtą.

Lietuvoje jau ne pirmi metai vyksta viešojo sektoriaus buhalterinės apskaitos ir finansinės atskaitomybės sistemos reforma. Pradžia jai davė Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės (toliau – Valstybės kontrolė) pastabos dėl neracionalaus valstybinio ilgalaikio materialiojo turto naudojimo ir apskaitos trūkumų. Tyrimo objektu pasirinktas ilgalaikis materialusis turtas, nes jis sudaro nuo 90 iki 70 procentų viešojo sektoriaus aktyvuose, ilgalaikis materialusis turtas reikšmingas tiek atskirų viešojo sektoriaus subjektų veikloje, tiek visoje valstybėje.

Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės pateiktas išvadas ir pastebėjimus galime konstatuoti, kad ilgalaikis materialusis turtas viešajame sektoriuje šiuo metu yra netinkamai apskaitomas, o tai kelia didžiulį susirūpinimą tiek vykdoma apskaitos politika šiame sektoriuje, tiek įstatymų laikymusi. Pažymėtina, kad tinkama šio turto apskaita leistų užtikrinti ne tik racionalų šio turto panaudojimą, bet ir sėkmingą įstaigos veiklą.

Viešojo sektoriaus buhalterinės apskaitos sistema mažai pasikeitusi nuo tarybinių laikų. Šiuo metu buhalteriniai apskaitai tvarkyti ir finansinei atskaitomybei rengti yra naudojama skirtinga programinė įranga, todėl dažnai atsiranda klaidų ir netinkamo darbo organizavimo. Kita vertus, pastaruoju metu šiai temai yra skiriamas didesnis dėmesys.

  • Apskaita Magistro darbai
  • 2015 m.
  • 72 puslapiai (18254 žodžiai)
  • Universitetas
  • Apskaitos magistro darbai
  • Microsoft Word 614 KB
  • Ilgalaikio materialiojo turto apskaita viešajame sektoriuje
    10 - 3 balsai (-ų)
Ilgalaikio materialiojo turto apskaita viešajame sektoriuje. (2015 m. Vasario 14 d.). http://www.mokslobaze.lt/ilgalaikio-materialiojo-turto-apskaita-viesajame-sektoriuje.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 00:15