Iliuzijos ir tikrovė dramoje Geismų tramvajus


Vasaris gyvena ne tikroves o iliuziju pasaulyje. Liudas vasaris gyvena iliuziju pasaulyje. Tenesis viljamsas geismu tramvajus. Liudas vasaris gyvena ne tikroves o iliuziju pasaulyje. V.krėvė laimi ar pralaimi skirgaila?. Vasaris gyvena iliuziju pasaulyje. Liudas vasaris iliuziju pasaulyje. Geismų tramvajus tdrama. Kodel vasaris gyvena iliuziju pasaulyje. Geismu tramvajus filmas.

Lietuvių analizė. Įvadas. Iliuzijos ir tikrovė dramoje “geismų tramvajus”. Išvados. Autoriui svarbus kultūrinis pasaulis, jis trokšta harmonijos žmonių santykiuose. Tačiau realybė visai kitokia: šioje dramoje nugali geismai, gyvuliškumas. Kultūros ir harmonijos žiburėlis užgęsta. Tenesis viljamsas “geismų tramvajuje” parodo, kad ne visada nugali gėris ir moralė.


Tenesio viljamso (1914 – 1983) drama geismų tramvajus - tai konfliktas tarp moralės ir geismų, instinktų. Kūrinio pabaigoje geismai laimi, o moralė šį kartą pralaimi. Kaip jaučia skaitytojas, autoriui iš visų jo personažų yra patraukliausia blanša, tačiau jos likimas susiklosto tragiškai – ji išvežama į psichiškai nesveikų žmonių namus. Blanša yra ta veikėja, kuri kovoja už gražesnį, nepriklausomą nuo instinktų, gyvenimą, tačiau geismų užvaldyta aplinka ją sautoriui svarbus kultūrinis pasaulis, jis trokšta harmonijos žmonių santykiuose. Tenesis viljamsas geismų tramvajuje pradžioje autorius aprašo, kaip pagrindinis veikėjas – blanša, atvyksta į naują aplinką. Apranga išskiria ją iš aplinkos, į kurią ji ką tik atvyko. Blanša sutrikusi, ji jaučiasi nesava, todėl primena pasiklydusią plaštakę. Tai visiškai suprantama, kadangi rajonas, kuriame gyvena blanšos sesuo visiškai neatitinka blanšos apsirengimo. Iš remarkų matome, kad aplinkiniai vilki mėlynais darbiniais kostiumais, sėdi tiesiog ant laiptelių prie gatvės ir bendrauja daug paprasčiau ir laisviau, nei blanša – tokia relybė.

Jau iš šio pačio pirmo pagrindinės veikėjos pasirodymo galima spręsti, jog ji sunkiai pritaps prie aplinkos.

Vėliau tenesis viljamsas kuria blanšos paveikslą parodydamas jos santykius su seserimi stela ir jos vyru stenliu.

Tokioje aplinkoje pagrindinė veikėja atrodo lyg ką tik gimęs kūdikis, iš savos, malonios ir jaukios aplinkos išleistas į šį žiaurų, nieko nesigailintį pasaulį.

Kad blanša yra sukrėsta aplinka, kurioje gyvena jos sesuo, atsiskleidžia jau pirmuose jos ir stelos pokalbio sakiniuose. Blanšai netyčia išsprūsta nuostaba, kaip sesuo galėjusi atsidurti šiuose namuose, tačiau jos išsiauklėjimas tuojau paverčia viską juokais: ką aš čia paistau! Kažkaip ištrūko o norėjau būti maloni ir pasakyti: koks puikus kvartalas!. Cha cha! ji tokia susijaudinusi, kad greitai pamiršta tą išsiauklėjimą ir kvartalą, kuriame gyvena stela, vadina pačiu baisiausiu sapnu. Blanša niekaip negali patikėti, kad jos sesuo atsidūrė tokioje lindynėje, ji nuolat klausinėja, kodėl stela neprašiusi jos pagalbos, kodėl viską slėpusi. Blanša taip pabrėžia, kad ji gyvenusi geriau ir galėjusi padėti stelai. Ji baisisi aplinka ir tuo parodo, kad yra pratusi gyventi prabangoje, bendrauti su kilmingais žmonėmis. Visa savo esybe blanša stengiasi parodyti, kad ji esanti aukštesnės kultūros, pratusi prie geresnių sąlygų. Tačiau vėlgi tikrovė visai kitokia.

  • Lietuvių kalba Analizės
  • 2011 m.
  • 10 puslapių (1988 žodžiai)
  • Lietuvių analizės
  • Microsoft Word 11 KB
  • Iliuzijos ir tikrovė dramoje Geismų tramvajus
    10 - 1 balsai (-ų)
Iliuzijos ir tikrovė dramoje Geismų tramvajus. (2011 m. Rugpjūčio 01 d.). http://www.mokslobaze.lt/iliuzijos-ir-tikrove-dramoje-geismu-tramvajus.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 02:19